Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door sylvia
#457233
Ben ik zonet de puppen gaan laten enten en heb gelijk Eden meegenomen. Eden had vorig jaar ook al last dat haar bespiering in de achterhand ineens verdwijnd. Ik gaf haar daar vorig jaar primeval voor en dat werkte goed. Nu was het steeds slechter aan het worden en is haar bespiering in de achterhand gewoon foetsie en de prime val krijg ik er niet meer in (moet nat gegeven worden en dat deed ik eerder door de kvv met water) nu heb ik al geprobeerd met yoghurt maar ze neemt het niet. Affijn ik denk , nou dan maar een anabole injectie. Kom ik bij de da , die heeft haar betast en toen moest ik haar laten lopen (als je haar op de poten zet kan ze lopen) wil hij haar in laten slapen :o :o :o :o :o :o
Naahhh ik wilde toch eerst maar even anabolen proberen ::)
Door Peet
#457251
sylvia schreef:wil hij haar in laten slapen :o :o :o :o :o :o
:o huh?

Da's wel erg rigoreus!! Wat heeft ze dan? DM of zo?
Als ze wel kan lopen en geen pijn heeft, waarom dan maar meteen inslapen????? :-X :-X >:( >:(
Gebruikersavatar
Door sylvia
#457258
Peet schreef: :o huh?

Da's wel erg rigoreus!! Wat heeft ze dan? DM of zo?
Als ze wel kan lopen en geen pijn heeft, waarom dan maar meteen inslapen????? :-X :-X >:( >:(
Als ze ligt of zit kan ze eigenlijk niet opstaan of er moest stress aan te pas komen zoals bij de DA. Ik dacht aan een anabole injectie want als het weer beter wordt (warmer en niet zo vochtig weer) dan heeft ze er geen last van.

Mijn DA is een echte plattelandsveearts en hij heeft het idee dat haar zenuwbanen dus niets meer doorgeven, maar van de anabolen zei hij, oke we proberen het ik heb er geen vertrouwen in maar schade brengt het ook niet toe.

Ik heb al jaren het gevoel dat Eden niet echt oud gaat worden, maar 8 vind ik wel erg jong
Door Peet
#457266
Dat klinkt idd als DM. Beau heeft het al sinds zijn 7e....bij de ene hond gaat het sneller dan bij de andere. Ik geef Beau al heel lang St Janskruid, dit helpt het herstel van beschadigde zenuwen. Ik merk toch dat de progressie bij Beau echt heel langzaam gaat.....hij is nu 11,5...maar toch...het vordert wel :'(...'t is een kl*te aandoening en verder niets aan te doen...immunprobleem en daar weten ze gewoon te weinig van....sterkte ermee en doe maar lekker anabolen hoor! Geef ik Beau ook ;)...ondanks z'n nieren...
Gebruikersavatar
Door sylvia
#457268
Peet schreef: Dat klinkt idd als DM. Beau heeft het al sinds zijn 7e....bij de ene hond gaat het sneller dan bij de andere. Ik geef Beau al heel lang St Janskruid, dit helpt het herstel van beschadigde zenuwen. Ik merk toch dat de progressie bij Beau echt heel langzaam gaat.....hij is nu 11,5...maar toch...het vordert wel :'(...'t is een kl*te aandoening en verder niets aan te doen...immunprobleem en daar weten ze gewoon te weinig van....sterkte ermee en doe maar lekker anabolen hoor! Geef ik Beau ook ;)...ondanks z'n nieren...
Oke kom maar op alle ideeen en middelen zijn welkom.
Sint janskruid kan ik dat gewoon bij de drogist kopen , is dat van VSM ? en wat kun je nog meer geven?
Door Jo
#457270
Zo da's even flink slikken als je dierenarts dat "even" tegen je zegt zeg !!
Zéker als je er zelf nog goede hoop op hebt dat er een middel is waar ze nog even mee verder kan.

Wij hebben het toen met Joery en Igor gehad...nou ik was toen ook écht nog niet van plan om op te geven en toen schoot Liz te hulp.
De één heeft nog anderhalf jaar geleeft en de ander twee jaar. Uiteindelijk hebben we ze geen van beiden in moeten laten slapen om wat ze toen hadden en waar de dierenarts ze voor in wilde laten slapen.
Door Peet
#457271
Vit B complex is ook goed (tip van Tannetje). St Janskruid koop ik gewoon van huismerk Etos ofzo, hoeft niet specifiek van VSM, mag natuurlijk wel.

Ze heeft verder geen artrose, toch?

O ja, en wat heeeeeel belangrijk is, is goede voeding :P ;D.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#457274
Peet schreef: Vit B complex is ook goed (tip van Tannetje). St Janskruid koop ik gewoon van huismerk Etos ofzo, hoeft niet specifiek van VSM, mag natuurlijk wel.

Ze heeft verder geen artrose, toch?

O ja, en wat heeeeeel belangrijk is, is goede voeding :P ;D.
Ja mijn DA zij ook al vitamine B geven
Gebruikersavatar
Door sylvia
#457275
Sonja schreef: Lekkere hork die da! >:(
Veearts he ;D

Het is een hele aardige man hoor maar ja hij is natuurlijk gewend dat er niet gerekt wordt. Vaak is het toch van als het mis gaat is het over en sluiten.
Door Ine
#457293
Het drukt je ineens zo met je neus op de feiten! :-\
Ok, we geven niet zo snel op, maar hoeveel mensen hadden al "ja ok" gezegd?
Ik hoop, dat je Eden nog een poosje bij je mag houden, het is een lekker ding en wie weet, met andere middeltjes en die AS!!!
Ik duim voor haar! (en jou) :-*
Gebruikersavatar
Door sylvia
#457294
ine schreef: Het drukt je ineens zo met je neus op de feiten! :-\
Ok, we geven niet zo snel op, maar hoeveel mensen hadden al "ja ok" gezegd?
Ik hoop, dat je Eden nog een poosje bij je mag houden, het is een lekker ding en wie weet, met andere middeltjes en die AS!!!
Ik duim voor haar! (en jou) :-*
Welke AS bedoel je Ine?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door