Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door petrap
#457114
Viento heeft het oude jaar uitgeluid met een gescheurde nagel aan zijn voorpoot :(. De buurvrouw heeft er een stukje afgeknipt (ik durfde het zelf niet te doen :-[ ), maar het is ingescheurd tot aan het leven. Hij zit er ook constant aan te likken en loopt niet lekker. Ik heb er al wat teatree-olie opgedaan, maar wat kan ik er verder nog aan doen? Is er kans op infectiegevaar? Kan ik hem beter een rubber schoentje aandoen of moet ik zijn poot na elke wandelbeurt in een sodabadje stoppen? Ik heb het nog nooit eerder bij de hand gehad.
Door tvs
#457123
mijn hond heeft het een keer gehad, hij had er veel last van en het bleef ook scheuren (het groeit niet dicht of zo) zijn nagel is er toen door de dierenarts uitgetrokken.
daarna weer een mooi nagelltje voor teruggekomen
Door Lizzy
#457131
Wij hebben met Whoofer een keer hetzelfde gehad en de DA heeft bij Whoofer ook de hele nagel verwijderd.
Door Netty
#457604
ik heb het zowel met Tof als met Joep gehad, beter de nagel eruit dan een mank lopende hond, ze schijnen er meer last van te hebben als hij erin blijft zitten en het is zo gepiept....
Door petrap
#457899
Ik heb voor vanavond een afspraak met de d.a. gemaakt. We werden vanacht zelfs wakker door Viento die weer zijn poot aan het likken was (hij lag bij ons op bed). Gisteren toen ik thuiskwam, kwam hij niet eens zijn bench uit om me te begroeten :( .
Door Tineke *
#458376
petrap schreef: Ik heb voor vanavond een afspraak met de d.a. gemaakt. We werden vanacht zelfs wakker door Viento die weer zijn poot aan het likken was (hij lag bij ons op bed). Gisteren toen ik thuiskwam, kwam hij niet eens zijn bench uit om me te begroeten :( .
Hoe is het nu met Viento?

Tineke
Door petrap
#458716
Dat was gisteren een pijnlijke exercitie bij de d.a. :(
De nagel was behoorlijk versplinterd. Viento kreeg eerst een prikje tegen de pijn en toen heeft de d.a. alle stukjes hoorn weggeknipt om de druk op het leven te verwijderen. Viento piepte het uit van de pijn en stribbelde een partij tegen op die behandeltafel, terwijl de assistente en ik hem in de houdgreep hadden. "Werkt die verdoving wel?" vroeg ik nog aan de d.a. ??? Tot slot kreeg hij een pijnstiller en metacam toegediend + antibioticakuur van 10 dagen voorgeschreven. Bovendien moet ik elke avond zijn poot in een lauw sodabadje schoonmaken. Mocht er toch een ontsteking komen, of het hoorn groeit niet goed over het leven heen (er bestaat altijd kans op woekering) is een operatie noodzakelijk :o .
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door