Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Ivy
#455990
Ik lees al een tijdje dit forum omdat ik erg geinteresseerd ben.
Ik ben nu een beetje aan het stoeien geweest met de info die ik tot nu toe kon vinden.
Ik heb nu een schema proberen te maken maar, zou iemand hier even naar willen kijken?
Ik heb 2 heilige birmanen en het schema is voor 2 katten
De katten zijn elke zo'n 6,5 kilo.

Maandag Dinsdag
2 eendagskuikens 2 eendagskuikens
100gr kippenvleugels 100gr rundergehakt
30 gr kippenmaagjes 30gr runderhart
7gr groenten 7gr groenten


Woensdag Donderdag
2 eendagskuikens 2 eendagskuikens
100gr tonijn 100gr rundvlees
30 gr zalm 30 gr runderhart
7 gr groenten

Vrijdag Zaterdag
2 eendagskuikens 2 eendagskuikens
100gr kippenbout 100gr rundvlees
30 gr kippenlevertjes 30gr runderhart
7 gr groenten 7 gr groenten

Zondag
2 eendagskuikens
50 gr tonijn
50 gr zalm
30 gr sardines
7 gr groenten

Alvast enorm bedankt, en alle suggesties zijn van harte welkom.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#456439
Van mij zou er iets meer bot gegeven mogen worden (ik reken kuikens niet tot bot) of anders gemalen eierschaal.
Groenten geef ik zelf niet aan mijn katten. Qua gewicht moet je even kijken of ze zou goed op gewicht blijven en anders de hoeveelheden gaan aanpassen.
Door Ivy
#457086
Zou ik dan in plaats van de groenten bv ook een ei met gemalen eierschaal door het voer kunnen doen? In iedergeval bij de 'runderdagen'?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#457128
Ivy schreef: Zou ik dan in plaats van de groenten bv ook een ei met gemalen eierschaal door het voer kunnen doen? In iedergeval bij de 'runderdagen'?
Ik doe de eierschalen altijd apart bewaren , ik laat ze drogen en als ik een voorraadje heb gaan ze de koffiemolen in en dat pot ik op. Als ik schaal geef doe ik dit eigenlijk altijd door het vlees heen. Een ei kluts ik en geef dat (anders eten ze het hier niet)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door