Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Amy
#455827
Hallo Barfers,
Ik ben nieuw op dit forum kom uit Hoorn nh en heb een flatcoat teefje van 2,5 jaar die net genezen is verklaard van blaasgruis waar ze erg veel van had en ze zal volgens mijn DA dit dieet haar verdere hondenleventje moeten eten (royal canine Urinary brokken)
Uiteraard ben ik het daar niet mee eens en ben naar aanleiding van een tip van iemand van een andere email list terecht gekomen bij een DA die vers rauw vlees adviseert bij blaasgruis dus ik ben al een tijdje aan de Carnibest en homeopatische druppeltjes van De Groene Os wat voor blaas en nieren is. Ik lees steeds en steeds meer over barfen en heb op dit forum dan al aardig wat zitten lezen.
Nu ben ik erg van de 'makkelijk' en vandaar dus Carnibest.
Alhoewel ik wel vind dat echt Barfen uiteindelijk het dichts in de buurt komt van een echt lekker maaltje voor honden.
Maar goed om het kort te houden mijn vraag is een beetje simpel hoor maar wel iets om over na te denken
Kan ik een carnibest rol van 500 gr. buiten de koelkast ontdooien de avond van te voren zodat mijn hond het op kamer temp. krijgt? of moet het echt in de koelkast ontdooid worden? De winkel waar ik het haal (1,80 per rol 500 gr) zegt dat het echt alleen maar in de koelkast kan ontdooid worden en echt niet anders. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?? Alvast dank voor jullie antwoorden!
Met groet en een goed uiteinde met niet te veel vuurwerk voor de honden!!
Amy
Door Jolly
#455830
Hai Amy,

Je kunt je rol gewoon buiten de koelkast ontdooien hoor, natuurlijk moet je wel zorgen dat de hond er niet bij kan en dat je zodra het ontdooit is, je het wel in de koelkast zet. Vooral in de zomer, i.v.m de vieze vliegen die anders in je huis komen.
Door K9Jordan
#455841
Wij ontdooien het ook gewoon de avond er voor buiten de koelkast en de volgende ochtend krijgt hij het lekker ontdooid in zijn bak!

Maar ik zou op zoek gaan naar een andere leverancier hoor, want je betaald wel de hoofdprijs!
Door Amy
#455870
Ja ik begrijp dat ik veeeeeeel te veel betaal, dus alle tips voor goedkopere CB zijn welkom! Ik woon in Hoorn nh. Ben zelf ook al aan het rondkijken voor goedkopere CB.
Bedankt voor al jullie reacties!
Groet, Amy
Gebruikersavatar
Door Angelique
#455894
Adv.prijs per 500 gram is €1,60, dus zo verschrikkelijk schokkend is die €1,80 nou ook weer niet, maar met een grote volwassen hond kun je ook makkelijk de kiloverpakking nemen, dat is dan toch iets voordeliger.
Zomers is het wel slim om het in de koelkast te ontdooien, maar noodzakelijk is het niet. Doe het wel in een afsluitbare bak zodat er geen vliegen bij kunnen komen. Het is wel het lekkerst geven op kamertemperatuur, dus als je het in de koelkast ontdooit dan wel ruim voor het opdienen eruit halen. Indien je meerdere dagen emt een rol gaat doen dan zou ik 'm wel in de koelkast ontdooien en alleen dat deel wat je nodig hebt er vroegtijdig uithalen.
Door pallas
#455948
Ik ontdooi altijd door de rollen in koud water te leggen... binnen 2 a 3 uur klaar! en dan in de koelkast bewaren.

Dat is dan wel 2kg voor twee honden, voor twee dagen.
Door Femke
#456054
Ik ontdooi altijd op het aanrecht, en de volgende ochtend (dan is het nog niet helemaaaaal ontdooid) dan doe ik hem in de koelkast.

Als ik hem buiten de koelkast op kamertemp laat komen dan vind ik hte zo vreselijk meuren :-X en dan komt de rol helemaal op spanning te staan waardoor ik een crime scene in de kitchen heb als ik hem open maak 8) 8) 8)
Door pallas
#456075
[quote="Femke"]
Ik ontdooi altijd op het aanrecht, en de volgende ochtend (dan is het nog niet helemaaaaal ontdooid) dan doe ik hem in de koelkast.

Als ik hem buiten de koelkast op kamertemp laat komen dan vind ik hte zo vreselijk meuren :-X en dan komt de rol helemaal op spanning te staan waardoor ik een crime scene in de kitchen heb als ik hem open maak 8) 8) 8)

;D ;D ;Dbloedspetters op de muren :o :o :o

[/quote]
Door tvs
#456090
zo'n carnibest rol loopt altijd vleesvocht uit tijdens het ontdooien :P moest het dus ook altijd in een bakje, bij mij tenminste. Sinds ik Lupo voer gewoon op het aanrecht, zit al in een bakje. En bevalt sowieso beter.
Door pallas
#456116
[quote="tvs"]
zo'n carnibest rol loopt altijd vleesvocht uit tijdens het rontdooien :P moest het dus ook altijd in een bakje, bij mij tenminste. Sinds ik Lupo voer gewoon op het aanrecht, zit al in een bakje. En bevalt sowieso beter.
[/quote]




Ik heb bij m'n eerste bestelling cb twee bakken met deksel gekregen, reuze handig past precies één rol in. :)

Lupo ken ik niet, ook kvv??,
Door judith1967
#456127
Ik leg mijn rol cb de avond van te voren op het aanrecht in een afsluitbare bak,en de volgende ochtend zet ik hem in de koelkast.
Laatst gewijzigd door judith1967 op za 31 dec 2005, 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tvs
#456210
[quote="pallas"]
Ik heb bij m'n eerste bestelling cb twee bakken met deksel gekregen, reuze handig past precies één rol in. :)

Lupo ken ik niet, ook kvv??,
[/quote]ja . ik heb het hier van het lijstje merken kant en klaar vers voer.
Door pallas
#456536
[quote="tvs"]
ja . ik heb het hier van het lijstje merken kant en klaar vers voer.
[/quote]



Misschien is het in het noorden niet te krijgen....
Door *wendy*
#456541
ikzelf haal (bijv) zondagavond een rol van een kg (bibi) eruit en die blijft buiten de koelkast tot maandagochtend. Dan krijgt mijn hond de helft ervan en de andere helft gaat in de koelkast voor het avond eten.

Aangezien ik 2 honden heb is het dus 2 rollen per dag. Soms krijgen ze iets minder en dan haal ik er 3 rollen uit voor 2 dagen. Dus weer bijv zondagavond eruit en dan krijgen ze de laatste keer op dinsdagavond. Dit is echter wel de MAX !!! vind ik na het ontdooien.
Door Truus
#456641
En als je het vergeten bent om het uit de vriezer te halen, dan in een bak KOUD water leggen. Het ontdooien gaat super snel ;).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door