Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door java
#455875
HET MENU VAN ONZE HONDEN, klopt het !!

per hond van ongeveer 17 kilo

ma: 200 gr. kopvlees - 200 gr. kip (50%-50%)
di: 200gr pens
200gr. kalfbotje - fruit ,groente( 100gr),karnemelk,ei
wo: 200 gr. lam - 100gr. rundshart/100gr.lamsbot
do:400gr konijn (50%-50%)
vr: 250 gr.zalmkop - 200gr. kip (50%-50%)
za: 200gr kopvlees - 200gr. lam
zo: 100gr. rundshart
100gr. kalfsbot - 200 gr. zalm ( met graat)

iedere dag een theelepel zeewier
een keer per week theelepel honing
zit de hoeveelheid op een dag iets onder het gewicht krijgen ze feta kaas of nog een keer een eitje
een knoflook teentje per week

omdat de honden nu op een goed gewicht zijn is het menu veranderd....graag jullie mening hier over

Een hond krijgt inplaats van vis, rundsgehakt of kopvlees met eierschaal ( 200gr. vlees) eet geen vis

groetjes WILL
Door Lizzy
#455886
Ik tel 4 verschillende diersoorten die je gebruikt, klopt? (rund/kalf, lam, konijn, zalm). Mocht je nog wat meer kunnen afwisselen: dan is dat altijd welkom, te meer daar je bijna geen groente/fruit voert.

Qua percentages kwam ik op het volgende uit (ik heb de kleine dingen als karnemelk en ei even niet meegerekend):

27% spiervlees
56% vleesbotten
13,5% orgaanvlees
3,4% groente/fruit
Door java
#455914
ik geef ook nog kip..zie menu

deze dagen heb ik ook nog eend geprobeerd..nou dat was geen succes....het werd niet of nauwlijks gegeten en als ze iets aten dan spuugde ze een uurtje later het weer uit !!!!

Maar bedankt voor je reaktie ik ga nog eens op rooftocht om nog meer afwisseling te kunnen geven.

Belle blijft hier dunne ontasting( spuit)hebben van groentes, af en toe een spruitje of boontje word verdragen.

gr. WILL
Door Lizzy
#455917
Oh ja, niet te vergeten: kip! Tja, als je hond niet tegen groentes kan, dan houdt het op natuurlijk! En een paar keer per week 1 eetlepel van bijv. waterkers+alfalfaspruiten+peterselie+knoflook of gember (lekkere geconcentreerde groentes en dan maar een klein beetje van geven)? Misschien kun je wel aan geit komen? En misschien dat je de vis af en toe kunt afwisselen met hele/rauwe sardientjes en makreel?
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door