Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#454854
Mijn hond heeft sinds een weekje erg last van jeuk aan zijn beide achterpoten. Met name tussen zijn tenen. Nu vermoedde ik zelf dat het wel weer eens een nagelbedontsteking zou kunnen zijn, omdat het er net zo uit zag. De dierenarts heeft echter de diagnose allergie gesteld. En dat klopt ook wel. Sinds de verwarming weer aan is, is het mis met mijn hond. Niezen, met de poot over de neus wrijven, jeukende oogjes. Ik heb nu maar bakjes met water aan de verwarming opgehangen, hopelijk helpt dit.
De hond heeft een prikje gekregen om de boel te kalmeren, maar daar merk ik weinig van. Is er iets anders wat ik voor hem kan doen? Wie o wie?
#455092
De hond krijgt KVV. Sinds een aantal maanden. Hij had voorheen brokken en hierdoor altijd huidklachten. Dat was na twee weken KVV direct over. Vandaar dat het vreemd is dat hij nu klachten krijgt. Bij mij in de straat wordt nooit gestrooid. Hij komt hierdoor nooit met pekel in aanraking. De klachten zijn begonnen sinds de verwarming weer een graadje hoger staat.
Door Ster
#455468
MariekeLost2 schreef:Niezen, met de poot over de neus wrijven, jeukende oogjes.
Dit is precies waar mijn hond ook last van heeft. Hij is een tijdje helemaal jeukvrij geweest, maar langzaamaan begon het weer. Ik dacht eerst pollenallergie, maar aangezien het sinds het koude weer niet minder wordt, denk ik toch dat het iets anders is. Krijgt jouw hond dit dan altijd wanneer de verwarming aangaat? Heeft hij het niet ook in de zomer ed.?
#455570
Dit is het eerste jaar dat ik hem heb. Vorig winter had ik hem nog als adoptiehond van het asiel. Afgelopen zomer had hij nergens last van, behalve een ontstoken nagelbed. Dit soort klachten zijn nieuw. Vandaar dat zowel de DA als ik denken dat het door de verwarming komt. Maar kan ik er nog iets aan doen, door middel van supplementen of zo? Wie o wie?
Door drdrum
#455784
Het duurt even lang,nadat je gestart bent met vers vleesvoeding, om de troep uit een lichaam te krijgen als de tijd dat deze het(b.v. brokkenvoer) heeft gegeten.Kan ook zijn van antibiotica,dit duurt jaren voordat een lchaam dit heeft geelimineerd.Ik geef mijn hond eens in de week een klein beetje geraspte verse gember.Ik geloof dat ziekte nooit van buiten komt(b.v. verwarming,verkoudheid van op een hoekje staan)ziekte komt altijd van binnen.Heeft met het afweersysteem te maken.Als je het interne milieu versterkt hebben externe factoren weinig kans.Behalve als een medische autoriteit dit tussen je oren plant.
Laatst gewijzigd door drdrum op za 31 dec 2005, 01:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#455858
MariekeLost2 schreef: Dit is het eerste jaar dat ik hem heb. Vorig winter had ik hem nog als adoptiehond van het asiel. Afgelopen zomer had hij nergens last van, behalve een ontstoken nagelbed. Dit soort klachten zijn nieuw. Vandaar dat zowel de DA als ik denken dat het door de verwarming komt. Maar kan ik er nog iets aan doen, door middel van supplementen of zo? Wie o wie?
Heb je hem misschien de afgelopen weken laten vaccineren?
#456768
Nope, hij is in Februari 2005 voor het laatst gevaccineerd. Ook zijn dit geen ontgiftingsverschijnselen. Zelf heb ik sinds de verwarming weer een graadje hoger staat, ook weer erg last van eczeem en jeuk. Gezellig he?
Door Lizzy
#457096
Op zich zijn er wel klachten die verergeren bij bepaalde weertypes. Dit zou een goede aanwijzing kunnen zijn voor een homeopathisch dierenarts om hier eens naar te kijken!

Ik weet niet wat je hem voert, maar misschien is het ook raadzaam om zelf te gaan samenstellen. Je kunt dan 100% graanvrij voeren. Dat wil nog wel eens helpen.

Ook zou ik dan visolie gaan toevoegen aan het menu. Visolie werkt ontstekings en allergie-remmend.

Tja en verder zou ik dus naar een homeopathisch-holistisch DA gaan....
Door ~Joke~
#459187
Het kan ook een overgevoeligheid voor de gebruikte olie in de kvv zijn.
Ontgiftingsverschijnselen kunnen optreden na overschakeling van brok naar versvoer, je ziet dan na een eerste verbetering dat ineens het lichaam zich gaat reinigen en de afval stoffen naar buiten werkt via de huid, of via de darmen.
#459450
Yep zoiets. Hij heeft grotere poten, waardoor je het aan de buitenkant niet kan zien. Als ik heel voorzichtig de tenen spreid is er in het midden een hele rode plek te zien. Ik kan er geen foto van maken, want hij heeft me al twee keer gebeten, nadat ik er voorzichtig bij kwam.
#459541
Heeft mijn hond dus ook gehad. Na heel veel zoeken bleek hij allergisch te zijn tegen o.a. kippeneiwit.
Ik kan hem dus geen kant-en-klaar versvoer geven als daar kip in zit - en dat komt vaak voor.
Hij krijgt nu alle mogelijke soorten vers vlees (rund, konijn, lam, kalf...) maar geen gevogelte. Ook op injecties/ inentingen waar de fabricant met kippenembryo's gewerkt heeft, reageert hij heel sterk.

Ik zou als ik jou was dus uitzoeken welk bestanddeel van het voer dit veroorzaakt (het moet niet per se een allergie tegen kippeneiwit te zijn - het zou b.v. ook rund kunnen zijn, of graan etc.).

Groetjes en sterkte.
Irm
Door Hilje
#460430
De tips die hier gegeven zijn kan ik alleen maar beamen.
Ik heb een Sharpei met graan/tarwe en gras allergie...plus daarbovenop een kipallergie....

Graanvrij gaan voeren...geen koekjes en kluifjes meer geven zo van de Dierenwinkel...die dingen stikken van de granen..in bijna alle koekjes en prut zitten granen.dentstix bijvoorbeeld ook. Frolic om te belonen net zo...
Is soms best lastig hoor, want werkelijk overal stoppen ze granen in om 'op te vullen'
Het voegt niet gek veel toe en geeft voor sommige hondn een hoop narigheid.

Dat prikje dat hij heeft gehad...daar is zeker niet bij verteld dat het steroiden/prednison waren he!?
Dierenartsten zijn nogal makkelijk met de spuit wat dat betreft...
Toen Rimpel minimale jeuk van de rui had stond de DA ook al klaar met zo'n spuit...
Alsof het heel normaal is (in hun ogen wel helaas)
om je hond een middel te geven wat echt rotzooi eerste klas is!
Ik begon meteen dat ie weg moest met dat spuitje...Hij had toen geen last van allergie of wat dan ook...
Vorig jaar heeft Rimpel wel zo;n spuit gehad...met pijn in mijn hart, maar het was niet meer te doen met calendula en surolan...

Voordat je naar een holistische DA of homeopatische dokter gaat moet je zeker een maand wachten...
Een hond moet minimaal een maand van prednison af zijn voordat je met homeopathie kunt beginnen...
Kun je nagaan wat eenrommel het is...

het is geen verwijt naar jou toe hoor...Maar DA zijn makkelijk met spuitjes en vertellen niks..
'ik geef hem even wat kalmerends voor die plekje' ja...een steroide spuit dus.
Of het is antibiotica geweest...maar dat lijkt me niet...kalmerend houdt bijna altijd prednison in...
En prednison onderdrukt alleen maar het lost niks op
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door