Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door oscar
#453782
Hallo,

Ik wil karkassen van kippen e.d. vermalen.
Heeft iemand een suggestie welk merk en/of soort vleesmolen ik hiervoor het beste kan gebruiken?

Groetjes Lex
Door tieneke
#453783
oscar schreef: Hallo,

Ik wil karkassen van kippen e.d. vermalen.
Heeft iemand een suggestie welk merk en/of soort vleesmolen ik hiervoor het beste kan gebruiken?

Groetjes Lex
Ik heb je een pb gestuurd ;)
Door Truus
#453820
Waarom wil je ze vermalen en geef je ze niet in z'n geheel? Is veel leuker voor ze en voor het gebit.
Ik heb op een rommelmarkt een ijzeren handvleesmolen op de kop weten te tikken. Met verschillende schijven en nog in een doos.
Daarna heb ik er nog wel eens eentje gezien dus....wie weet ;).
Door tieneke
#453869
Truus schreef: Waarom wil je ze vermalen en geef je ze niet in z'n geheel? Is veel leuker voor ze en voor het gebit.
Ik heb op een rommelmarkt een ijzeren handvleesmolen op de kop weten te tikken. Met verschillende schijven en nog in een doos.
Daarna heb ik er nog wel eens eentje gezien dus....wie weet ;).
Ik heb momenteel best veel mensen die toch zelf sommige hardere botten willen vermalen.
De handvleesmolens die je heel vaak op 2e hands markten etc kan kopen daar zijn de messen zo vreselijk bot van dat de meeste mensen er acute gewrichtsproblemen mee krijgen ;D
Zeker de Porkert(echte kwaliteit) is in Europa gewoon de beste ;)
Door Lizzy
#454015
Maar karkas van kip is toch zacht?

(Wij hebben een Porkert maar ik vond zelfs kippennekken nog behoorlijk zwaar gaan eerlijk gezegd.... En ik sta toch niet bekend als watje ;D).
Door tieneke
#454041
Lizzy schreef: Maar karkas van kip is toch zacht?

(Wij hebben een Porkert maar ik vond zelfs kippennekken nog behoorlijk zwaar gaan eerlijk gezegd.... En ik sta toch niet bekend als watje ;D).
Ja kipkarkas is vrij zacht ik maal dat zelf niet voor de katten,kunnen ze zelf heel goed ;D
Wat voor nummer Lizzy?
Is het een nieuwe of gebruikte,bij een oude zijn de snijplaten vaak nogal bot.
Door ~Joke~
#454295
Ik heb een nieuwe porkert nr 10 liggen maar ik kan/kon er niets mee worden. De bevestiging voor aan de tafel is kl**e. Hij wiebelde steeds los. Mijn schouders konden het werk ook met de nieuwe porkert niet aan. Ik heb nu een electrische en heb letterlijk en figuurlijk geen centje pijn meer ;)
Laatst gewijzigd door ~Joke~ op do 29 dec 2005, 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Borke
#454333
Joke Miedema schreef: Ik heb een nieuwe porkert nr 10 liggen maar ik kan/kon er niets mee worden. De bevestiging voor aan de tafel is kl**e. Hij wiebelde steeds los. Mijn schouders konden het werk ook met de nieuwe porkert niet aan. Ik heb nu een electrische en heb letterlijk en figuurlijk geen centje pijn meer ;)
Wat voor elektrische molen heb je nu en wat kostte die? Heb je er een foto van?
Zo'n handmolen lijktmij ook niet echt ideaal, tenzij je een formaat keuken (bijkeuken) hebt waar je hem permanent aan het aanrecht laat zitten.
Door ~Joke~
#454343
De diamant Een dure jongen van rond de 500 Euro. Ik heb hem nu al meer dan een jaar en ik heb er nooit spijt van gehad. Lizzy heeft hem ook.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door ~Joke~ op do 29 dec 2005, 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#454345
Joke Miedema schreef: De diamant Een dure jongen van rond de 500 Euro. Ik heb hem nu al meer dan een jaar en ik heb er nooit spijt van gehad. Lizzy heeft hem ook.
Afbeelding
Dat is geen geld zeg :o :o
Door Lizzy
#454350
Da's inderdaad een hoooop geld. Maar ja, dan hebbie ook wat ook ;D.

Ik heb trouwens een nieuwe Porkert en nou meen ik nr 8 of nr 10. Ik dacht 10.
Door Borke
#454351
tieneke schreef: Dat is geen geld zeg :o :o
Maar ji kan ze toch wel goedkoper leveren zeker?

Fraai ding hoor, is hij van volledig roestvrijstaal of zitten er ook kunststof onderdelen aan?
Door Lizzy
#454353
AstridStraver schreef: Maar ji kan ze toch wel goedkoper leveren zeker?

Fraai ding hoor, is hij van volledig roestvrijstaal of zitten er ook kunststof onderdelen aan?
Alleen het snoer is van kunststof 8) ;D
Door Lizzy
#454355
(p.s., ik zou hem nu nooit meer kwijt willen, nu ik 'm heb, maar ik kocht 'm nooit weer. Behalve dan misschien als ik 20 katten zou hebben of pups zou willen fokken. Honden hebben zelluf tanden en kiezen en die gebruiken ze maar fijn ;D!)
Door ~Joke~
#454378
Ik gebruik hem erg veel, ik maal so wie so alle karkassen en hele prooidieren ermee. Ik vind de porties voor mijn kleine honden gewoon te klein om dat heel te geven. Twee zijn hier hap, slik, stik figuren. Voor mijn eigen gemoedsrust is botten malen dus beter. Helemaal omdat Penny twee keer in een jaar aan een verstopping is geopereerd durf ik niets meer aan :(
Botloos vlees snij ik in brokken, dat maal ik niet.
Mijn katten lusten ook alleen maal gemalen dus voor 5 dieren is het voor mij wel rendabel ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door