Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door ElinevKa
#450129
Nou.. Henk heeft bijna (in totaal) 100 gr gehakt en kipfilet gegeten vanavond..en wilde nog wel meer (maar dat leek me wat teveel na bijna een week slecht eten)..

wil iemand me alsjeblieft nog een keer geruststellen dat het beter is hoogwaardig DIERLIJK eiwit te geven dan dieetvoer (wat hij toch niet eet)..en dat ik hem niet eerder de dood injaag nu ik hem gewoon rauwe kip en gehakt gegeven heb??
Laatst gewijzigd door ElinevKa op do 22 dec 2005, 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#451147
Het beste wat je hebt kunnen doen is hem eindelijk voeding te geven waar zijn lichaam ook opgebouwd is om op te nemen , rauw vlees (en botten natuurlijk) Je hebt als het ware elke keer diezel in je benzine motor staan tanken.
Door Borke
#454724
Ach dierenrtsen verdienen ook wat op dat dieetvoer en ik gun mijn dierenarts best een beetje winst, want het is een prima vent en hij is niet zo duur.
Feit is echter dat onze Franny op dieetvoer bijna dood ging en er prednison bij kon slikken en ik haar met vers voer nu weer in topconditie heb gekregen zonder prednison en de dame is bijna 12 jaar ;D
Door ElinevKa
#454903
ik wou dat ik dat over Henk kon zeggen. Maar ik ben er nog niet zeker van hoe lang hij het gaat redden (ook niet op de kipfilet)...
Door Borke
#455567
ik hoop dat henk het net zo goed gaat doen als onze Franny. Franny was op het laatst graatmager en weigerde te eten, nu verslind ze haar Carnibest en is weer mooi op gewicht ;D
Door ElinevKa
#456395
Het menu is uitgebreid..
kabeljauw!!!

ik moet zeggen; hij is alweer wat dikker (niet meer dat je overal die botjes voelt) en doet ook wel weer normaler.
Maar vannacht heeft ie toch weer tegen een gordijn gepiest...hopelijk heeft dat niet met de kabeljauw te maken, want dat eet hij goed!!
Door ElinevKa
#461125
Wederom een uitbreiding van het menu!!
Sucade lapjes!!

Henk eet nu redelijk goed en eet kip, vis en sucadelapjes doorelkaar!!

hij ziet er ook weer wat voller en dikker uit en kijkt niet meer zo 'naar binnen'.... ik begin me werkelijk wat rustiger te voelen!!
Door Mevroi Kruim
#461436
Nou, het lijkt me dat hij als hij wil gewoon op de bak kan piesen onafhankelijk van hoeveel hij drinkt, tenzij natuurlijk de sluitspier van de blaas niet werkt. Dus als hij tegen de gordijnen piest heeft dat een andere oorzaak dan het voer.
Door ElinevKa
#461724
ehm..nee
dat tegen de gordijnen piesen was een symptoom van zijn chronisch nierfalen.
Sinds die constatering krijgt hij fortekor én ben ik dus over naar vlees. Hij blijft wisselen hoor (vanochtend wilde hij weer niets eten)..
maar zo langzamerhand wordt het dieet uitgebreid van alleen kipfilet naar andere soorten vlees en vis. (incl. wat meer vet in het vlees bijvoorbeeld).
Dat geeft de burger moed!!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#461756
ElinevKa schreef: ehm..nee
dat tegen de gordijnen piesen was een symptoom van zijn chronisch nierfalen.
Sinds die constatering krijgt hij fortekor én ben ik dus over naar vlees. Hij blijft wisselen hoor (vanochtend wilde hij weer niets eten)..
maar zo langzamerhand wordt het dieet uitgebreid van alleen kipfilet naar andere soorten vlees en vis. (incl. wat meer vet in het vlees bijvoorbeeld).
Dat geeft de burger moed!!
Dat geeft inderdaad moed, heb je al een keer soepvlees geprobeerd?
Door ElinevKa
#461767
Nee, gisteren waren de sucadelappen (in de aanbieding) eigenlijk voor de honden, maar alle dieren, inclusief Henk stonden te trappelen.

maar vandaag is het weer mis hoor; (nog?) niets gegeten, wel wat gedronken, ziet er weer rattig uit.. kijkt weer naar binnen als het ware. Ik hoop dat ie vanmiddag weer zin in eten krijgt.

soepvlees; dat is toch ook een soort draadjesvlees?
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door