Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Breezer
#452951
Ik zoek me eigen helemaal suf naar informatie over exceem tussen de voetkussentjes van honden. Maar kan er tot nu toe helemaal niets over vinden. Wel over exceem in de oren of oksels. Maar verder helemaal niets.

Is er iemand die er toevallig wel iets over kan vinden??

Deze topic is trouwens een vervolg op: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... adid=17623
Door Breezer
#453022
Lupa schreef: ik kon ook weing vinden, het enige wat ik kon vinden was hystisythoom tussen de tenen
Ja maar daar lijkt het dus totaal niet op. (gelukkig)

Ach ja we gaan gewoon nog even vrolijk verder met zoeken.
Door Lizzy
#453033
Maar is het eczeem? Zo ziet mij het er niet echt uit eerlijk gezegd.... In het boek van Atjo Westerhuis staan wat middelen voor tussenteeneczeem en tussenteenpukkels.

Tussenteeneczeem levert trouwens op google meer op als teeneczeem.
Door Breezer
#453656
Lizzy schreef: Maar is het eczeem? Zo ziet mij het er niet echt uit eerlijk gezegd.... In het boek van Atjo Westerhuis staan wat middelen voor tussenteeneczeem en tussenteenpukkels.

Tussenteeneczeem levert trouwens op google meer op als teeneczeem.
Ik heb gegoogled op "honden exceem" "zwemmersexceem" "exceempoten" enz enz. Maar kon daar dus niks over vinden.

We zijn nu een paar dagen verder en ik heb het geprobeerd zo veel mogelijk schoon en droog te houden tussen zijn kussentjes. En ik moet zeggen het rode is een stuk minder rood. En het ruikt ook een stuk beter. Eerst rook het heel weëig en zweterig en nu dus al een stuk minder.
Daarom ook mijn vermoedens dat het dus om exceem of een schimmel gaat. Alleen weet ik dus niet hoe ik dit het beste kan behandelen.
De bulten aan de bovenkant van z´n poten worden ook een stuk minder nu ik het droog houd. Alleen de jeuk wordt volgens mij niet minder want hij blijft er aan likken/knagen.

Maar met bovenstaande zoektips ga ik denk ik wel een stuk verder komen. Stom is dat hé soms kan je gewoon niet op de juiste benaming komen.
Door Thunder
#453671
Ik heb zelf eczeem en gebruik daar de cardiflor zalf van VSM voor. Is het enige dat tot nu toe een beetje helpt. Misschien eens het proberen waard?
Door Lizzy
#454005
Breezer schreef: Ik kwam dit ook tegen via google:
http://doggy.onzehond.nl/arts/messages/622a.htm

Is cardiflor dan een jeukstillende zalf?
Als je echt denkt dat het om eczeem gaat, "Selenium Metallicum D12" is een homeopathisch middel dat geprobeerd kan worden (1 keer daags 1 dosis gedurende 6 weken en eventueel dan een hogere potentie).
Door Breezer
#454080
Bij de dierenspeciaalzaak waar ik altijd kom werkt een man die nog al thuis is in thuis middeltjes. Hij vertelde dat ik eens de berkenteer olie of creme moest proberen. Hij had hiermee bij Engelse bulldogs heel goed resultaat behaald.

Mijn plan is nu alsvolgd. Ik smeer de ene poot in met cardiflor en de andere met de berkenteercreme. En dan eens kijken welke poot het beste geneest. Verder houd ik het goed droog, na elke keer als hij buiten is geweest maak ik z´n poten schoon en droog.

Ben reuze benieuwd. Ik hou jullie op de hoogte.
Door Thunder
#454320
Ik ben heel benieuwd! Hou ons zeker op de hoogte! Ikzelf zit al een dikke 10 jaar met eczeem,dus als ik hier nog een tip kan opvangen! Tot nu toe werkt de cardiflor bij mij het best. Ik ben er nog niet volledig vanaf,maar nu is het tenminste leefbaar. Jaren gelden had ik er zulke blazen van onder m'n voeten dat ik eigenlijk niet kon lopen. Als ik nu op tijd cardiflor smeer,droogt het heel snel uit en na 2 dagen is het haast weer weg.
Door Femke
#454656
kun je niet een biopt laten maken van die rommel die erin zit en dan breed uit laten zoeken of het een gist, schimmel, bacterie of weet ik veel wat is?
Door Breezer
#454812
Femke schreef: kun je niet een biopt laten maken van die rommel die erin zit en dan breed uit laten zoeken of het een gist, schimmel, bacterie of weet ik veel wat is?

Ja daar heb ik ook wel aan zitten denken. Maar ik wil het eigenlijk eerst zo proberen. Het is geen zaak van leven op dood dus heb geen haast. En zo verschrikkelijk veel last heeft hij er ook niet altijd van.

Aangezien ik inmiddels al het geld voor 4 staffordpuppies naar de dierenarts gebracht heb, wil ik het eigenlijk nu even een poosje proberen zonder dierenarts. In noodgevallen gaan we natuurlijk altijd, maar zoals met die diarree de vorige keer. Ik had al 4x bij de dierenarts geweest. Maar omdat jullie hier zeiden dat ik het nog wel ff aan kon kijken, en gewoon geduld moest hebben ben ik niet geweest. En jawel het is nu sinds 2 dagen weer helemaal goed. Dus dat geld heb ik in ieder geval uitgespaard.

Ik moet het gewoon allemaal even wat zuiniger aan doen. En daarom probeer ik het eerst even op deze manier. Mocht ik er echt niet uit komen, dan kan ik altijd nog onderzoeken laten doen. Maar eerst maar eens proberen te sparen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door