Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door puck
#453877
Hoi allemaal,

Sinds 3 weken heb ik een nieuwe pup in huis en hij is meteen overgegaan op kvv. Hij vindt dit net als Puck SUPER ;D ;D ;D

Nu houd ik net als bij Puck netjes zijn gewicht bij elke week. Op dit moment weegt hij minder dan dat Puck woog op deze leeftijd. Het is ongeveer 80 gram (lijkt weinig, maar het zijn wel westies). Nu is het wel zo dat Puck grootgebracht is met brokjes, Pedigree nog wel :-[ :-[ :-[
Kan het zo zijn dat er verschil in gewicht is vanwege het voer of ligt het aan het hondje? Ik moet er wel bij zeggen dat Puck een erg kleine westie is.
Ik wil dus eigenlijk weten of Joep zich goed ontwikkelt. ???
Wat zijn jullie ervaringen?

Groetjes Susan, Puck en Joep
Door crutz
#453884
heb de pups hier alleen gewogen voor de noodzakelijke zaken zoals ontwormen en toen ik voor gezondheidsverklaringen bij de DA was (met enten zijn ze niet gewogen.......)
verder weeg ik pups hier nooit, kijk gewoon naar hoe ze groeien en naar hoe stevig ze zijn en daar voer ik op (weeg t dus ook niet af.....)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#453912
[quote="puck"]
Hoi allemaal,

Sinds 3 weken heb ik een nieuwe pup in huis en hij is meteen overgegaan op kvv. Hij vindt dit net als Puck SUPER ;D ;D ;D

Nu houd ik net als bij Puck netjes zijn gewicht bij elke week. Op dit moment weegt hij minder dan dat Puck woog op deze leeftijd. Het is ongeveer 80 gram (lijkt weinig, maar het zijn wel westies). Nu is het wel zo dat Puck grootgebracht is met brokjes, Pedigree nog wel :-[ :-[ :-[
Kan het zo zijn dat er verschil in gewicht is vanwege het voer of ligt het aan het hondje? Ik moet er wel bij zeggen dat Puck een erg kleine westie is.
Ik wil dus eigenlijk weten of Joep zich goed ontwikkelt. ???
Wat zijn jullie ervaringen?

Groetjes Susan, Puck en Joep
[/quote]

Je moet naar het hondje zelf kijken en niet vergelijken met je andere hond op diezelfde leeftijd. Dit kan door verschillende factoren een vertekend beeld geven. Groeit je pup goed, is ze niet te mager, dan is er niets aan de hand. :D
Door puck
#453922
[quote="Angelique"]
Groeit je pup goed, is ze niet te mager, dan is er niets aan de hand. :D
[/quote]

Dit is een leuke tip, maar ik heb er niet zoveel aan. Tuurlijk kijk ik naar de pup, maar iedere pup is anders en ik wil zeker weten dat ik niet te weinig geef. Als het aan Puck en Joep ligt, zitten de bakjes hier continue gevuld met vlees, dus voeren met je ogen is nog niet zo gemakkelijk. En wat is te mager? Net als kinderen horen hondjes mager te zijn, want al hun energie zit in het groeien. En dan bedoel ik natuurlijk niet graatmager.

Ik weet dat ik geen precies gewicht kan vragen, maar een richtlijn zou fijn zijn.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#453926
[quote="puck"]
Dit is een leuke tip, maar ik heb er niet zoveel aan. Tuurlijk kijk ik naar de pup, maar iedere pup is anders en ik wil zeker weten dat ik niet te weinig geef. Als het aan Puck en Joep ligt, zitten de bakjes hier continue gevuld met vlees, dus voeren met je ogen is nog niet zo gemakkelijk. En wat is te mager? Net als kinderen horen hondjes mager te zijn, want al hun energie zit in het groeien. En dan bedoel ik natuurlijk niet graatmager.

Ik weet dat ik geen precies gewicht kan vragen, maar een richtlijn zou fijn zijn.
[/quote]

Ik denk dat je het heel verkeerd ziet je hebt juist heel veel aan die tip omdat dit ook de enige juiste manier is om je pup te voeden, betasten en voelen of hij niet te mager of te vet is, en nee pups horen niet mager , pups horen een beetje vet te hebben dat als ze tegen een infectie oplopen ze niet gelijk de pijp aan maarten geven. En een beetje puppyvet is niet moddervet. Te mager is als de ribben uitsteken, als er ruimte tussen de ribben zit waar je je vinger in zou kunnen leggen, de ribben moeten met enige druk te voelen zijn dan is het goed.
Laatst gewijzigd door sylvia op wo 28 dec 2005, 23:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
#453928
Mijn twee hondjes zijn heel verschillend van bouw. De een is veel kleiner dan de ander en er is verschil in een reu of teefje.
Misschien dat je niet kunt vergelijken met het gewicht van de andere als pup.
Het is echt kijken en voeren op het oog.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#453937
[quote="puck"]
Dit is een leuke tip, maar ik heb er niet zoveel aan. Tuurlijk kijk ik naar de pup, maar iedere pup is anders en ik wil zeker weten dat ik niet te weinig geef. Als het aan Puck en Joep ligt, zitten de bakjes hier continue gevuld met vlees, dus voeren met je ogen is nog niet zo gemakkelijk. En wat is te mager? Net als kinderen horen hondjes mager te zijn, want al hun energie zit in het groeien. En dan bedoel ik natuurlijk niet graatmager.

Ik weet dat ik geen precies gewicht kan vragen, maar een richtlijn zou fijn zijn.
[/quote]

Vraag anders een richtlijn aan je fokker want mensen die geen westies hebben, die hebben ook geen flets benul wat zo'n hondje zou moeten wegen op leeftijd a,b,of c. Heb je geen voedingsschemaatje oid meegekregen?
Door puck
#453940
Nee, heb ik niet. Ik zou inderdaad aan haar kunnen vragen wat hij gemiddeld per week aan moet komen. In ieder geval bedankt voor jullie adviezen.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#454191
[quote="Angelique"]
Vraag anders een richtlijn aan je fokker want mensen die geen westies hebben, die hebben ook geen flets benul wat zo'n hondje zou moeten wegen op leeftijd a,b,of c. Heb je geen voedingsschemaatje oid meegekregen?
[/quote]

Dan zouden ze bij deze fokker ook slecht weg komen, ik zou dat ook niet kunnen zeggen, ik weeg mijn pups alleen de eerste weken en verder alleen bij een wormenkuur.
Ik vind een gewicht in kilo's nu net het minst belangrijk in het welzijn van de hond de ene kan met 10 kilo goed zijn maar dat kan voor een gelijkwaardige hond (zelfde ras en geslacht) wel helemaal niet een goed gewicht zijn. Ook niet alle meisjes of jongens van 10 wegen hetzelfde als ze op het juiste gewicht zijn.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door