Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#451158
Over een weekje krijg ik een nieuw kitten erbij om mijn katertje gezelschap te gaan houden.
Nu zit mijn kater op barf en kvv, de kitten krijgt nu brokjes en blik. Hoe kan ik dit straks subtiel gaan veranderen bij de kitten of moet ik het in 1 keer omgooien?
Moet ik ze tegelijk eten geven of apart en ook in aparte schalen?
Wie heeft hier ervaring mee en of heeft tips hierover?

Ik vraag mij ook af of er meer katten zijn die ingevroren kvv totaal niet lekker vinden?, ik heb smuldier, duck en nog een variant geprobeerd maar hij lust het allemaal niet. Ook als ik het ontdooi dan ziet het er niet uit, bij smuldier is de buitenkant van het vlees helemaal grijzig van kleur..
Ik ga nu proberen om aan carnibest te komen, ik hoop dat dit er wel in gaat maar af en toe wordt ik echt gek van dat beest wanneer hij zijn dure vlees weer eens laat staan. Mijn moeder verklaard mij zowieso voor gek.. maargoed je wilt toch het beste voor ze he?

nog iets; bij de deka verkochten ze ossenstaarten in plakjes, mogen ze dit gewoon? ook heb ik even niet nagedacht en heb per ongelijk varkenspoten gekocht. kan ik dit eventueel wel gekookt geven? ondanks dat dit slechter is, of is dat helemaal not done?

Ben trouwens wel jaloers op degene die zo aan allerlei soorten rauw vlees kunnen komen. Ik was laatst bij de poelier; heeft u ook kippennekken? huh wat zijn dat? of bij de visboer; neehoor die koppen gooien we eigenlijk meteen weg. eikels... ook hebben wij helemaal geen markt in de buurt waar nog een poelier of slager op te vinden is ::)

Allemaal fijne feestdagen en een barfend 2006 ;)!
Laatst gewijzigd door judithj81 op za 24 dec 2005, 00:20, 1 keer totaal gewijzigd.
#451204
Je kunt je kitten het beste gelijk overzetten. Ik zou ze niet uit dezelfde bakjes eten geven maar apart zo weet je ook zeker wat ze per kat opeten.

Die varkenspoten zou ik gebruiken voor de erwtensoep maar ik zou ze niet aan je katten geven, ook niet gekookt.

Ossenstaart geef ik eigenlijk nooit aan de katten ik ben veels te bang dat ze een wervel in hun keel klem krijgen.
#451370
Ik zou het kitten nog heel even op het oude voer houden, totdat het helemaal gewend is aan het nieuwe huis, nieuwe mensen en nieuwe katten.

Wij geven de katten op een of twee grote borden hun eten, maar ze zijn allemaa dikke maatjes. Alleen Franny eet apart haar Carnibest op. De rest eet brokken.
Zo nu en dan zet ik ze toch iets vers voor en dat doe ik op een groot bord en dan komen ze om beurten even ruiken en likken en soms ook wat eten ;D
#451388
Mijn katten hebben allemaal een eigen bakje en ik zie er op toe dat ze hun eigen eten opeten en niet dat van een ander. Ze hebben een verschillend eet-tempo en ik wil niet dat de langzame eters van hun voer worden gebopst door de vreetschuren. Plus dat ik zo kan zien wie hoeveel van wat eet.
#451669
Ik zou ze in aparte bakjes eten geven. Ik heb er hier 7 en doe dat ook zo. Net zoals Kruimel zei om de langzame eters ook een kans te geven iets binnen te krijgen. Ik blijf er altijd bij staan zodat ik zeker weet wie wat eet.(duurt dat maar max 5 minuten) Ik zou ook een paar dagen wachten met omschakelen naar vers. Of als de kleine meteen op zijn gemak is eerder al.

Veel plezier met de kleine!
#452735
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom men zou moeten wachten met overzetten, ik heb dat nog nooit gedaan en nooit een probleem , ik kan zelf zeggen dat door het verse voer ze zelf eerder los kwamen. zo van hee das lekker.
Gezonde kittens en pups kun je gewoon direct overzetten, geen probleem.
Laatst gewijzigd door sylvia op di 27 dec 2005, 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
#453856
Bedankt voor de antwoorden! volgende week is het zover, ik zal kijken of ik een foto toestel kan lenen van iemand.. kan ik haar ook al gelijk een eendagskuiken geven? ze is 10 weken.
mijn kater is nu gecastreerd en ik merk meteen verschil in zijn eetgedrag, ik ben blij dat hij nu meer en meteen eet maar hou er ook rekening mee dat ie niet aankomt want dit is ook weer niet de bedoeling...
#453913
Hoi,

Ik heb hier nu 2 katten te logeren in huis en ik heb ze meteen overgezet op CB. Ging helemaal goed.
Ook mijn pup heeft geen brokje meer gehad sinds hij hier woont en ook dat ging goed. Mijn ervaring is dat als je het mengt ze het vlees eruit vissen en de brokjes laten liggen. Waarom dan moeite doen?

Wel gewoon ieder hun eigen bakje hoor, zodat je zeker weet wie wat heeft gegeten. Als ik dat hier niet doe, eet Pieter alles op en heeft Tom niets gehad.

Groetjes Susan
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door