Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door petrap
#453669
De hond van mijn buurvrouw, een Japanse Akita Inu van bijna 7 jaar, krijgt sinds een jaartje Bibi. Nu vertoont hij zware uitslag in de liezen met veel jeuk. D.a. adviseert hypoallergeen dieet (brokken) of koolvis en geitevlees met rijst en/of macaroni + prednison + ontstekingsremmer. Etzu is circa 6 weken geleden gecastreerd. Ongeveer 2 weken na de castratie kreeg hij rode vlekken. Zou deze allergische reactie verband kunnen houden met de narcosevloeistof? Zou een groene leemkuur zinvol zijn? Welk alternatief voor Bibi zouden jullie aanraden om te kijken of Etzu misschien allergisch is voor een bepaald eiwit? Graag advies!
Door Ine
#453751
Groene leem lijkt me zeker niet slecht.
Als het om een voedselallergie gaat, zou eend/rijst van carnibest iets kunnen zijn, of zelf samenstellen met vlees en botten van dieren, die hij nog nooit te eten heeft gehad.
Of het van de narcose kan zijn, dat weet ik niet. Ik ken alleen de acute reacties, de zijn er binnen een paar uur.
Misschien even met Tannetje kontakt opnemen?
Door Jojo
#454308
Kan het niet een hormonale kwestie zijn??? Je hoort ook wel van honden waarvan de vacht en huid heel droog worden na castratie.........
Teven die jeuk hebben rond de loopsheid onder invloed van hormonen heb ik ook wel gehoord.
Ik heb geen idee of het wegvallen van testosteron dergelijke dingen kan veroorzaken, maar het klinkt mij waarscheinlijker dan een voedselallergie na al een jaar bibi ???
Door Lizzy
#454326
petrap schreef: De hond van mijn buurvrouw, een Japanse Akita Inu van bijna 7 jaar, krijgt sinds een jaartje Bibi. Nu vertoont hij zware uitslag in de liezen met veel jeuk.
Jeetje, wat een ellende.... Hele gekke vraag, maar heeft hij soms ook rugklachten?
D.a. adviseert hypoallergeen dieet (brokken) of koolvis en geitevlees met rijst en/of macaroni + prednison + ontstekingsremmer.
Die hypobrokken zou ik de DA zelf lekker op laten eten. En koolvis/geitenvlees met rijst/macaroni? Dat lijkt me helemaal een buitengewoon slecht plan. Als honden nou ergens allergisch voor zijn, is het wel voor granen! (rijst en macaroni = graan).
Etzu is circa 6 weken geleden gecastreerd. Ongeveer 2 weken na de castratie kreeg hij rode vlekken. Zou deze allergische reactie verband kunnen houden met de narcosevloeistof? Zou een groene leemkuur zinvol zijn? Welk alternatief voor Bibi zouden jullie aanraden om te kijken of Etzu misschien allergisch is voor een bepaald eiwit? Graag advies!
Zou het niet eerder kunnen komen doordat zijn weerstand door de operatie verlaagt is? Of inderdaad hormonen? Bij mijn weten ontstaat een echte voerallergie trouwens niet op deze leeftijd maar ontstaat dat ergens voor het 2de levensjaar. Ik verwacht dus eerlijk gezegd helemaal geen eiwit-allergie. Volgens mij zou het niet onverstandig zijn als ze eens naar een holistischwerkend/homeopathisch dierenarts zouden gaan. En misschien dat ze sowieso eens een tijdje zelf kunnen gaan samenstellen, dan weet ze even zeker wat hij wel en niet binnen krijgt en dat achterhaalt makkelijker eventuele problemen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door