Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door James
#450349
Wat is nou het verschil van kvv voor de hond en voor de kat? Ik wil namelijk groot gaan inkopen voor de hond, maar voor de katten heb ik weinig aan 100 stuks worsten van een kilo... Zou ik de kat niet gewoon honden kvv kunnen geven? Of zou dat kunnen voor een gezonde kat, maar niet voor een kat die in het verleden een blaasgruis heeft gehad en binnenkort behandeld gaat worden aan zijn schildklier?
Door hamada
#450426
Prince eet hier gewoon de CB mee met de honden. Natuur, kip/rijst, lam/rijst.
Vorig jaar kregen we hem doodziek in huis, en hij is toen gaan eten met de eend/rijst hondenversie van CB.
Toen hij goed op krachten was zijn we andere smaken gaan proberen. En hij eet niet, hij vr... :)
De kattenversies lust meneer niet, dus dat proberen we maar niet eens meer.
Door jeanne
#450433
hier lust meneer Sjonnie ook niet de kattencarnibest, dus die eet gewoon hondencarnibest. Ik denk dat hij de grotere stukken erin fijner vind.
Door Femke
#451016
ook hier eten de katten hondenvoer. Af en toe geef ik ze wat extra hart, om het "eventuele" taurine tekort op te vangen (hoewel ik ervan overtuigd ben dat dat eigenlijk niet nodig is)

ze vinden hart ook gewoon lekker ;)
Door Nelly
#453519
Hier eten Zipper en Simply Red ook honden kvv, af en toe afgewisseld met kop- en/of spiervlees, kip en voor SR natuurlijk elke dag een paar kuikens. Mistral is nog niet helemaal om, hij wil af en toe toch nog wat blikvoer, hoewel ook hij steeds meer en vaker kvv gaat eten.
Door James
#467322
Haha, ik dacht, zo te horen moet het kunnen. Maar ze willen er niets van weten. Toch maar gewoon de kattenvariant dan...
Door ElinevKa
#475676
Er zit verschil in samenstelling geloof ik. Ik heb het een keer bij Carnibest nagevraagd.
Katten kvv is wel verschillend van hondenkvv.
Ik wissel het af met onze kleine poes. Als de poezenkvv op is, eet ze mee met de honden. Maar zij houdt niet van die grotere stukken erin. Die laat ze liggen.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#476076
ElinevKa schreef: Er zit verschil in samenstelling geloof ik. Ik heb het een keer bij Carnibest nagevraagd.
Katten kvv is wel verschillend van hondenkvv.
Ik wissel het af met onze kleine poes. Als de poezenkvv op is, eet ze mee met de honden. Maar zij houdt niet van die grotere stukken erin. Die laat ze liggen.
De kattenvariant worden fijner gemalen en er wordt extra taurine aan toegevoegd.

Het toevoegen van taurine is naar mijn mening overbodig en stamt uit de brokken wereld , de meeste mensen willen ook op de verpakking lezen dat er taurine inzit omdat bij de eerste kattenbrokken de poezenbeesten dood neervielen omdat de taurine door verhitting uit het vlees vertrokken was (en daar er in graan de hoofdmoot van de brok geen taurine voorkomt) Rauwe vlees en vis bevatten van nature voldoende taurine.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door