Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Natas
#453286
Hoi ik ben hier nieuw en kijk een beetje rond omdat ik er over denk mijn dalmatiër van 8 maanden over te zetten op Barf.
Maar nu heb ik een hele praktische vraag: waar voeren jullie de honden? Oftewel: gaat barf in een bakje of op de grond? In de zomer kan ik me voorstellen dat je ze het voer gewoon buiten kan geven, maar nu in de sneeuw is dan niet mogelijk. En ik ken mijn hond, als die iets te eten heeft wordt het overal mee naartoe gesleept en verstopt. Nu vind ik dat met buffelbotjes niet zo erg, maar kippenekken verstopt achter de bank zie ik toch niet zo zitten..!
Door Lizzy
#453287
Hoi Natas, welkom op Barfplaats!!

Onze honden eten alle drie in de kamer, alle drie op hun rubbere matje. Zie foto:

Afbeelding

Het is ondertafellaken dat ik per meter bij de VEN koop. Als ze gegeten hebben, dan gaat het in de was en daarna in de droger.
Door Natas
#453290
Juist! Dus maatregelen om rotzooi te voorkomen zijn wel aan te raden...
Mijn hond eet nu volledig brokken (Carocroc) en op zich zijn daarmee helemaal geen problemen. Ze vindt ze erg lekker en doet het goed. Het is meer mijn idee, namelijk dat je toch wel erg vaak hoort dat wat er in die brokken zit zooi is (en niet alleen maar de "kip en rijst" die op de verpakking staat).
Ik zit nu alleen een beetje aan te hikken tegen alle logistieke en praktische bezwaren. Ik zal in ieder geval een vriezer moeten aanschaffen (en dus een rubber matje, maar daar kom ik ook nog wel overheen.. ;) )
Door Dtje
#453291
Kippenekken ed vind je niet achter de bank, de meeste vinden barf zo lekker dat gewoon alles meteen naar binnen verdwint.
Dat soort kleinere dingen geef ik in een bak, grtoe stukken vlees geef ik zo. Mien sleept dit mee naar haar kussen. Ik maak zelf hondekussens; de buitenste hoes kan ik op 60gr. wassen en daaronder zit nog een hoes van geplastificeerd textiel.
De kat eet langzamer en eet in de badkamer.
Door Lizzy
#453292
Ja, een matje is het probleem niet ;D maar een vriezer is een ander verhaal.... Je hebt inderdaad een vriezer nodig ja. Want het is absoluut geen doen om alle dingen iedere dag vers te gaan kopen. Welke logistieke en praktische bezwaren zie je nog meer? (misschien kunnen we tips aandragen!).
Door Elvira
#453297
Zingaro eet het meeste buiten. Alleen als hij gehakt met groenten krijgt, eet hij dat uit z'n bak. Maar de rest gewoon buiten. Hij gaat toch in de sneeuw liggen, dus dan kan hij ook wel in de sneeuw eten.
Als het heel hard regent, dan krijgt hij iets later eten. Hij vindt de regen niet erg, maar dan is hij weer nat.
Door Tanna
#453301
Mijn hond eet een heleboel zo uit haar bakje, maar sommige dingen neemt ze mee op haar kussen. Daar leg ik van tevoren een groot douchelaken op, dat gaat daarna de was in natuurlijk. En de vloer (gelukkig kurkparket) doe ik dan even met een lap met heet water en dettol. Eigenlijk zo gebeurd allemaal.

Tanna
Gebruikersavatar
Door Angelique
#453303
Natas schreef: Juist! Dus maatregelen om rotzooi te voorkomen zijn wel aan te raden...
Mijn hond eet nu volledig brokken (Carocroc) en op zich zijn daarmee helemaal geen problemen. Ze vindt ze erg lekker en doet het goed. Het is meer mijn idee, namelijk dat je toch wel erg vaak hoort dat wat er in die brokken zit zooi is (en niet alleen maar de "kip en rijst" die op de verpakking staat).
Ik zit nu alleen een beetje aan te hikken tegen alle logistieke en praktische bezwaren. Ik zal in ieder geval een vriezer moeten aanschaffen (en dus een rubber matje, maar daar kom ik ook nog wel overheen.. ;) )
Welkom Natas :D

Er zit inderdaad meer in dan de op de voorkant genoemde kip en rijst. Draai het zakje eens om en lees daar de inhoud, kan heel verhelderend (en teleurstellend)werken.

Het meeste voer krijgen ze hier "gewoon" in hun bak. De grote dingen gaan zo het moeltje in. Sommigen gaan er alsnog gewoon mee buiten liggen, weer of geen weer en als ze het binnen opeten loop ik er daarna met een dweil achteraan.
Door Natas
#453307
Lizzy schreef: Welke logistieke en praktische bezwaren zie je nog meer? (misschien kunnen we tips aandragen!).
Nou ehm, ik zal behoorlijk moeten gaan uitzoeken hoe je aan al dat vlees komt. Ik ben namelijk al zo'n 10 jaar vegetariër en dus niet erg bekend met slagers en viskramen :)
(ben ik straks misschien een van de weinige vegetariërs met een vriezer vol vlees)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#453310
Natas schreef: Nou ehm, ik zal behoorlijk moeten gaan uitzoeken hoe je aan al dat vlees komt. Ik ben namelijk al zo'n 10 jaar vegetariër en dus niet erg bekend met slagers en viskramen :)
(ben ik straks misschien een van de weinige vegetariërs met een vriezer vol vlees)
Hahahah nou nee, hoor, dat zal wel meevallen ;D
Door conleeuw
#453311
Welkom, leuk dat jij overweeg om vers te gaan voeren.
Hier krijgen ze het ook in hun bak of uit mijn hand, soms gaan ze ermee slepen, een heb ook nog de neiging om af en toe nog met haar eten te spelen. ik heb net als jij een vloer die makkelijk af te nemen is, dan gaat de zwabber er een keer over en klaar is kees. meestal eten ze het gewoon netjes ter plekke op ;D
Door Lizzy
#453312
Natas schreef: Nou ehm, ik zal behoorlijk moeten gaan uitzoeken hoe je aan al dat vlees komt. Ik ben namelijk al zo'n 10 jaar vegetariër en dus niet erg bekend met slagers en viskramen :)
(ben ik straks misschien een van de weinige vegetariërs met een vriezer vol vlees)
Hier op Barfplaats barst het van de vegetariers met vriezers vol vlees. Hier thuis wonen er sowieso al 2 ;D (ik heb vier vriezers vol vlees).

Maar goed, ja, dat is even 'wennen' om als vegetarier slachterijen, Islamitische slagers, visafslagen/winkels, poeliers af te lopen.... Ik weet niet waar je woont, maar er zijn vast in de rubriek Vraag & Aanbod adresjes te vinden waar je het e.e.a. kunt scoren! Dat helpt altijd wel.....
Door conleeuw
#453327
hier ook een verwoede vegetarier die vriezers vol met vlees heb. ;D ;D 't is wel effe wennen en zoeken naar je adresjes in de buurt, maar het went al gauw, ik sta ook continu met mijn neus over de vlees in de supermarkten, ben echt een wandelende vegetarischevleesprijskenner. ;D
Door peerle
#453337
haha, ik eet nauwelijks vlees, en al zeker sinds lucy volledig rauw eet :P, en mijn vriendin wiens kat nu ook volledig rauw eet is al jaaaaren vegetariër. Ik zie het meer zo : inzicht in de evolutie en voedingsbehoeften toont voor sommige mensen duidelijk aan dat zij niet zoveel vlees nodig hebben, maar hun viervoetige vrienden wel ! Deze inzichten gaan samen volgens mij (de hond is een carnivoor, de mens mag mss. 100 gram vlees per week eten, en dit is makkelijk te vervangen), het laat zien dat je begrijpt hoe jij en je hond vanbinnen werken ;).

p.s. : en dat overal naar goedkope prijsjes zoeken en met mijn neus op de levertjes hangen is erg herkenbaar ! Ik moest wel ineens mijn lunch binnenhouden toen ik in de supermarkt naar organen zat te kijken, en een vrouw komt naast mij staan en zegt tegen hare vent : "Roger, wa peist ge ? Kippeleverkessoep vanavond ?" :-X :D :D tja, als zij er niet waren, kon ik het niet meer vinden in de supermarkt.
Laatst gewijzigd door peerle op wo 28 dec 2005, 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Natas
#453428
Wauw, snelle en handige reacties hier! Dan heb ik nog twee praktische vragen die jullie vast wel weten te beantwoorden:
1. Hoe veel kost het ongeveer per maand? (dit is geen doorslaggevend argument maar wel handig om te weten)
2. Waar trainen jullie mee?
Zelf gebruik ik in stukken gebroken frolic om te belonen, maar hebben jullie daarvoor nog "gewone" brokjes op zak of ook "huisgebakken" koekjes?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door