Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tvs
#453200
iets heel geks. mijn hond heeft een klein kaal randje rond z'n ogen, het lijkt of het groter wordt. verder zit ie fantastisch in z'n vacht , geen kale plekken. hij heeft geen snotogen. kent iemand dat?? het viel me eigenlijk net op (dat het groter wordt) vanmiddag zei iemand tegen : wat grappig het is net zwarte piet net zo of de schmink daar niet zit
Door tvs
#453222
Lupa schreef: dat zie ik toch vaker bij sterkkrullende honden
ja maar op z'n snoet zitten geen krullen, die houden als een petje op boven op z'n kop.
ik heb het gewoon nog nooit eerder gezien. ik zie ze ook niet veel (sterk krullende honden)moet ik eerlijk zeggen.
Door diana
#453261
dat heeft Boy ook !!
en die heeft een gladde vacht
ik ben er wel achter dat het in de zomer minder is.
Door tvs
#453262
sylvia schreef: Ik zou het even laten checken op demodex
het is glad , geen verkleuring geen jeuk geen last, met schurft merk je toch altijd iets?
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#453279
Bas had dat ook ten tijde van zijn Demodex. Helaas is demodex een "stiekum" verhaal want in eerste instantie hoef je nog niet eens zo gek veel aan je hond te merken.
Door Wil
#454408
hoi,

Een van mijn drentjes, Sally, heeft het ook. Op dit moment zijn de randjes ook iets kaler dan anders maar ik heb ook geen idee waar het van komt. t'is idd een raar gezicht ik vind het net of ze een maskertje op heeft. Drenten schijnen er wel vaker last van te hebben maar Missy heeft het niet. Nooit gehad ook trouwens.
Tijdens de fokdag is er wel eens een aantekening van gemaakt en daar waren ook meer honden met kale randjes.

Volgens mij heeft het niks met demodex te maken.

Wil
Door tvs
#454436
ja gek net een brilletje, nee schurft kan bijna niet, ik heb van alles zit opzoeken over demodex maar het lijkt er niet op.ik ga toch nog verder op zoek en dan laat ik het wel weten als ik ergens tegenaanloop.
oja de randjes zijn nu ook iets kaler, misschien met het weer te maken. zou je zeggen dat ze nu juist weg moesten zijn.
Door "inge"
#454731
Onze Django heeft aan één oog zo'n kale plek gehad.Zelfs zo erg dat ik de Winner heb laten lopen omdat ik met zo'n ontsierend oogje niet op een show wilde staan. Uiteindelijk heb ik het weg gekregen met similasan oogdruppels in het oogje en teunisbloem olie door z'n eten heen. Nu ziet het er goed uit maar het heeft lang geduurd.
Door tvs
#454962
garicha schreef: Onze Django heeft aan één oog zo'n kale plek gehad.Zelfs zo erg dat ik de Winner heb laten lopen omdat ik met zo'n ontsierend oogje niet op een show wilde staan. Uiteindelijk heb ik het weg gekregen met similasan oogdruppels in het oogje en teunisbloem olie door z'n eten heen. Nu ziet het er goed uit maar het heeft lang geduurd.
similasan kun waar je dat krijgen.
Laatst gewijzigd door tvs op vr 30 dec 2005, 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Katashi
#3412633
Ik weet dat dit een enorm oud onderwerp is, maar voor het geval iemand hier op komt door google:

Onze fokker zei dat dit af en toe kan voorkomen, vooral in de wintermaanden. Dit wilt dan zeggen dat je hond een beetje te weinig vitamientjes van de zon heeft gekregen. En aangezien het in de wintermaanden wat sneller donker is... Zou wegtrekken na een aantal weken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door