Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#45298
Een vraag: ik heb net van Femke ('t was gezellig Femke!! :D) een flesje Colloidaal zilver gekregen tegen Saar d'r 'vage klachten' (voornamelijk hoesten een keelpijn)... Nu heeft Saar vandaag haar laatste antibiotica dag, kan ik toch al beginnen met het Colloidaal zilver? Of kan ik beter even wachten tot ik klaar ben met haar kuur?
Ik kan op de site ook niet duidelijk vinden hoeveel ik haar moet geven...
#45314
Ja hoor je kan het direct gaan geven. Ellen zei toen tegen mij drie maal daags 20 druppels geloof ik. Maar zilverwater kan je heel moeilijk overdoseren .Dus ik heb zelf drie maal daags een eierlepeltje gedaan. ( Je mag het niet op een metalen lepel geven). Dat zit qua grootte tussen een theelepel en zo'n klein lepeltje in. Ik denk dat het iets meer was dan 20 druppels per keer. Op het lepeltje en hup bek open en erin kiepen. Lepel af laten likken en klaas is Saartje!!

groetjes Helen
#45316
Nou heel raar, ik vond net mijn oude topic en daar waren de antwoorden die Ellen gaf tussenuit??? Nou lijkt het een beetje een monoloog met mezelf en Geer en Pam met een paar grappige kreten ertussendoor. Dusss sorry Geer, je kan het niet teruglezen..
#45317
Helen schreef: Ja hoor je kan het direct gaan geven. Ellen zei toen tegen mij drie maal daags 20 druppels geloof ik. Maar zilverwater kan je heel moeilijk overdoseren .Dus ik heb zelf drie maal daags een eierlepeltje gedaan. ( Je mag het niet op een metalen lepel geven). Dat zit qua grootte tussen een theelepel en zo'n klein lepeltje in. Ik denk dat het iets meer was dan 20 druppels per keer. Op het lepeltje en hup bek open en erin kiepen. Lepel af laten likken en klaas is Saartje!!

groetjes Helen
de hoeveelheid die je moet geven is afhankelijk van de sterkte.
waar ik colloidaal zilver bestel moet ik 3x daags 6 tot 8 druppels per kg lichaamsgewicht geven en geen 20. en dat was voor qyan echt voldoende.
begin anders voor de zekerheid met die hoeveelheid en kijk wat het doet.
als dit toevallig sterk colloidaal zilver is en 20 druppels zijn bij deze te veel kan het toxisch werken.
verder kan antibiotoica de werking beinvloeden, en vitamine c moet je op ene later tijdstip geven dan het colloidaal zilver.

geer, kijk anders ff op http://www.huisdierendokter.nl en ga naar vervanging voor antibiotica - achtergrondinformatie en bijsluiter!
#45318
Helen schreef: Nou heel raar, ik vond net mijn oude topic en daar waren de antwoorden die Ellen gaf tussenuit??? Nou lijkt het een beetje een monoloog met mezelf en Geer en Pam met een paar grappige kreten ertussendoor. Dusss sorry Geer, je kan het niet teruglezen..
dat komt omdat ellen geen lid meer is ;)
#45319
geer schreef: Een vraag: ik heb net van Femke ('t was gezellig Femke!! :D) een flesje Colloidaal zilver gekregen tegen Saar d'r 'vage klachten' (voornamelijk hoesten een keelpijn)... Nu heeft Saar vandaag haar laatste antibiotica dag, kan ik toch al beginnen met het Colloidaal zilver? Of kan ik beter even wachten tot ik klaar ben met haar kuur?
Ik kan op de site ook niet duidelijk vinden hoeveel ik haar moet geven...
waar komt het zilverwater vandaan geer?
#45327
Je moet van zilverwater heel veel geven wil het toxisch zijn. Maar je hebt gelijk, schaam schaam. Ik vergat dat je verschillende sterktes hebt. Ik heb niet zo'n hele sterke. Maar drie maal daags 20 druppels was voor Balou ok!!
Maar berichten van mensen die geen lid meer zijn worden toch niet verwijderd?

groetjes Helen
#45332
Helen schreef: Je moet van zilverwater heel veel geven wil het toxisch zijn. Maar je hebt gelijk, schaam schaam. Ik vergat dat je verschillende sterktes hebt. Ik heb niet zo'n hele sterke. Maar drie maal daags 20 druppels was voor Balou ok!!
Maar berichten van mensen die geen lid meer zijn worden toch niet verwijderd?

groetjes Helen
volgens mij heeft ellen alles zelf verwijderd, als ik me goed herinner. ;)
en klopt wel dat je veel nodig hebt voordat het toxisch wordt, maar ik neem zelf liever het zekere voor het onzekere.

qyan reageerde bijv heel sterk op 6 druppels per 10 kg lichaamsgewicht en kon ik echt niet meer geven.
hoefde ook niet, want die 6 druppels hielpen ook/
als ik hem 8 druppels gaf (want wilde snel van die lyme af) was het net een dood vogeltje, hij regareed er gewoon heel sterk op.!
daarom kan Geer misschien beter met 6 tot 8 druppels beginnen (omdat ze niet weet hoe sterk het is) en dan kijken hoe saar reageerd.
en wellicht de hoeveelheid langzaam opbouwen ofzo ???
whaha, tja, ik ben een muts ;D
#45349
Op het flesje zit een etiket:

ZILVERWATER
Geel Colloidaal Zilver
Silberwasser Gelb

Inh: gedestilleerd water, zilver 40 - 40ppm
Prakrijk H. van der Vet

blabla emailadres etc.

Volgens mij zei Femke inderdaad dat het de sterke versie was... Vanochtend heeft Saar d'r laatte AB pil gehad, zal ik dan nu toch maar beginnen??
#45354
geer schreef: Op het flesje zit een etiket:

ZILVERWATER
Geel Colloidaal Zilver
Silberwasser Gelb

Inh: gedestilleerd water, zilver 40 - 40ppm
Prakrijk H. van der Vet

blabla emailadres etc.

Volgens mij zei Femke inderdaad dat het de sterke versie was... Vanochtend heeft Saar d'r laatte AB pil gehad, zal ik dan nu toch maar beginnen??
je kan vanavond wel beginnen lijkt me.
maar waarom mail je de fabrikant niet ff hoeveel je moet geven ???
dan weet je het in ieder geval zeker toch.
#45404
Heey Geer,

Ik vond het ook mega gezellig, over 4 weken moet ik terugkomen bij Dorith dan weer ff wat drinken?
Had je mijn sms nog gekregen?

En je hoeft het niet eerst op een lepel te doen hoor ik deed het bij Sunday rechtstreeks in de bek....

Ik weet helaas écht niet meer hoeveel druppels (heb een hoofd als een zeef)
Ga me nu verdiepen op het Dorit verhaal....als ik het nog weet wat ze allemaal gezegd heeft.
::) ::)
#45417
Femke schreef: Heey Geer,

Ik vond het ook mega gezellig, over 4 weken moet ik terugkomen bij Dorith dan weer ff wat drinken?
Had je mijn sms nog gekregen?

En je hoeft het niet eerst op een lepel te doen hoor ik deed het bij Sunday rechtstreeks in de bek....

Ik weet helaas écht niet meer hoeveel druppels (heb een hoofd als een zeef)
Ga me nu verdiepen op het Dorit verhaal....als ik het nog weet wat ze allemaal gezegd heeft.
::) ::)
Heeeyy!! Balen zeg, dat je over 4 weken weer terug moet komen :-\ (ik weet door de PB al een beetje hoe het is gegaan ;))... maar dan ben je van harte uitgenodigd om hier wat te komen drinken :-* Enne, nee ik heb nog niet op mijn mobiel gekeken die zit ergens onder in mijn tas... Even kijken hoor.. ::)...MUTS, doe niet zo mal! (dit sloeg op Femke d'r sms ;D)

Heb Saar net d'r eerste dosis gegeven uit een stenen eierdopje (ik had ECHT niets anders)...

Maar vertel; wat heeft Dorith precies gezegd!?
Laatst gewijzigd door geer op di 27 jan 2004, 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door