Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Buddy
#453067
Buddy heeft de laatste tijd last van slijmerige ontlasting. Er zit dan precies zo'n laagje slijm rond...Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn? Is dit normaal?
Door Lizzy
#453071
Is het altijd of is het soms, dat er slijm bij zit? Is het een slijm-cocon, waar de ontlasting in gehuld is?
Door Lizzy
#455227
Heb je Buddy nog niet zo lang geleden overgeschakeld van brokken naar verse voeding? Zo ja: dan is het te zeker het reinigen van de darmen en dan hoef je je geen enkele zorgen te maken. Gaat vanzelf over en sommige vers-etende honden hebben van tijd tot tijd toch een schoon-maak-coconnetje!
Door Buddy
#455507
Nee hoor, het is al 6 jaar geleden sinds hij nog eens brokken at :)

Die wormkuur zal ik misschien wat vroeger herhalen dan anders...
Door Jolly
#455555
mijn volwassen reu Chasey eet nu ruim 3,5 jaar geen brokken meer, maar heeft zo'n 3-4 keer per jaar nog steeds een soort schoonmaaksessie in zijn darmen, dus dan heeft hij 2-3 dagen even wat slijmerige ontlasting.
Ik maak me er niet druk om.
Door geer
#455565
truus- schreef: Een wormenkuur doet ook vaak wonderen
Een wormenkuur zou ik alleen doen na een wormentest, dus alleen als het ook daadwerkelijk veroorzaakt wordt door wormen. Anders niet...het lijkt me juist niet erg bevorderlijk om 'bezige darmen' zonder wormen, nog eens extra te belasten met een wormenkuur...
Door Lizzy
#455852
Ik sluit me qua ontwormen helemaal bij Geer aan! Waarom in hemelsnaam ontwormen als je niet eens zeker weet of de hond wormen heeft? Wormenkuren bevat gif en dat is zeker niet bevordelijk voor de darmflora. Eerst de mest laten onderzoeken door de DA op wormen: dan indien nodig pas ontwormen.

Ik weet niet wat Buddy momenteel te eten krijgt? Want dit menu is misschien verouderd? Kan het zijn dat hij een virusje heeft? Het zou misschien geen kwaad kunnen om hem eens een tijdje probiotica te geven!
Door Buddy
#456288
Nee nee, dat menu waar hier naar gelinkt wordt is heel verouderd! Hij barft nu volledig. Ondertussen is het al beter...
Door Ine
#456290
Buddy schreef: Nee nee, dat menu waar hier naar gelinkt wordt is heel verouderd! Hij barft nu volledig. Ondertussen is het al beter...
Gelukkig!! :D
Maar mijn honden hebben dat ook af en toe, 1 of 2 dagen, geen aanwijsbare reden. Daarom neem ik aan, dat ze zelf de rommel er af en toe uitgooien!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door