Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door SHIVA
#45288
ik heb vrijdag van de islamiet wat slachtaval vlees gekregen
daar zat o.a lamsribben en kale kipkarkassen bij
ik blij en het aan mijn honden gegeven
is mijn jongste hond toch ziek geweest hij heeft 2 dagen lopen kotsen zefs de bibi hield hij niet binnen
nu mijn vraag is het wel goed om die kip te geven
ik lees hier dat jullie dat ook wel doen
maar zijn dat dan kale karkassen of met vlees er aan
en kan het geen kwaad dat ze te scherp zijn die botjes
en dan nog een vraag
zaterdag was ik versvlees aan het promoten
en toen horde ik van iemand die zijn hond ook vers vlees voerde dat zijn hond er een lintworm aan heeft overgehouden en die hond is op sterven na dood geweest omdat hij van binnen helemaal was opgevreten
en met brokken was hij er weer boven op gekomen
dus toen ik vroeg of ze hem wel min. 1 maal per jaar ontwormden of de onlasting liet nakijken was dat wel het geval
nu kan dat natuurlijk altijd wel gebeuren
maar of dit nu daadwerkelijk van het verse vlees komt zet ik zo mijn twijfels
is hier iets meer over bekend
ik heb veel uit de kast moeten trekken om ze toch te overtuigen van de vele voordelen van versvlees
maar dat was niet gemakkelijk
gr shiva
Door Lupa
#45290
hoi shiva,
ik weet niet wat voor karkassen het waren, ik haal ze bij carnibest.
het zijn schone karkassen met kraakbeen en bot geen vlees eraan, hier hebben ze nog nooit laats van gehad.
Wat de lintworm betreft, geloof er helemaal nieks vanb dat dat door het vlees gekomen is, als hij brokken had gehad had hij die worm ook in zich gehad, dat het met brokken over gegaan is is het naar mijn mening ook puur toeval.
De lintworm is niet weg door de brokken maar door de medicijnen die de hond heeft gekrijgen.
Tja wat de karkassen betreft ik zou zeggen probeer het nog een keer een als het weer gebuurd dan weet je het zeker.
Het kan ook gewoon zo zijn dat scotty gewoon ziek is geworden vamn iets anders of gewoon zijn lichamelijk gesteldheid van dat moment.
Maar ik ben beniuwd wat anderen er over zeggen
Door Paul_Barte
#45294
Een lintworm door vlees ;D ;D ;D....het moet niet gekker worden :-\

Vlooien...Shiva...dat is de oorzaak van een lintworm.

En een hond die van binnen wordt opgegeten door een lintworm hahahaha hoe verzint iemand dit :-\

Zou trouwens automatisch betekenen dat een brokkenhond dus nooit last krijgt van een lintworm....moet je eens aan je DA vragen!!

De leukste opmerking was toch wel dat het overgegaan is door het voeren van brokken....... ;D

Eigenlijk moet je zulke mensen recht in hun waffel uitlachen.
Door SHIVA
#45300
ja paul dat heb ik ze ook verteld
min honden hebben altijd getraind met wild en niet altijd het schoonste hoor soms werd ik er zelf misselijk van en nooit iets gehad
maar als je iets promoot aan mensen die brokken voerd en er zit danzo persoon bij die dit verhaal ophangt ja dan moet je toch alles uit de kast halen om de ander te overtuigen
en het mooiste is dat ze zelf doktersassistent is
en die worden dan toch eerder gelooft dan een broekenverkoopster
maar ik ben toch blij te horen dat ik goed zit
gr shiva
Door SHIVA
#45310
hoi lupa ja dit waren ook schone kale karkassen
en shiva en starlett hebben nergens geen lasr van gehad
maar je schrik toch even en zeker bij die magere scharminkel
dat beetje vlees wat hij dan op zijn lijfje heeft zitten is gelijk weer weg
maar ik probeer het nog een keer en als dat dan weer een probleem is krijgen alleen die andere 2 het nog
ik was alleen benieuwd of het wel goed was om die karkassen zo kaal te geven
maar bedankt gr shiva
Door Paul_Barte
#45346
Kipkarkassen zijn een prima onderdeel van een voeding maar moet niet DE voeding zijn, aanvullen met vlees.
Door SHIVA
#45469
paul dat weet ik toch :D
het was gewoon een lekker tussendoortje
gr shiva
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door