Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door diana
#452991
kan een hond zomaar opeens de von willebrand ziekte krijgen???
[dat is een bloedstollingsziekte]

dat moet een d.a toch merken wanneer zo,n dier al een aantal keren geopereerd is geweest???
Of kunnen ze het zomaar opeens krijgen?
Door Lizzy
#452995
Volgens mij is het een erfelijke ziekte die niet 'ineens zomaar' optreedt. Maar of een DA het kan merken...? Ik durf het je helaas niet te zeggen....
Door Truus
#453006
Korte beschrijving
Bij de ziekte van von Willebrand is er sprake van een verhoogde bloedingneiging door een gestoorde functie van zowel de bloedplaatjes als van een bepaalde stollingseiwit in het bloed (de Von-Willebrandfactor). Meestal gaat het om een erfelijke aandoening, in enkele gevallen ontstaat een niet-erfelijke vorm als gevolg van een bepaalde auto-immuunziekte.

Meer hierover op deze site:
http://www.erfelijkheid.nl/zena/wille.php
Door diana
#453017
ik vraag dit voor een kennis
die denkt dat zijn hond het heeft ,
maar ik vind het een raar verhaal , ::)
Omdat zijn hond vorige maand door diezelfde d.a gesteriliseerd is. ::)
En met zo,n stollingsziekte had hij dat toch moeten merken????
ze heeft nl de laaste tijd steeds veel bloeduitstortingen en daarom dacht zijn d.a aan deze ziekte ???
ik had meteen een bloedtest lasten doen hoor .
Laatst gewijzigd door diana op di 27 dec 2005, 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
#453027
Het lijkt mij ook dat de D.A dit dan had moeten merken. Tijdens een operatie ontstaat er overvloedig bloedverlies als het deze ziekte is.
Door Helen
#453359
Ik heb er vorig jaar een werkstuk over geschreven. Bij Kooikers komt het sinds kort niet meer voor. Voor de zekerheid worden ze er nog wel op getest. Het komt in meerdere gradaties voor. Het kan dus zijn dat het niet zo snel zichtbaar is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door