Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kaio
#452889
hehe
gaat goed laatste tijd, eerst dat hij opeens pijn heeft en niet loopt wat overigens binnen 1 dag over was!
En nu dit: Kaio heeft een vieze bult op zijn kop sinds vorige week. Ik had zelf enigzins het vermoeden dat het door de goedkope showriem kwam (ring is volgens mij van koper of zoiets en die zou daar evt wat beschadigd kunnen hebben)
Vorige week al tea tree olie erop gedaan maar gisteren nog es wat korsten afgehaald omdat de bult toch groter was en er kwam pus uit en nu met dethol behandeld. Kunnen weer naar de DA rennen maar ja..
Misschien dat iemand hier dit herkent?
Hier een foto van de bult:
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Kaio op di 27 dec 2005, 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#452904
Kaio schreef: Die bult zit op zijn kop, vlak boven zijn achterhoofdsknobbel
Hij kan er zelf niet bij. Voor de rest heeft hij nergens bulten of zo.
Heeft daar niet een teek gezeten ofzo
Door diana
#453028
nou ziet er fiks uit
ik denk dat daar toch een zalfje van de d.a op moet
ik vind zoiets op de kop altijd wat linker dan op een poot of zo
misschien onzin hoor
, maar heb dan het idee dat het zo dicht bij de hersenen zit .
Door Daisy75
#453184
diana schreef: nou ziet er fiks uit
ik denk dat daar toch een zalfje van de d.a op moet
ik vind zoiets op de kop altijd wat linker dan op een poot of zo
misschien onzin hoor
, maar heb dan het idee dat het zo dicht bij de hersenen zit .
Juist, gewoon even dierenarts die weet er vast raad mee, wij zijn allemaal geen profi's daarmee, ja toch.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#453506
Ja dus toch maar even naar de DA gegaan. Het was maar net iets kleiner vandaag maar voor de rest ziet het er hetzelfde uit.
De DA vermoedt een "jonge honden bultje". Soort van goedaardig gezwelletje. Komt dus blijkbaar vaker voor bij jonge honden.
Ze heeft wat cellen eruit genomen (wat spray erop en dan met zo'n spuitje eruit zuigen, Kaio had het niet eens in de gaten!) en onder de microscoop gelegd. Ze vond alleen huidschilfers.
Een jonge honden bult trekt vanzelf weg in 2 a 3 maanden. Je kunt het ook weg laten halen maar ze vond ook dat als ie er verder geen last van heeft dat het zonde is om narcose toe te dienen, als het toch ook wel vanzelf weggaat he. Hebben wel een AB zalfje gekregen tegen de ontsteking. Bovenkant is dus licht ontstoken.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#453547
Zo heeft ze het niet genoemd, maar die foto's op die site en omschrijvingen lijken er wel op ja. Denk idd dat dit het is.
Ik denk dat de pus te maken heeft dat het opengehaald is geweest met de showriem vermoedelijk (die kan daar dus precies overheen schuren) en dus wat ontstoken is geraakt. Pus kwam alleen onder korst vandaan eenmalig verder niet meer. Heb dat wel vertelt bij de DA van die pus.
(en Lizzy dank je voor die site (al heb ik af en toe een woordenboekje nodig))
Het is dus de komende weken goed in de gaten houden, maar heb toch het idee dat het er al minder rood en gezwollen uitziet als gisteren.
Door diana
#453741
LIZZY,
Lady heeft zoiets op dr kop gehad leek toen het op kwam op een teek was grijs groeide heel langzaam d.a zei dat het een goedaardig wratje was , maar na een jaar was het echt op vallend en heeft hij het onder plaatselijke verdoving weggehaald en dichtgebrand , niet omdat het gevaarlijk zou zijn , maar Boy zat er ook steeds aan
met Boy ga ik binnenkort ook ff naar de d.a die heeft ook een soort van wrat, bultje naast zijn anus zitten en ik ben niet van bultjes.
ik heb net even op de link gekeken , maar begrijp niet goed waar dat over gaat en de foto,s lijken er niet op
dit is rood.
Door Truus
#453778
Ik hou niet van bultjes :-\. Hou in de gaten dat het niet groter wordt.
Bij Timo was het toch matig kwaadaardig en daarom ben ik altijd ongerust als ik dit hoor.
Het hoeft niet maar kan dus wel degelijk iets vervelends zijn.
Door diana
#453878
ik ga begin volgende week ff naar de d.a ze moeten toch een enting .
en dan laat ik er gelijk naar kijken
vorig jaar heeft hij er al naar gekeken , maar vond het niks bijzonders
voor mijn gevoel is het groter en
ik wil weten wat het is ,
hij heeft er geen last van
het staat wel raar , maar om die rede hoeft het ook niet weg
kijk meestal toch naar zijn kop
hahaa
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door