Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door nana1301
#45251
Hallo, ik heb een border collie van 1 jaar en hij is een hele moeilijke eter, ik heb al zo veel brokken geprobeerd maar niks vind hij lekker.
Nu zit hij op lam/rijst brokken, en het gaat met moeite.
Vers vlees, pens, blikvoer niks helpt!
Ik kan gerust een biefstuk hier op tafel leggen hij zal het echt niet pakken.
Wat kan ik hier aan doen zodat het eten weer aantrekkelijk voor hem word.
Vind hem nu ook erg mager, volgens de dierenarts is hij kerngezond en moet ik hem niet dwingen.
Maar ik vind dit echt iets om heel moedeloos van te worden.Ik hoop dat iemand een advies voor me heeft.
Alvast bedankt........nana
Gebruikersavatar
Door chooky
#45254
Wat voor vers vlees heb je al geprobeerd en eet ie dan helemaal niet of met lange tanden?
Laat je de brokken/vlees altijd staan of haal je het na een tijdje weg?
groetjes Eva

PS Welkom hier op Barfplaats trouwens.
Door sharpie
#45272
Ik heb hier hetzelfde gehad met mijn reu, je voelt je idd helemaal moedeloos.
Toen ik op vers ben overgestapt heb ik ook nog verschillende merken moeten proberen voor hij goed begon te eten.
Het ene moment vond hij Duck ok en het andere moment moest hij weer Energique tot dat ook weer ging vervelen, dan moest ik weer wat anders gaan proberen enz.
Ik heb zo'n beetje alle merken vers gehad.
Hij at soms wel even goed en dan weer heel slecht.
Met de hand voeren af en toe hielp ook wel eens.
Ik weet dat de meeste mensen dat onzin vinden, maar je probeert op een gegeven moment alles om je hond maar goed te laten eten en het hielp bij mij wel.
Maar sinds ik vers geef is het wel steeds beter geworden, ook al heeft dat dus ook nog een tijdje geduurd.
Wat mijn honden het beste aten van de vers merken tot nu toe, zijn Rodi en Bibi (en met name de Bibimix variant).
Nu eten ze allebei goed, al hebben ze nog weleens een dagje dat ze geen trek hebben, maar dat is heel normaal.

Ik zou gewoon doorgaan met vers merken proberen en desnoods een keer met de hand voeren om hem aan het voer te laten wennen.
Mijn honden hebben ook als ik met een nieuw voer aankom zoiets van: wat de boer niet kent dat lust 'ie niet.
Maar als ze het eten geproeft hebben (met de hand),en ze vinden het lekker, dan eten ze het daarna gewoon zelf.

Ik merk dat sinds ik de Bibi voer, mijn oudste hond ook botten lekkerder begint te vinden, die wilde hij eerst bijna nooit.

Ik denk ook dat als een hond door de brokken gewend is om niet goed te eten, dat hij dan met vers ook eerst moet omschakelen in zijn hoofd, dat eten lekker kan zijn.
Heel veel sterkte.
Vers is gewoon het beste voor je hond, dus volhouden, het komt een keer goed.

:)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door