Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door senadance
#452469
vannacht een zware nacht gehad, Boy bleef steeds aangeven dat hij eruit wilde, hijgen en veel plassen.
Klaus is vanacht bij hem gaan liggen toen heeft hij twee uurtjes geslapen,
vanmorgen heb ik zijn urine opgevangen :oheel veel bloed!!
Zijn meteen naar de DA met hem gegaan
onderzoekk urine wees niet echt bacterien aan, zei de DA
Hij heeft een Peneceline kuurtje meegekregen en een pijn-ontspaningsmiddel.
De D.A zegt het moet binen twee dagen beter worden anders gaan ze verder onderzoeken, nu slaapt die ouwe reus , ik hoop maar het beste
Laatst gewijzigd door senadance op di 27 dec 2005, 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#452477
Heeft de DA de urine niet gecentrifugeerd en gecontroleerd op blaasgruis/nierstenen? Dit zou makkelijk ook blaasgruis kunnen zijn! Wat is de pH waarde van de urine?
Door senadance
#452486
Lizzy schreef: Heeft de DA de urine niet gecentrifugeerd en gecontroleerd op blaasgruis/nierstenen? Dit zou makkelijk ook blaasgruis kunnen zijn! Wat is de pH waarde van de urine?
gecentrifugeerd, ja, en gecontroleerd op blaasgruis ook,

ph??goh. heb ik natuurlijk in de opwinding vergeten te vergeten te vragen
heb niet zoveel ervaring met DA (gelukkig)
zou ik even kunen bellen hierover??
denk dat ik dat maar even doe,

ik hou je dan op de hoogte
Door Lizzy
#452488
Dus er is ook geen blaasgruis in het spel?

(Pff, wat een toestanden! Wat zielig voor hem! Sterkte :-*!!)
Door senadance
#452490
nee Lizzy,

heb net gebelt, geen blaasgruis,

PH waarde moeten ze even navragen over een urrtje moet ik even terug bellen, bedankt voor de tip hoor wat dat betreft ben ik dan zo in paniek dat ik gewoon alles vergeet te vragen en helemaal de kluts kwijt ben.
Hij ligt lekker te pitten , heeft wel goed gegeten,
ik geef het nog wel even door over een uurtje als ik PH waarde heb
Door Audrina
#452494
Heeft de DA ook naar Boy zijn prostaat gekeken? En misschien een ideetje om anders ook bloed te laten prikken & onderzoeken?
Door Audrina
#452495
Karin & Pyrs schreef: Is Boy gecastreerd ?
Zonee, heeft hij dan zijn prostaat gecontroleerd ?
Oh, zaten we tegelijk te typen... ;D
Door senadance
#452503
Boy is gecastreerd,

en ik geloof dat hij zijn prostaat heeft gekeken,

ochot ik voel me echt een muts dat ik dat gewoon opdat moment niet zie of vraag :-[ :-[ :-[ :-[ :-[
Laatst gewijzigd door senadance op di 27 dec 2005, 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door amber13
#452506
Niet nodig hoor, om je een muts te voelen! Op het moment dat je bij de da bent, zit je zo in de stress wat er met je hond is, dat je wel eens wat vergeet, gelukkig kan je dan altijd wel even bellen en nog wat dingen vragen.
Hopelijk weet je snel waar het aan ligt en gat het weer beter met Boy.
Door Ine
#452516
Sterkte met Boy en logisch, dat je even de kluts kwijt bent hoor, het is ook schrikken, als je zo'n plas ziet. Had ik ook vrijdag met Nina. Zij heeft Baytrill gekregen voor 5 dagen. Bij haar was het al de 2de keer binnen 2 mnd, dus bij een volgende keer gaan we foto's maken.
Bij twijfel controleer ik zelf. Heb een buisje met controlesticks bij de DA gekocht.
Door Lizzy
#452527
senadance schreef: Ziezo de PH waarde is 6.5 is normaal zei de assistente
Ja klopt, dit is inderdaad een normale pH waarde. In zo'n pH waarde verwacht je geen ontsteking en geen struviet (blaasgruis).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door