Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door chrisje
#427789
Gisteren ben ik met Dimpke naar een holistische dierenarts geweest in verband met haar epilepsie. Ze krijgt nu ongeveer wekelijks één aanval. Er is een duidelijk patroon te zien. Meestal is het gerelateerd aan haar eten. Na een reeks vragen over haar karakter en dagelijks leven moest ze op een tafel gaan staan en begon de DA met een soort wichelroede te werken tussen haar lichaam en enkele potjes. Soms ging de wichel snel op en neer, soms trager. Nadien moest ik telkens een flesje tegen haar rug houden. Na dit verschillende keren te hebben gedaan, had hij het gevonden. Eén maal per dag twee of drie druppels op haar tong. Gisteren heb ik het voor de eerste keer gegeven en .... ze viel nadien in slaap. Nu moet ik zeggen dat het een suuuuper actief Engels Staffie is, dus we waren verwonderd. Vandaag is ze al wat meer actiever, maar nog niet zoals anders. Ze zal er ook nog aan moeten wennen. In ieder geval => wordt vervolgd. ;)
Door chrisje
#427819
Ik was met de PB nog niet gestart. De DA wilde hier nog mee te wachten omdat haar bloed naar Engeland was opgestuurd om het te testen op L2-HGA (één van de symptomen is epilepsie). Als zij hiervan lijder zou geweest zijn, wisten we waar we aan toe waren. Nu hebben we sinds vorige week de uitslag en ze is geen lijder. In tussentijd was ik via de fokster in contact gekomen met de holistische dierenarts. Ik heb de PB hier liggen, maar ik ga eerst dit aanzien. Dus als de aanvallen uitblijven weet ik dat het aan de homeopathie ligt en moet ik niet gaan gissen. Wat natuurlijk het nadeel is als je met twee verschillende middelen werkt. Slaat dit niet aan, heb ik nog altijd de PB achter de hand. :)
Door Lizzy
#427897
Jeetje, dit is echt wonderlijk! Ik ben heeeeel benieuwd hoehet nu verder zal gaan met haar!! Ik hoop in ieder geval dat ze minder aanvallen zal krijgen!!!
Door chrisje
#429147
Gisterenavond, nadat ze twee avonden haar druppeltjes heeft genomen, heeft ze een aanval gehad, en ja => weer direct na haar eten ??? Drie seconden na het eten gaat ze weer tegen de vlakte. Raar he. Maar ja, ik had nu ook niet verwacht dat de homeopathie direct zou aanslagen. ik geef het wat tijd. Tot binnenkort ;D
Door truus-
#430287
Bij onze Gizmo heeft homeopathie helemaal niets maar dan ook helemaal niets geholpen. Ik ben erg benieuwd of het bij jullie hond wel resultaat heeft.
Door chrisje
#436425
Sinds verleden week woensdag heeft ze geen aanval meer gehad. Eerst was het elke week, bijna steeds op dezelfde dag. Dus nu 10 dagen. We houden ons hart vast. En ik hou jullie op de hoogte.
Door chrisje
#440554
Zondag moest ik stoppen met de druppels, de twee weken waren om. Ze heeft zondagmiddag nog een aanval gehad, weer na haar eten (zoals meestal), maar ze was direct gerecupereerd. Woensdag moet ik terug naar de homeopaat bellen en dan zal ik meer weten. ik hou jullie op de hoogte. ;)
Laatst gewijzigd door chrisje op vr 09 dec 2005, 13:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door James
#445535
Nou... ik ben benieuwd... Die van mij heeft gelukkig niet zulke erge epilepsie, maar ben altijd erg geinteresseerd in homeopathie. Alhoewel ik me maar al te goed besef dat je ook mazzel moet hebben welke homeopaat je hebt...

Ik hoop voor je dat de aanvallen minder zullen worden!
Door ~Joke~
#451657
Een rare vraag maar is het een schrokker? Mijn Spike had in maart steeds een aanval direct na het eten. Het bleek dat hij zowat stikte in zijn [gemalen] voer. Hij is echt heel erg met schrokken. Ik verspreid nu zijn eten in de bak en het probleem is opgelost.
Laatst gewijzigd door ~Joke~ op za 24 dec 2005, 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door chrisje
#451825
Is helemaal geen rare vraag. En jawel, het is een schrokster. Ik zet al enkele maanden een ander bakje omgekeerd in haar bak zodat ze niet alles in één keer kan binnen schrokken. Maar dit helpt niet. Nu moet ik zeggen dat ze agaricus (homeopatische granullen) krijgt en nu is ze al 12 dagen aanval vrij. Hart vasthouden natuurlijk.
Geef je nu zijn eten in één en dezelfde bak, maar leg je het dan verspreid?
Door ~Joke~
#451867
Ja hij krijgt het in 1 bak, ik prak het los en verspreid het goed in de bak. Het is een vrij grote stenen bak. Als hij gesneden vlees krijgt verspreid ik het op dezelfde manier. Spike heeft geen epilepsie maar krampaanvallen[epileptiforme aanvallen] De trigger voor zijn aanvallen zijn alle granen, ook rijst. Sinds ik hem Barf voer is hij er stukken op vooruitgegaan.
Hij krijgt sinds maart ignatia amara, door Tannetje voorgeschreven. Hij is in de wintermaanden nl altijd erg humeurig en depri. Ik moet zeggen dat het tot nu toe geweldig gaat. Hij is de liefheid zelve terwijl er vorig jaar kerst geen land met hem te bezeilen was. Hij reageert heel sterk op homeopatie.
Ken je deze site?
http://www.dogtorj.com/pages/556761/index.htm
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door