Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Dtje
#450247
mag Willem zijn eerste kuiken? Door Mien ben ik wat voorzichtig geworden. Willem is dus sinds afgelopen zondagmiddag hier. Hij heeft hier maar 2x brokjes gehad: het kvv en de barf happen gaan erin als koek! Hij heeft kalfsvlees, runderhart, kippehart, asperges en kippenek gehad. die laatste vanavond voor het eerst. De nekjes heb ik in stukjes geknipt maar er werd professioneel gekraakt dus de laatste paar heb ik heel gegeven. Hij liet er 1 liggen maar volgens mij zat hij wel vol ;D.
Als zijn ontlasting morgen goed is kan ik hem dan bvb zaterdag zijn eerste kuiken geven?
Door Dtje
#451048
sylvia schreef: Ja hoor, waarom niet?
Omdat ik er geen zin in heb om door mijn enthousiasme weer met een een ziek dier te zitten.
De botten van een kuiken zullen wel heel zacht zijn en goed verteerbaar maar ik vroeg me alleen maar of dat voor het hele kuiken geldt, bvb het donspakje.
Misschien vind je dat ik hier domme vragen stel maar ik voel me nog een leek op dit gebied en één zo'n misser met Mien vind ik wel genoeg en dan stel ik liever eerst vragen voordat ik het op gevoel doe.
Laatst gewijzigd door Dtje op vr 23 dec 2005, 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#451293
Mien schreef: Omdat ik er geen zin in heb om door mijn enthousiasme weer met een een ziek dier te zitten.
De botten van een kuiken zullen wel heel zacht zijn en goed verteerbaar maar ik vroeg me alleen maar of dat voor het hele kuiken geldt, bvb het donspakje.
Misschien vind je dat ik hier domme vragen stel maar ik voel me nog een leek op dit gebied en één zo'n misser met Mien vind ik wel genoeg en dan stel ik liever eerst vragen voordat ik het op gevoel doe.
Nee hoor domme vragen bestaan niet en alles waar je aan twijfelt moet je hier vragen, maar ik vroeg me dus af waarom je er een bezwaar inziet.
Maar een kuiken kun je gewoon zo geven, het zijn kuikens van nog geen dag oud , sommige zijn nog geen uur oud als ze al vergast worden , de botjes en alles is zeer zacht.
De donsjes zijn ook geen probleem. Gewoon geven dus ;)
Door Borke
#451367
Tja ik weet neit hoe oud Willem is en of het een echte brokkenkat was?

Zelf zou ik liever de eerste 2 weken niet te veel experimenteren met andere voeding bij een kat, dus ik zou nog even wachten.
Door Dtje
#451447
Ok Sylvia en Astrid bedankt voor jullie reacties! Jullie zeggen beide wat anders dus ga ik voor de gulden middenweg ;).
Intussen heeft Willem dus al behoorlijk wat barfhappen op en hij poept en plast goed, dus volgende week ga ik hem zijn eerste kuiken geven.
Vandaag ben ik naar de markt geweest en kwam krom terug ;D. Dus er zijn nog heel vceel andere lekkere dingen! Alhoewel ik hield Wilhelmina een vers sprotje voor en beide moesten het niet ??? ??? :-\ Zou dus kunnen zijn dat ik een kilo weg moet donderen??
Zalmolie heb ik ook gevonden........gewoon bij het kruidvat ;D.
Willem is trouwens geschat op 8 jaar. En hij weegt ca. 7 kilo...........Hij is echt te dik. Sylvia jij zei dat ik hem vooral niet te snel moest laten afvallen. Maar om dit met beleid te kunnen doen wil ik toch wel wat duidelijker advies. Je zei ook dat een kat verhoudingsgewijs meer nodig heeft dan een hond. Maar Willem zit voorlopig nog binnen en is heel erg lui. Kan ik de rekenhulp van the dude ook voor katten gebruiken en dan bvb 3% van zijn lichaamsgewicht nemen? Is dat wat?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#451563
Ja die rekenhulp kun je wel gebruiken, maar ga hem niet de helft van zijn voer geven zodat hij heel snel gaat afvallen.
Door Francisca
#451722
De kans zit er dik in dat hij vanzelf wel afvalt omdat hij barft. Max kreeg brokken toen hij hier kwam en was best wel een beetje dik. Hij krijgt hier barf en is nu mooi slank, voelt stevig aan. Max eet 250-300 gram barf per dag.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door