Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Annieke
#450132
Luna heeft vanavond haar eerste maaltijd Smuldier lekker opgepeuzeld. Ze vond het natuurlijk héérlijk! ;D

Ik vind wel dat 't lang duurt voordat 't is ontdooit... Maar kan er ook aan liggen dat ik 't om een uur of één pas heb gehaald en buiten de koeling gezet(vanochtend zijn de brokken opgegaan). Ik heb 't dus maar een beetje 'opgewarmd' met wat warm water erover terwijl ik 't uit elkaar stond te prakken. :P

Voor morgenochtend heb ik de pens gehaald voor d'r tandjes, en morgenavond weer compleet. Ik ben ook nog vergeten om bij de dsz te kijken of ze wat grovere stukken pens hadden, ik weet niet hoe fijn de Smuldier pens is?

Ik ben blij dat ze lekker van de brokken af is! ;D

Nu had ik ook nog een vraagje voor 't kerstweekend: morgenmiddag haal ik weer voer voor zaterdag, en zaterdag ga ik dan zo laat mogelijk halen voor zondag en maandag. Kan ik de smuldier zolang ook in de koelkast houden of is dat niet slim? Ik heb gelezen op de verpakking dat 't in de koelkast maximaal 48 uur houdbaar is? De vriezer zit namelijk propvol. :-\
Laatst gewijzigd door Annieke op do 22 dec 2005, 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#450152
[quote="Annieke"]
Luna heeft vanavond haar eerste maaltijd Smuldier lekker opgepeuzeld. Ze vond het natuurlijk héérlijk! ;D

MOOI

Ik vind wel dat 't lang duurt voordat 't is ontdooit... Maar kan er ook aan liggen dat ik 't om een uur of één pas heb gehaald en buiten de koeling gezet(vanochtend zijn de brokken opgegaan). Ik heb 't dus maar een beetje 'opgewarmd' met wat warm water erover terwijl ik 't uit elkaar stond te prakken. :P

Als je vriezer goed staat kan het best lang duren voordat zo'n pakje ontdooid is, zomers gaat het sneller :-X maar het is prima opgelost zo.

Voor morgenochtend heb ik de pens gehaald voor d'r tandjes, en morgenavond weer compleet. Ik ben ook nog vergeten om bij de dsz te kijken of ze wat grovere stukken pens hadden, ik weet niet hoe fijn de Smuldier pens is?

Uh gewoon fijn, want het is ook gemalen. Als tandenborstel heeft ze daar dan niet veel aan. :-\

Ik ben blij dat ze lekker van de brokken af is! ;D

Nu had ik ook nog een vraagje voor 't kerstweekend: morgenmiddag haal ik weer voer voor zaterdag, en zaterdag ga ik dan zo laat mogelijk halen voor zondag en maandag. Kan ik de smuldier zolang ook in de koelkast houden of is dat niet slim? Ik heb gelezen op de verpakking dat 't in de koelkast maximaal 48 uur houdbaar is? De vriezer zit namelijk propvol. :-\

Na ontdooien is het nog 48 uur in de koelkast houdbaar. Dus als je zaterdag een paar pakjes in je koelkast moet leggen omdat je vries vol is dan is dat geen enkel probleem, want voordat het uberhaupt ontdooit is ben je dan alweer een goeie dag verder. Ik zou die pakjes wel in een apart doosje zetten omdat de verpakking nog wel eens wil lekken

[/quote]
Door judith1967
#450283
het zal haar wel lekker smaken.ik haal sóchtends het vlees uit de vriezer ik doe het dan wel in een bakje om te ontdooien omdat jet nogweleens kan gaan lekken
Door Annieke
#450384
Oké, dan gaan we ff op zoek naar goeie pens. :) Nog tips waar ik dat kan vinden? Heeft 't nut om 't bij de slager te vragen?

Gelukkig, dan hoef ik me geen zorgen te maken over bedorven voer! :-X ;D

Goeie tip van die tupperware trouwens, zal m'n moeder blij mee zijn! ;D
Laatst gewijzigd door Annieke op do 22 dec 2005, 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Annieke
#450549
Grrrr... moeders ook! >:(

Ze wil geen lappen pens in huis of de tuin, want dan komen er beesten op af(er zitten ratten in de sloot achter ons huis, zegt ze). Dan kan ik barfen wel vergeten voorlopig... :(

Wat nu? Maar afwachten of Smuldier haar tanden vanzelf reinigt? Of af en toe een wortel d'r in stoppen? :D

Lupa, je hebt PB ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#450551
Ratten komen op voedselresten af en de kans dat jouw hond die achterlaat in de tuin na het eten van een penslap is nihil. En zowel, gooi je zelf het restje weg. IN huis is inderdaad niet zo'n geslaagd idee ;D
Door Annieke
#450566
OK, naja, zij vond dat de geur vast al genoeg zou zijn om beesten aan te trekken. Want die trekt in de tegels enzo... ::)

Ik vroeg me ook al af... als dat zo erg zou zijn, dan hebben alle barfers last van ongedierte, en da's onzin!

Ik kijk wel ff wanneer ik langs kom voor 'n lappie, waarschijnlijk wordt dat na de kerstvakantie, want m'n moeder werkt op de kleuterschool. ;D
Door Femke
#450568
[quote="Annieke"]
OK, naja, zij vond dat de geur vast al genoeg zou zijn om beesten aan te trekken. Want die trekt in de tegels enzo... ::)

Ik vroeg me ook al af... als dat zo erg zou zijn, dan hebben alle barfers last van ongedierte, en da's onzin!

Ik kijk wel ff wanneer ik langs kom voor 'n lappie, waarschijnlijk wordt dat na de kerstvakantie, want m'n moeder werkt op de kleuterschool. ;D
[/quote]


nou je moeder moet hier maar eens komen kijken, de ratten dansen hier inderdaad in de tuin ::) ::) ;)

Als ze er dan nog moeite mee heeft dat de stoep gaat stinken dan gooi je na die tijd toch een emmertje sop over de stoep? Even met de boender erover, emmertje schoon water erachteraan, klaar ;)
Door jeanne
#452363
onze vorige hond hadden we heel snel aangeleerd om grote stukken op een oud badlaken op te eten. Zelfs een bassethound had dat zo door ;)
Nu eten ze grote stukken óf in in de tuin, óf in de trimsalon (die maak ik dan met een sopje 1,2,3 huppetee weer schoon)
Door Truus
#452404
Hier eten ze op een rubbere mat die ik af kan nemen met sop. Het is goed aan te leren, ze hadden het snel door hoor.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door