Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Liselot
#449280
M'n katten eten graag eendagskuikens maar ik weet ze hier nergens anders te krijgen dan bij de dierenwinkel voor 3 euro de kilo. Als ik nou op de Veluwe woonde ging ik ze wel bij een broederij halen, maar ik zit in Zeeland zonder auto. Nou vertelde iemand me hier dat Smuldier 10 kilo kuikens voor 10.50 verkoopt en ook nog thuisbezorgt. Ik moet dan nog even contact opnemen met Mulder/Smuldier over de voorwaarden maar dat lijkt me wel wat.

Op de site van Mulder staat dat ze ook ingevroren muizen, ratten , cavia's en konijnen hebben, omdat de katten niet buitenkomen zullen ze niet zo snel een muis vangen maar het lijkt me wel een mooie aanvulling op hun dieet, vooral voor dEUS die eigenlijk alleen maar eendagskuikens wil eten (ander voer moet ik uit de hand voeren, dat doe ik dan ook, maar makkelijk is anders). Heeft er hier iemand ervaring met het voeren van muizen ? Maakt het nog wat uit of je volwassen muizen of pinkies neemt ? Volwassen muizen lijken me wel goed omdat er wat meer bot inzit (?) maar ik hoor altijd alleen maar over pinkies.

Ik zal dan sowieso wat muizen moeten opsnorren zodat ze het kunnen proberen, anders zit ik straks met 10 kilo muizen waar ze hun neusjes voor optrekken.

edit: na nog wat zoeken op BP blijkt dat ze in 2004 nog niet thuisbezorgden, zal maar even kijken hoe het nu is.
Laatst gewijzigd door Liselot op wo 21 dec 2005, 11:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#449361
Hier eten de katten wel dode muisjes , ik heb dat uitgeprobeerd toen we een muizen invasie in de schuur kregen door de voliere. De muizen die dood in de klemmen zaten gooide ik in de poezenbakjes, de kater hier liep al schreeuwend mee heerlijk vond hij het.
Door judithj81
#451163
Ik zou ook wel muizen willen geven maar die dingen zijn vreselijk duur!! en om ze nou zelf te gaan fokken ::)
ook verkopen ze bij ons ratten hmmm...
Gebruikersavatar
Door sylvia
#451203
Ik zou dat ook niet kunnen hoort, zelf muizen fokken om te geven, maar hier vangen ze zelf de muizen je hebt er dan alleen geen controle over hoeveel ze er op hebben.
Door Ollie
#458090
Die muizen bij smuldier kosten 13,50 per kilo en dat zijn muizen van 5 tot 15 gram. Lijkt me wat aan de dure kant..wat vinden jullie? ??? Nou heb je natuurlijk wel heeeel veel muizen in 1 kilo ::)
Door Nelly
#458219
Dat vind ik knap duur, 13, 50 de kilo, dan kun je je kat net zo goed biefstuk voeren toch? Waarom de kuikens niet aanvullen met kvv en/of een andere vorm van barf? Zo snijd ik bijv. stukjes kopvlees af van de grote brokken kopvlees voor de honden, hetzelfde met runderstrotten, spiervlees enz. kortom, alles wat de katten lusten, eten ze gewoon mee met de honden, inclusief kvv. Helaas lusten ze niet alledrie vis, maar degenen die het wel lusten krijgen van t.t.t. ook een visje, wel uit blik, ben bang dat ze anders m'n koi's uit de vijver gaan vissen ;)
Door Ollie
#458410
Ja het is zeker duur :-\

Hier eten ze ook wel vis..en Danny drinkt uit de vissenkom ;Den de vissen zwemmen gewoon naar hem toe maar hij doet ze niks ???wel een leuk gezicht trouwens ;D
Door wenne
#458650
Ollie schreef: Die muizen bij smuldier kosten 13,50 per kilo en dat zijn muizen van 5 tot 15 gram. Lijkt me wat aan de dure kant..wat vinden jullie? ??? Nou heb je natuurlijk wel heeeel veel muizen in 1 kilo ::)
Het lijkt misschien wel zo, maar in vgl met wat in reptielenwinkels en dergelijke gevraagd wordt, is het eigenlijk niet zo duur... de "normale prijs" is zo'n 40 cent voor een pinkie, 50 cent voor een halfwasje en 60 cent voor een volwassen muis.
Ik haal zelf mijn muizen voor de fretten bij een bevriend slangenhouder die ze zelf kweekt (zijn veel gezonder dan die uit de winkel én worden goed verzorgd).
Aan de gewichten te zien zijn het bij smuldier wel geen volwassen muizen -waar ik de voorkeur aan geef- , maar eerder iets tussen pinkies en halfwasjes... Hier weegt een halfwasje zo'n 10-15 gram en een volwassen muis 30-35gram.
Door Liselot
#458834
Ik had nog steeds geen antwoord gehad van Mulder, zat er net aan te denken ze weer eens te mailen. Als muizen 13.50 de kilo kosten denk ik niet dat ik ze ga geven, er staat al genoeg op het menu voor een betere prijs, (CB, kip, eend, rund en vis en af en toe konijn, kalkoen, gans, lam etc), iik wilde alleen wat kleine hele prooidieren erbij.

Het zal vast nog wel goedkoper zijn dan bij de dierenwinkel, bij de dierenwinkel waar ik altijd kom hebben ze babyratjes voor 1 euro het stuk :o (zo'n slang eet duidelijk niet zoveel)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door