Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door amiwoods
#450615
mijn sabueso teef met 6 zogende pups van 1,5 week oud wil haar KVV bibi niet meer ik heb alle 4 de varrianten al uit geprobeert, maar ze trek de neus er voor op. ze is niet ziek helemaal in orde en heeft wel vaker last van nukken met eten. normaal schenk ik er geen aandacht aan maar nu met pups moet ze wel wat binnen krijgen, omdat anders de melk ook terug gaat lopen. ik heb het gisteren geprobeert met kalfsbotten die heeft ze 1 op niet van harte, ze heeft een rauw ei op zonder schil, liet ze ook liggen, een lepel honing ging er ook in, groenteprut en fruit heeft ze niet nodig, mijn peperkoek vanmorgen vond ze wel lekker, maar dat is niet de bedoeling, hoe krijg ik nu iets van voedingswaarde bij haar binnen , oja de puppiemelk die ik voor de zekerhied altijd voor de pups heb staan wilde ze wel, maar daar gaat ze van aan de race dit duurt nu al 3 dagen ik weet het niet meer. :-[
Door Lizzy
#450620
Ik heb geen idee of dit bij moeders wel vaker voor komt, maar dat kunnen andere mensen beter beantwoorden!

Kun je aan andere merken komen? Misschien dat je wat andere merken moet proberen!

Lust ze ook geen pens? Vette vis? Stukken van hele 'prooidieren' als kip, eend, konijn?

Kun je aan rauwe melk van de geit komen? Dat vindt ze misschien wel lekker. En daar kun je een schepje rauwe honing doorheen doen.
#450635
er is niets met met haar ze heeft wel vaker van die dagen en normaal negeer ik het ook, maar nu moet ze iets binnen krijgen, ze zal toch voldoende melk moeten maken voor de kids. de pupiemelk die ik heb is van geitenmelk misschien kan ik daar iets mee, iets aan toevoegen, en mijn gebakken kipfilet wilde ze wel maar rauw niet :(
iets van yoghurt of kwark erbij of wordt het dan weer te veel melkproducten.
ei en honing eet ze wel eet ze wel en een plakje kaas pakt ze ook.
Door Lizzy
#450680
Tjonge, vervelend zeg... ze heeft dus ook geen koorts? Ze wil gewoon niet eten..... Mmm.... Ze heeft nu natuurlijk zeker haar voedingsstoffen nodig.

Ik heb dit even uit deze link gehaald: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... adid=16164

"Na de bevalling, gedurende het zogen, kan de hoeveelheid bot weer omhoog geschroefd worden. Tijdens het zogen heeft de teef meer calcium nodig (en dus niet tijdens de zwangerschap). Geef de teef zoveel eten als ze wil. Koolhydraten (in de vorm van granen) heeft ze nu niet meer nodig. Ze heeft nu vooral vleesbotten nodig voor de calcium en fosfor nodig. Je kunt haar eieren en huttekase voeren en qua supplementen kun je haar : vitamine B complex, vitamine E (note Lizzy: tarwekiemolie is ook rijk aan vitamine E), vitamine C en vitamine A geven (note Lizzy: ik zou zelf nooit vitamine A supplementen geven! Ik zou kiezen voor levertraanolie. Levertraanolie is minder gemakkelijk over te doseren als vitamine A druppels). Sta het niet toe dat de teef weigert vleesbotten te eten. Ze heeft ze absoluut nodig! Desnoods gemalen en gemengd met de rest van het vlees en groente en eieren, etc. Geef ook geen calciumsupplement. Voer haar vleesbotten.

De mix voor zogende teven bestaat uit:
1)Rauwe gepureerde groentes en fruit
2)Gemalen vlees of vleesbotten
3)Supplementen

Wanneer je 2 kilo mix maakt (vlees/vleesbotten met groente en fruit), dan voeg je daar het volgende aan toe:
Bakje yoghurt, 3 tot 5 rauwe eieren, 3 tot 4 lepels lijnzaadolie, rauw orgaanvlees zoals lever, niertjes, hart, etc., 1 tot 2 teentjes knoflook, 3 tot 4 theelepels kelppoeder, mega-dosering vitamine B complex en C, 250 gram huttekase, 2 eetlepels biergist en eventueel gezonde tafelrestjes. Dosering vitamine E: voor een teef van 25 kilo geef je 400 i.u. per dag. (note Lizzy: ik vind dit allemaal erg veel supplementen en zou zelf geen biergist geven).

Geef een zogende teef elke dag levertraanolie. De dosering: voor een teef van 25 kilo geef je 3 tot 4 ml levertraanolie per dag.

Geef de teef ook een verrijkte melkmix. Deze bestaat uit: een kopje melk (250 ml), een theelepel (rauwe) honing, 2 theelepels lijnzaadolie, 1 rauw ei of 2 rauwe eierdooiers, 1 a 2 stremseltabletten (dat zijn tabletten om kaas/kwark te maken). Blender dit door elkaar, laat het 10 minuten op lichaamstemperatuur staan zodat de tabletten kunnen oplossen en geef dit te drinken".

Ik denk dat bovenstaande melkmix wel lekker voor haar is (en ik zou kiezen voor geitenmelk!).

Maar lust ze vleesbotten van kip, eend, konijn, parelhoen, etc?
#456071
ik ben aan de slag gegaan met de botten
kalfsbot, en kippebouten had ik liggen, eind van de dag had ze die allebei op.
nog wat rauwe eieren gegeven en een lepel honing.
omdat ze nu wel de kippebout opat, heb ik toch een beetje bibi kip&rijst uitgelegt, met lange tanden heefdt ze die wel opgegeten. weer geprobeerd met de natuurmix maar nee hoor alles waar rund in zat had ze niet nodig, nou ja dan alleen maar kip, eet ze teminste toch wat.
nu een week verder ben ik de kip&rijst aan het mengen met de natuurmix en tot nu toe gaat dat goed.
de pups krijgen nu af en toe een beetje vlees en dat vindt ze wel heel interresant, als de pups klaar zijn wil ze het bordje schoon likken, en dan doe ik er snel nog een beetje vlees op. tot nu toe trapt ze daar nog in.
bedankt voor jullie tips .
ik heb alles bewaard en wie weet is het nog eens nodig.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door