Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door amber13
#450494
Tara (de Westy) heeft de vreemde gewoonte om soms heel obsessief aan het likken te gaan. Het begint meestal 's nachts, dan begint ze het hele dekbed of de bank af te likken, wel 25 keer over hetzelfde plekje. Wanneer ze zo aan het likken is, wil ze ook niet wandelen en loopt ze buiten erg sloom achter me aan met de staart naar beneden. Dan blijft ze steeds staan en likt buiten ook steeds de hele ondergrond af (maakt niet uit wat, stenen, tegels, zand, grint ::)) Wanneer we weeer thuis komen en ik geef ze eten, wil ze eerst niks eten, en na een tijdje gaat het met lange tanden naar binnen (terwijl ze normaal altijd haar eten opschrokt). Na het eten gaat ze dan weer slapen en in de loop van de dag is ze weer uitgelikt en weer vrolijk.
Ze heeft deze gewoonte al best wel een poosje, ook al toen ze nog brokken kreeg, maar omdat Max altijd het zorgenkindje was, heb ik er weinig aandacht aan geschonken :-[. Ik heb echter toch m'n vraagtekens bij het gedrag en heb geen idee waar het aan zal kunnen liggen of waarom ze het doet.
Hebben jullie een idee wat dit gedrag kan zijn en wat ik er aan zal kunnen doen?
Door Femke
#450495
sommige honden doen dit als ze misselijk zijn. Probeer de volgende keer eens wat okugest te geven, om te zien of het dan sneller over is?
Door Lizzy
#450509
Ik weet niet of dit een gedrags-ding is of dat ze misselijk is. Omdat ze zo fanatiek 1 plekje likt, denk ik een gedragsprobleem. Ik zou de vraag zeker ook op http://www.hondengedragsforum.nl stellen. En het kan zijn dat ze door het likken lucht naar binnen zuigt en daar uiteindelijk misselijk van wordt.
Door amber13
#450519
Dus het zal misschien misselijkheid kunnen zijn? Maar moet ze dan ook niet kwijlen of spugen? Dat doet ze nl bijna nooit. Okugest kan Tara trouwens volgens mij niet tegen, dit heb ik haar eens eerder gegeven en toen begon ze juist vreselijk over te geven, zijn daar nog alternatieven voor? Het is trouwens niet zo dat ze alleen op één bepaalde plek likt, ze doet het binnen meestal liggend en likt alleen het stuk om haar heen waar ze bij kan (en dat is niet zo groot, vandaar dat het nat wordt).
Wanneer ze 's nachts begint te likken, "piept" haar buik soms ook, het is niet echt rommelen, maar meer alsof er lucht in zit. Maar wanneer ik haar dan wat te eten wil geven (heb ik wel eens geprobeert omdat ik dacht dat het misschien honger was) wil ze niks hebben, zelfs geen koekjes. Ze eet op dit moment CB light, ruim 100 gr per dag, de laatste maaltijd is om ong 18.00u.

Ik heb dit lik gedrag ook wel eens aan de da voorgelegd, maar die kon zo niks aan Tara merken dat er iets niet goed was en had er eigenlijk geen verklaring voor.

Verder zal ik de vraag ook eens op het hondengedragsforum stellen, als je denkt dat het misschien een gedragsprobleem kan zijn.
Heb je zelf misschien ook een idee waardoor zoiets kan komen? Ze is momenteel eigenlijk bijna nooit meer alleen thuis en ze wandelt veel en we spelen veel met haar.
Wel is het zo dat Tara een heel gevoelig hondje is, wat dat betreft heeft ze helemaal geen terriërkarakter. Ze trekt het zich heel erg aan wanneer je haar bestraft en laat ontzettend over zich heen lopen door andere honden en heeft soms snel de neiging zich terug te trekken (ook binnen).
Wat ik zelf al wel eens heb gedacht, kan het misschien komen door de hele situatie die we met Max hebben gehad? Ze heeft natuurlijk alles meegekregen, ook de aanvallen en het vreemde gedrag van Max. Zal ze daar nu nog last van kunnen hebben?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door