Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door chooky
#446341
Wat zijn zoal de verschijnselen die zich voor kunnen doen bij een rectie op de rabies enting?
Een week na de enting kreeg Flea ineens last van bultjes op zijn kop (soort van muggebeten over zijn snuit heen, om zijn ogen en op zijn oren) de jeuk en bultjes werden erger bij warmte (in zijn bench op zijn kleedjes) en minder bij kou buiten. Ze trokken gelukkig snel weg, maar hij houdt jeuk aan zijn kop en vooral aan zijn oren.
Ik heb toch maar (tegen mijn principes) een frontline pipet opengetrokken. De bultjes heb ik ingesmeerd met prrrrrikweg.
Iemand een idee?
Door conleeuw
#446376
Ik heb altijd geluk gehad, mijn honden hebben nog nooit een reactie op de Rabies enting gehad, dus ik kan je niet helpen, heb jij nu frontline gebruikt omdat hij pukkels/bultjes had, of heb hij de pukkels/buldjes gekregen na het gebruik van frontline ???
Door Lizzy
#446438
Ik heb er dit over kunnen vinden:

"The rabies vaccination in dogs and cats causes so many problems it isn't funny. It causes personality changes, skin changes, damages the thyroid and endocrine systems. It lowers the immune system tremendously, and after that, of course, the animal becomes fair game for just about any disease".
Door Irm-Joh
#446768
Mijn hond kreeg jeukende bultjes achter op zijn rug. Binnen no time had hij alle bulten opengebeten - het zijn heel lelijke, grote, natte wonden geworden die niet meer wilden genezen. Ik heb maandenlang badjes, poedertjes noem maar op moeten gebruiken om te voorkomen dat het erger wordt. Hij is in juni geënt. De wonden gingen pas in November echt dicht.

Helaas is mijn hond 10 dagen geleden aangereden. We zijn met hem meteen naar de DA gereden - hij had vreselijke wonden aan zijn poten en benen. Die DA heeft verschillende prikken gegeven (tegen de pijn, antibioticum) Gisteren zag ik dat al die wonden die net allemaal zo mooi dicht waren weer helemaal terug zijn.
Vurig rood, nat, jeukend... het moet dus een stof zijn die in verschillende prikken zit. Zucht. Dus ik kan weer opnieuw beginnen met badjes etc.
Ik vraag mij af of het misschien een idee is om mijn hond te ontgiften - dus meer van binnenuit te werken dan alleen maar de symptomen te bestrijden...

Een ding is zeker: Mijn hond krijgt nooit meer een enting en ik hoop dat hij ook verder geen andere injecties meer nodig zal hebben.

Groetjes
Irm
Door Lizzy
#446772
Jeetje Irm, wat erg dat je hond aangereden is :o! Hoe gaat het (buiten dat zijn wonden weer terug zijn...) met hem?

Ik heb met Pinkel na die Weil enting (ik ent haar dus ook nooit meer) eerst een groene leem kuur gedaan. Hielp niet. Toen heb ik Drainage Compositum van de Groene Os gegeven. Dat hielp al aardig (misschien de combinatie van daarvoor de groene leem kuur, dat weet ik natuurlijk niet). Daarna ben ik haar extra vitamines en mineralen gaan geven + Chlorella.

Ze is wel behoorlijk aan de beterende hand nu (heeeeeel langzaam) en ik zie dat het haar veel goed heeft gedaan. Maar het blijft een dun laagje ijs waar ze op balanceert met haar gezondheid....
Door Irm-Joh
#446817
Hoi Lizzy,
Het gaat de goede kant uit met Geoff. Hij had echt een beschermengeltje op zijn schouder zitten, toen dit gebeurd is. Geen breuken (gelukkig) en inmiddels mogen we er ook vanuit gaan dat hij geen innerlijke beschadigingen heeft. Alleen lelijke schaafwonden en een aantal diepe wonden aan zijn poten die door de DA gehecht zijn.
Net heb ik met teatree-shampoo zijn rug gewassen - heb heel zachtjes met veel warm water alles wat daar plakte losgehaald om echt te kunnen zien hoe erg het er uit ziet. Nou, wat ik zag was echt niet mooi. Grote rode open wonden, waar dus allemaal rommel uitkomt.
Ik heb foto's gemaakt. Misschien kan ik er een in de komende dagen hier eens neerzetten. Denk echt dat het belangrijk is om niet alleen van buiten te werken, maar ook van binnenuit.
Ik ga volgende week in ieder geval direct drainage compositum bestellen.
Zo'n leemkuur - is dat ingewikkeld om te geven? Wat moet ik me eigenlijk precies voorstellen? Is er een bepaald merk wat ik het beste kan gebruiken ?
In ieder geval bedankt voor je adviezen!

Irm
Door Lizzy
#446865
Pfff, blij te lezen dat hij een bescherm-engel heeft...! Tjonge, wat zul jij geschrokken zijn :o!

Ik denk dat het zeker een goed idee is om ook van binnenuit te werken. De groene leem koop ik bij de natuurwinkel, van het merk Acgiletz. Het is "superfijne klei" dat door de zon en wind gedroogd is en het is voor "inwendig gebruik". Ik gaf Pinkel (24 kilo) 1 dessertlepel per dag. En deed dat in een beetje yoghurt. Maar later las ik dat je het ook door het voer kunt mengen en toen ben ik dat gaan doen. Makkelijker. De Chlorella heb ik besteld bij: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... adid=11528

Ik heb voor de poeder gekozen omdat dit nog beter opneembaar zou zijn.
Door Doedels
#450370
Lizzy schreef: Ik heb er dit over kunnen vinden:

"The rabies vaccination in dogs and cats causes so many problems it isn't funny. It causes personality changes, skin changes, damages the thyroid and endocrine systems. It lowers the immune system tremendously, and after that, of course, the animal becomes fair game for just about any disease".
Pffff, ik heb na lang overwegen mijn honden zojuist laten enten tegen rabiës. Ik moet de komende 3 jaar geregeld met ze naar Duitsland en ik durf de gok niet te wagen om gepakt te worden. De kans is klein, maar als het gebeurt en ze worden in beslag genomen.... Dan ben ik rijp voor het gesticht. Ik heb wel nosodes gebruikt ter ondersteuning. Morgen krijgen ze nog de laatste druppels. Tijdens de voorbereidende nosodes had Hafan last van diarree. Petr ook op de dag van inenting. Verder heb ik nog niets gemerkt. Ik twijfel nog steeds of ik er goed aan heb gedaan. Zeker na bovenstaand bericht van Lizzy :(
Door Lizzy
#450514
Ja, soms heb je gewoon geen andere keus en moet je enten.... Ik denk trouwens dat dit "It lowers the immune system tremendously" ook heel erg voor de Weil enting geldt.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door