Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Rosita
#449847
Vanavond met mijn kat Dayna naar de DA. De laatste week (misschien zelfs wat langer) maakt ze wat geluid bij het ademen. In rust is het nauwelijks hoorbaar en is haar ademhaling gelijkmatig en ook niet te snel. Zodra ze gaat rennen/spelen is het duidelijk hoorbaar, lijkt net alsof haar neus verstopt zit. Ze is volgens mij niet verkouden en eet en voelt zich goed. Nadat ik dit jaar Nero heb verloren hoop ik toch echt dat Dayna niet al te veel mankeert.
Door zurca
#449874
Ik zal voor jullie duimen hoor...
Hopelijk valt het allemaal mee :-*
Door zurca
#450419
Weet je al wat meer Rosita?!
Ik hoop dat het iets simpels is...
Gebruikersavatar
Door sylvia
#450458
Rosita schreef: Vanavond met mijn kat Dayna naar de DA. De laatste week (misschien zelfs wat langer) maakt ze wat geluid bij het ademen. In rust is het nauwelijks hoorbaar en is haar ademhaling gelijkmatig en ook niet te snel. Zodra ze gaat rennen/spelen is het duidelijk hoorbaar, lijkt net alsof haar neus verstopt zit. Ze is volgens mij niet verkouden en eet en voelt zich goed. Nadat ik dit jaar Nero heb verloren hoop ik toch echt dat Dayna niet al te veel mankeert.
Hopenlijk gewoon verkouden, hier is het ook steeds halen en brengen, Madelief had dat ook, nu is het weer weg, maar even zo goed is het er morgen weer
Door Rosita
#450573
Dayna is niet verkouden en haar hart klonk goed. Ook haar longen klonken op zich goed, maar volgens de DA was er lichtelijk toch iets hoorbaar. Ze heeft Dayna ook heel goed gevoeld in haar buik en verder niets gevonden. Ik moet het van haar gewoon even aankijken (ook omdat ze het niet echt benauwd heeft en goed eet/drinkt) en als het niet verbeterd worden er begin januari foto's genomen. De DA heeft een echo apparaat, maar heeft hier te weinig ervaring mee om een echo te maken van haar longen en hart. Ik was al van plan om Dayna's gebit onder gasnarcose te laten trekken gezien het tandsteen sneller terug komt dan ik het weg kan halen en ze ook teruggetrokken tandvlees heeft. Ik hoop dus dat eventuele foto's en het trekken van het gebit gelijktijdig kan plaatsvinden. Het valt hopelijk dus allemaal wel mee.
Door zurca
#450582
Lijkt het niet beter om eerst foto's te laten maken voordat ze onder narcose gaat?!
Door Rosita
#450666
zurca schreef: Lijkt het niet beter om eerst foto's te laten maken voordat ze onder narcose gaat?!
Ja natuurlijk, maar niet iedere DA neemt foto's zonder narcose en Dayna blijft denk ik niet heel lief zitten. Het is natuurlijk het proberen waard, maar wanneer Dayna erg lastig is en ze toch verdoofd moet worden wil ik niet dat ze een paar dagen/weken later weer narcose krijgt. Haar kiezen moeten er echt uit, de boel is behoorlijk ontstoken. Ik hoop gewoon dat Dayna in januari weer (redelijk) normaal ademt.
Laatst gewijzigd door Rosita op vr 23 dec 2005, 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Rosita
#450668
Overigens hebben ze hier naast de normale narcose en gas narcose ook een speciale narcose voor hartpatienten en nierpatienten. Dus mocht Dayna toch onder zeil moeten en ze nog steeds niet goed ademt is dat misschien een optie.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door