Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door herder_lover
#449450
Vannacht werd ik wakker van Dara die aan het kokhalsen was. Bleek dat ze al wat gespuugd had. Manlief wakker gemaakt en die heeft haar naar buiten geholpen (waar ze alleen een plas deed). Teruggekomen merkte ik wel dat ze aan haar snuit zat en bleef smakken. Niets verder gezien.
Vanmorgen werd ik wakker (10 uur) en zag dat ze een hele dikke snuit heeft. Dikke lippen meer eigenlijk. Kan "tandjes kijken" maar lip is dik en kan maar een centimeter van elkaar. Ik mag wel kijken maar ze is er niet lekker van. Zeer aanhankelijk, oren naar achter ipv omhoog (het is een herder). Ze vindt zich erg zielig en ik eigenlijk ook wel. :(
Heb de DA gebeld en kan om 14.00 uur langskomen. Nu is het hier 11 uur. Hij denkt aan een alergische reactie op een bij-of wespensteek. Maar ik zie hier eigenlijk nooit wespen en bijen. Hij wil haar dan zien en tempen en kijken wat verder. Moet uiteraard wel in de gaten houden, en als ze moeilijk heden ondervindt met ademen, gelijk weer bellen natuurlijk.

Wat denken jullie hier?????

oja, er komt ook vocht uit haar neus

Afbeelding
Laatst gewijzigd door herder_lover op wo 21 dec 2005, 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door "inge"
#449462
Hondje van mijn zus had het vorige week ook. Die had er vuile oogjes bij. Lijkt op een allergie. De dikke snuit trok na een paar uurtjes vanzelf weg,de vieze oogjes duurde een paar dagen.
Door herder_lover
#449466
garicha schreef: Hondje van mijn zus had het vorige week ook. Die had er vuile oogjes bij. Lijkt op een allergie. De dikke snuit trok na een paar uurtjes vanzelf weg,de vieze oogjes duurde een paar dagen.
ze heeft geen vieze ogen. alleen een dikke snuit en lijkt nog verder te zwellen... zal ze al wel al sinds 4 uur hebben (vannacht dan) dus zit er al minimaal 7,5 uur....
Door margreet
#449467
Bram heeft het van de zomer gehad,maar was ook geen aanwijsbare reden toch mss een steek en daar een allergische reactie op,zei de da
Door Sylvi@
#449468
Wat voor vocht uit haar neus?

Ik ken dit als acute allergische reactie bij mijn eigen hond, maar dan van gras of iets wat in de berm groeit.

Dus je moet ook nog 3 uur wachten voordat je terecht kan? :-\

Misschien wat natte koude doeken er op leggen, geeft vaak wel wat verlichting. Succes met haar :-* :-*
En als het erger wordt gewoon weer bellen met je da natuurlijk ;)
Door herder_lover
#449473
ja ik heb al gekeken of er niets tussen haar lippen zit ofzo omdat ik hier nooit stekende beesten heb (op mugjes na). En zo opeens. Ze is zielig, maar ik mag wel kijken. DA zal een ander verhaal worden ben ik bang! Die hebben een heilig ontzag voor herders en dat voelt ze natuurlijk feilloos aan :(. Normaal kan een snuitje om, nu niet natuurlijk. En ze is heel erg opgefokt bij de DA (temp loopt altijd op, oogvlies wordt rooddoorlopen). En uiteraard als het erger wordt, bel ik de DA. MAar het is hun operatie dag dus volgeboekt nl. Ze kennen mij wel natuurlijk na de ellende met Nitro en zijn altijd wel ter wille (ben denk ik een van de weinige mensen op het eiland die bereid is veel geld uit te geven bij een DA)....
Door conleeuw
#449475
kelly heeft tot twee keer toe een wesp gehapt, ook haar snoet leek hier een beetje op. De eerste keer zijn wij naar de dierenarts geweest, de tweede keer hebben wij gezegd, we gaan als het blijkt dat zij moeite heb met ademen. Nou haar kop was echt wel dik, maar ze ademde wel gewoon, leek en voelde wel erg zielig, het is gewoon weggetrokken.
Het zou natuurlijk kunnen dat jou hond een insecten steek heb gehad, ik ben benieuwd wat de dierenarts straks zeg ;) Sterkte ermee ;)
Door herder_lover
#449481
het blijft opzwellen, ze heeft geen moeite met ademen, vocht uit neus is water (helder en dun). Wel zielig. Ik heb maar alvast naar haar ogen gekeken en die zijn heel licht roze. Straks bij de DA zijn ze vuurrood nl. Ze laat wel toe dat ik kijk, de DA denk ik niet. Ze heeft nu net een koekje gekregen (jaja, geheel tegen mijn BARF in, maar dit vond zij altijd lekker en ik had ff niets anders). Ze liet het eerst liggen, maar heeft het nu net heel vorozichtig opgegeten. Kauwen gaat dus wel, doet er wel lang over. Zal wel een alergische reactie zijn, maar Nitro staat me nu weer helder voor de geest :'(
Door Jo
#449487
Achhh zo zag Kaya's koppie er een tijdje geleden ook uit toen ze gebeten was door een wesp.
En het duurde wel "even"voor het weer slonk hoor !
Sterkte meid ;)
Door ~anna~
#449500
Hoeft niet perse door een insect te komen.
Mijn hollander kreeg een keer een reactie van een kalmerings middeltje van de Da.
Het middel werkte niet eens en toen we thuis kwamen
was zijn gezichtje opgezwollen met rare oogjes.
Wat na een aantal uren weer weg trok.
Ik ben zelf ook allergies voor een aantal dingen dus ik herkende het meteen.
Heel veel sterkte met Dara.
Laatst gewijzigd door ~anna~ op wo 21 dec 2005, 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#449528
Kan het geen ander steekbeest zijn geweest (een pad, een slang, een hagedis?). In ieder geval sterkte ermee en laten we hopen dat ze zich snel weer beter voelt...
Door herder_lover
#449529
bedankt alvvast voor de reacties. Ze is wel levendig hoor, maar ik wil gewoon weten wat het is ;D. Een volgende keer schrik je misschien niet als je weet wat het is, maar nu weet je het niet, en ik wil het weten ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door