Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door - Judith -
#449447
Eigenlijk is dit volgens mij geen medische vraag, maar gaat het meer om gedrag...

Elke avond na de (barf)maaltijd kan Bruin zijn draai niet vinden. Wat hij eigenlijk het liefste wil (als pup al...), is ergens een kussentje of een dekentje vandaan jatten en daar dan heel druk mee gaan doen: schudden, krabben, het op een prop schrapen en dan graven. Maar dat mag niet van ons, dus dan gaat hij een beetje staan piepen, loopt van de ene mand naar de andere, wil in de bench waar hij 's nachts in slaapt (oh nee, toch niet: daarbovenop ligt een verzameling dekentjes die je mooi kunt jatten ::)), wil naar boven en meteen daarna weer naar beneden. Kortom: hij kan het effe niet vinden.... Als we het maar gewoon blijven negeren, geeft hij zich na een uurtje ofzo ineens over en ploft neer in een mand met een luide kreun (dat betekent bij onze honden in ieder geval 'okee, okee, het is al goed...').

Ik heb absoluut niet het idee dat hij lichamelijk ergens last van heeft, maar zit wel met de vraag WAAROM dit gedrag elke avond weer de kop opsteekt. Na de ochtendmaaltijd heeft hij nergens last van...

Weet iemand wat dat gesjouw met dekens te betekenen heeft (prooi??)? Is er iemand die dit gedrag van zijn hond herkent? Ik zou het graag willen horen!
Door Lizzy
#449519
Geen flets idee! Heeft hij misschien nog honger? Of juist een (te) volle buik? Heb je al eens geprobeerd om hem minder of meer te geven?
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#449524
Nee, niet geprobeerd... Maar honger zal het denk ik niet zijn, want hij krijgt 's morgens rond de 400 en 's avonds meer dan 500 gram. Dan zou het dus te veel moeten zijn, wat ik me bij zo'n grote jongen eigenlijk niet kan voorstellen. Maar ik zal vanavond eens wat minder geven, kijken of dat wat doet... Thanx.
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#449532
Ehm, ja maar alleen 's avonds deed hij onrustig. 's Morgens dus niet... Zou het niet iets van aangeleerd gedrag kunnen zijn en dattie dat nu gewoon MOET doen na het avondeten?

En als hij het alleen bij BARF had gedaan en niet bij KVV, wat zou denk je daar dan de reden voor kunnen zijn?

Misschien moet ik hem gewoon eens zijn gang laten gaan met zo'n dekentje. Kijken hoe lang het duurt en of de onrust daarna 'over' is??
Laatst gewijzigd door - Judith - op wo 21 dec 2005, 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#449535
Nou, laatst opende Monique een onderwerp dat Annak van haar zo raar deed na het eten. Het leek er toen even op alsof hij moeite had met bot. Ik geloof dat het achteraf wel weer meeviel trouwens (dat het daar door kwam). Annak jankt en loeit na het avond eten ???.

Is hij niet zijn snoet aan het poetsen in de dekens/kussens? Pinkel van mij doet dat namelijk. En eigenlijk alleen nadat ze HEEL lekker gegeten heeft of iets gegeten heeft waar een sterke lucht aan hangt. Dan is zij echt een kwartier zoet met "bek poetsen".

(rare beesten ;D)
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#449570
Nou loeien en janken doet hij gelukkig niet, anders was ik al uit elkaar gesprongen van ongerustheid ... 8).

Het is meer: in de mand, oh nee toch niet: uit de mand, oh nee toch in de andere mand, oh nee toch in de bench ::). En snuit afvegen: dat doet Sam graag!!! Sinds vorige week hebben we een vloerkleed en nu moet er na het eten (vooral na de zalmkop :-X) flink gepoetst worden. We doen al wel met een handdoek een kleine voorpoetssessie na het eten, anders wandelt dat kleed over een paar weken de kamer uit ;D ;D. Ik zal Bruin vandaag eens gewoon met die deken aan de slag laten gaan. Misschien is dat gewoon het hele eieren eten... Maar ik houd je op de hoogte!
Door Dtje
#449639
Het eerste waar het mij aan doet denken is nestje graven/maken. Mien staat soms ook een hele tijd te graven en rondjes te draaien op haar kussen. En dat hij het na eten doet vind ik ook niet zo raar: eten en dan uitbuiken in een lekker nestje.
Door Netty
#449883
ik vind het ook geen raar gedrag
Tof is na het avond eten ook "speels".....die gaat dan ook nog spelen, ik moet wel meedoen, want alleen spelen is niet leuk :P
ik denk dat ze dan even lekker willen ontspannen.....
daarna graven of lekker naast me schurken en dan lekker met een volle buik rusten,
misschien kan jouw hond niet kiezen waar hij/zij het lekkerst ligt :-\
wat een leventje hebben ze toch ;D
Door Tarek
#449967
Hier wordt ook overdag niet gesjouwd met dekens maar 'savonds als het slaaptijd is voor hun, meestal na het laatste uitlaat rondje, dan wordt hier ook druk bedden "opgemaakt" ;D ;D
Liefst op een hoop en dan er bovenop.

Nou,ja ik zei dus 's avonds, hij doet het nu net ook.Het gebeurd dus als ze lekker willen liggen en uitgebreid slapen. ::)
Laatst gewijzigd door Tarek op do 22 dec 2005, 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door