Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door ElinevKa
#447997
misschien weet iemand dit

Henk zit dus met cnf; heeft speciaal dieet, maar hij verdomd het blik ervan te eten en vandaag bijvoorbeeld heeft ie vanochtend wel 2 theelepels carnibest gegeten, maa vanavond weer helemaal niets; en heel weinig brokjes gegeten..

gaat het nu om; dát ie eet, ipv wát ie eet of als ie vandaag slecht eet moet ik het morgen gewoon weer proberen zeg maar..

ik wil nl. niet dat hij sneller verzwakt, ben dus erg geneigd dan maar iets te geven dat hij wél eet...


TIPS, anyone???
Gebruikersavatar
Door sylvia
#448126
Kun je het vers niet even lekkerder maken met een sterke vleesbouillon (wel zelf trekken zonder zout) de rest van de bouillon kun je in een ijsblokbakje doen en zo kun je elke dag een blokje ontdooien warmen en over de kvv doen.
Door Borke
#449103
Toen onze Franny (nierpatient en voedselintolerantie) op een gegeven moment weigerde om te eten heb ik haar van alles gegeven, om haar maar aan het eten te houden.
Gevolg was acuut spuitpoep, maar daar gaf ik Finidiar voor en dan was het hele dunne poep. Het moest niet lang duren zoiets, maar je kan het niet hebben dat ze dagenlang niet eten....
Door ElinevKa
#449144
dat bouillon (zoutloos) had ik zelf ook bedacht; maar ik ben geneigd kipfilet te geven ofzo.. ook wel eiwit; maar toch ook dierlijk (en niet plantaardig)..

en ik ben bezig met carnibest..maar dat gaat moeizaam; usserus een hapje en dan laat ie de rest liggen.
(dat ligt er niet lang; 2 honden en 1 kat staan te trappelen om dat tot zich te nemen ;D)..

zo is hij ook dol op erwtjes uit blik (met vocht daarvan)..zou dat bijvoorbeeld mogen?
Door zurca
#449209
ElinevKa schreef:

zo is hij ook dol op erwtjes uit blik (met vocht daarvan)..zou dat bijvoorbeeld mogen?
Ik heb zelfs satesaus door de cb gedaan in de hoop dat 1 van mn katten het zou eten, die eet vanalles met satesaus helaas geen cb ::) ;D
Door ElinevKa
#449380
NOU! Vanochtend heeft ie iets gegeten!
gisterenavond al een stukje ham van de boterham die ik at (ik dacht 'ik laat het maar..binnen is binnen")

vanochtend heb ik cb, dieetvoer (moet toch op) en wat van zijn oude blik erdoor (echt een priegeltje) gemengd..en dat bakje heeft ie helemaal opgegeten!!
Eerlijkheidshalve wel toegeven dat het bij elkaar denk ik 2 theelepeltjes was..maar toch!

en als ik bijv. nu in de keuken sta en hem cb geef als ware het gehakt..dan eet ie het ook!!!

dus deze methode houd ik maar even aan..

maar die erwtjes....zal ik dat gewoon proberen of niet??
Door zurca
#449417
Gewoon proberen..
Als tie het eet dan langzaam, heel rustig aan, de hoeveelheid blikvoer (of erwtjes vocht ;D) terugbrengen...Tot tie het gewoon zo eet, zonder iets erdoor...Hoewel dat misschien nooit helemaal zal lukken, die oude theetante van mij eet het alleen met een klein beetje gourmet gold ::) ;)
Door ElinevKa
#449977
wat zou beter zijn; kipfilet of gehakt?

eiwittechnisch dan he..

ik ga rigoreus; hij eet zo slecht dat alles uit de kast getrokken mag worden van mij.

ham; dat wil hij nog wel; maar dat is volgens mij te zout.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#450459
ElinevKa schreef: wat zou beter zijn; kipfilet of gehakt?

eiwittechnisch dan he..

ik ga rigoreus; hij eet zo slecht dat alles uit de kast getrokken mag worden van mij.

ham; dat wil hij nog wel; maar dat is volgens mij te zout.
Ja ham zou ik ook niet geven.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door