Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kaio
#449359
Vanmorgen toen ik Kaio binnenriep ( hij slaapt buiten in eenkennel ) kwam hij piepend en strompelend naar mij toe gelopen.
Wij meteen naar de da gegaan en zij dacht dat het misschien aan de prostaat lag of dat hij een verstopping had ( ze heeft er met de hand wat poep uitgehaald ). Op de rontgenfoto was niets vreemds te zien. We konden wel zien dat hij veel poep in zijn darmen had. Hij kan alleen maar heel moeilijk op staan. Ik moet hem bij zijn achterhand optillen om hem op zijn beide benen te krijgen. Het vreemde is echter dat hij net heeft geplast met 1 poot omhoog en zijn achterhand is heel sterk ( heeft ook hd A ) en een bovengemiddelde bespiering.
De da heeft ons rymadil en tractolon lax meegegeven.
Kan het zijn dat hij door het verse voer zo`n harde poep heeft gekregen dat het kan gaan verstoppen?
Hij heeft namelijk altijd wel erg vaste drollen.
Laatst gewijzigd door Kaio op wo 21 dec 2005, 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#449365
Niets is onmogelijk maar dat hij daar zo heftig op reageerd lijkt het me toch en ander prbleem. Voor te harde ontlasting kuin je natuurlijk laxerend vlees geven zoals bv lever, of je kunt voortaan olie bij zijn eten doen.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#449402
Sorry, ben misschien niet helemaal duidelijk geweest ( normaal reageert Petra maar die is werken en ik ben bij Kaio gebleven en ik ben een beetje een kluns met het verwoorden van dingen ), maar zij mailde mij het volgende dat ik erbij moest zetten:

Zakt hij echt door zijn achterhand??? denk het niet.!!!!
Hij staat met een enorm kromme rug!!! waardoor zijn achterboten niet stabiel zijn!!! Dit is wat anders als door de achterhand zakken!!
Poten zijn gebogen en gestrekt en naar achteren en naar voren, geen probleem, reflexxen achterpoten zijn getest, beide prima.
Van prostaat is foto gemaakt. Zag er goed uit en ook niks met zijn ruggewervel. OOk duwen op zijn rug heeft geen effect of uiting van pijn opgeleverd.
Hij had wel spul uit zijn plasser lekken (nog geheell man met 2 ballen) vandaar dat ook de prostaat verdacht was maar die was dus op normale grote en juiste plek. Wel was op de foto te zien dat hij wel ontlasting in zijn darmen had zitten. Maar hij heeft gisteravond gewoon voor het laatst gepoept zonder problemen.
Door Peet
#449413
Bij het " staan met een kromme rug" moet ik meteen aan flinke buikpijn denken.

Misschien wat Okugest geven? Of Salisprin, een vriendelijke pijnstiller? ::)
Door Lizzy
#449549
Ik denk ook aan buikpijn/kramp (maar niet persee verstopping. Als dat het geval was geweest, dan had hij gisteren niet gepoept). Of toch aan rug probleem. Kan een hernia zijn of iets in die geest.

Hoe is het nu met hem?
Gebruikersavatar
Door Kaio
#449620
ja hij eet goed, kan al zelf opstaan, en loopt weer normaal!!
Hij heeft wel rimadyl gehad en laxeermiddel. Bij het mini uitlaatrondje liep ie al zelf en heeft toen gepoept (grotere diameter als normaal en hard)
De Da had idd ook zijn buik nagevoeld maar ook daar niks geks. Tja zijn ruggewervels zagen er ook goed uit op foto, natuurlijk is dit maar het onderste stukje, en zijn reflexen waren ook goed, dus geen zenuw verklemming.
En nu houdt hij zich wel rustig (alsof ie weet dat het goed is voor hem) maar staat gewoon normaal op en loopt weer normaal zonder bolle rug.
Tja het blijft moeilijk kijken waar die pijn heeft bij zo'n bikkel als Kaio. Na de Da sprong ie voor we er erg in hadden zo in de auto (tja dat is normaal voor hem) maar dat ging niet echt van harte nee.
De Rimadyl is ook voor evt ontstekingen en niet alleen voor pijnstilling, maar had al aangegeven dat ik dat spul dus echt niet 7 dagen ging geven! (ja oke dan)
Ben toch aan het denken wat dit nu weer geweest is hoor. Zo'n heftige reactie op wat poep wat vastzit? Misschien doordat ie in heeft gehouden vannacht en heel veel krampen heeft gehad en daardoor ook zijn spieren verkrampt waren? Tja het is even aankijken maar heb er wel verder vertrouwen in dat dit het was. Hij is nu verder vrij normaal, wat een ander beeld als vanmorgen. Toen was er alleen maar Help te lezen in zijn ogen. Daarom liet ie ook echt alles zonder meer toe bij de DA.

En die salisprin haal je dat bij de apotheek of drogist?
En dat is dan voor mensen maar hoeveel mag Kaio er dan van hebben? Weegt 55 kilo.
Door Lizzy
#449806
Salisprin is te koop bij sommige drogisten. Van het merk Vitotaal. De Tuinen hebben het in het assortiment. De Groene Os heeft tegenwoordig ook een pijnstiller in het assortiment.

Overigens heeft Whoofer 2 maal een soortgelijk iets gehad. Wij dachten ook buikpijn, maar het bleek later toch een hernia. Dit is niet/niet goed op rontgenfoto's te zien. En Whoofer haar reflexen waren in eerste instantie ook helemaal goed.

Ik denk dat als dit terug komt of blijft, dat je dan misschien een scan moet laten maken?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door