Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ginny
#449337
mijn pup van bijna 12 weken, heeft altijd heel veel ontlasting en nu ook met slijm en een beetje bloed erin, ze spuugt ook soms, maar maakt verder geen zieke indruk,ik denk dat ze last heeft van haar dikke darm, nu neem ik haar straks mee naar de DA maar ik wil liever geen antibiotica etc. ze krijgt nog het voer wat ik van de fokker heb meegekregen, eukenuba voor large rassen, niet mijn favoriete voer, maar ik dacht maak het eerst maar even op, ze poept nu zo'n 8 tot 10 keer per dag, ik sta er gewoon van te kijken, mijn oudje krijgt volledig versvoer, maar zij vind dat dus niet zo lekker, ik blijf het wel proberen, kan zij van dat voer ( eukenuba)last van haar darmen hebben..of zou het een virusje zijn..welk versvlees is voor een pup het meest geschikt, mijn oudje krijgt smuldier en energique die lust ze dus niet, carnibest en bibi zijn niet te verkrijgen hier. wel duck en rodi.

ze is gevoelig op haar darmen zal er dan in duck niet teveel granen zitten voor haar???

groetjes simone
Door ginny
#449411
heb net duck gekocht, even kijken hoe ze het daar op doet, anders leert ze het maar eten.. ;D

als ze het goed kan verdragen dan kan ik dinsdag een kennelverpakking ophalen..dat scheelt weer..

hoop dat haar darmen het op versvlees wel goed doen..

groetjes simone
Door Peet
#449412
Jeukanuba is niet bepaald een fijne brok, vol met chemische troep. Die zou ik zowiezo wegsmijten (of aan een asiel geven).

Het is altijd goed met een pup even langs de DA te gaan, al is het maar voor de zekerheid. Je kan ook wat Okugest geven (van VSM, te koop bij drogist of reformzaak), dat helpt ook goed tegen braken en diarree en is compleet veilig.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#450098
Kaio kreeg als pup ja hoor eukpoepmaar voor large breed. Hij heeft 3 x flinke maag darm-infectie gehad in een paar maanden tijd! (vermoedt ook dat dit ook met de entingen te maken had, was telkens een week erna, maar dat betekent toch dat de maag niks kan hebben) De eerste met 9 weken, die was echt erg.
Hij poepte ook 8 tot 10 keer per dag lekker grote smeuiige stinkende vieze etc hopen.
Tegen de 6 maanden was ie broodmager echt heel erg. En meer voer resulteerde alleen maar in meer stront of diaree. Toen na veel lezen ed vriezer aangeschaft en Duck ingeslagen. Binnen 3 dagen vaste poep en minder vaak! Heeft nooit last van het overzetten gehad. En nooit meer gezeik met diaree en heel veel poepen.Tegenwoordig geven we kivo en gedeeltelijk rund met groenten.
Wat ik dus denk van dat merk brok: :-X :-X :-X :-X :-X
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door