Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Dtje
#448215
Mijn nieuwe aanwinst heeft genoten van zijn eerste stukjes kalfsvlees en kvv. Ik ewil hem langzaamaan ook gaan overzetten op de Barf. Maar hoeveel mag zo'n beestje? Kan ik het schema van The Dude aanhouden? En hoe zit dat met de percentages? Mien krijgt bvb maar 1,5 % van haar l.gewicht omdat ze nog niet lang mag wandelen. De kat is lui en nu i.i.g nog niet tot spelen aan te zetten en hij is te dik.
En wat betreft de samenstelling van de groentemix; kan ik dat wat ik voor Mien maak hem ook voorschotelen?
Laatste vraag als een kat hele eendagskuikens kan verslinden dan neem ik aan dat ik kippenek en -vleugel niet hoef fijn te maken?
Vast bedankt!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#448248
Een kat mag je niet te snel laten afvallen dit ivm leververvetting dus easy does it.

Mijn ervaring is dat katten verhoudingsgewijs meer nodig hebben dan honden.
Door Mevroi Kruim
#448830
En katten hoeven geen groente, mag wel als ze het lekker vinden.

Net toevallig kuikens uitgeprobeerd bij mijn 5 verwende monsters. Mijn kleinste katje zonder kiesjes vrat ze op alsof ze nooit wat kreeg. Maar nekken, en zeker vleugels, krijgt ze echt niet onbewerkt weg. Kuikentjes zijn duidelijk veel zachter.
Door Dtje
#448890
Kruimel schreef: En katten hoeven geen groente, mag wel als ze het lekker vinden.

Net toevallig kuikens uitgeprobeerd bij mijn 5 verwende monsters. Mijn kleinste katje zonder kiesjes vrat ze op alsof ze nooit wat kreeg. Maar nekken, en zeker vleugels, krijgt ze echt niet onbewerkt weg. Kuikentjes zijn duidelijk veel zachter.
Beste Olga,

De groente zoals Mien het krijgt met toch van alles erdoor moest Willem niet. Ik zie wel een keer per week ofzo lijkt met toch wel goed omdat ze in het wild hele dieren met maaginhoud eten. Ikzie wel Ik ga proberen of hij het wel wil met vis of vlees erdoor.

En ik had net jouw verhaal over Kruimel gelezen; geweldig hoor! :D

Groets Olga ;D
Door Mevroi Kruim
#449042
Hoi Olga ;D ;D

Als ik kijk naar wat mijn katten van zelf gevangen prooi aten (ze doen dat niet meer, te oud/lui) dan was dat meestal niet de ingewanden, die werden er deskundig uit gefileerd. Zeker van grotere prooien zoals ratten en konijnen bleven de binnenste delen dan gezellig op mijn badkamermat liggen voor mij :-X :-X Alleen een muis of klein vogeltje ging heel naar binnen.

Ik heb er eens naar gezocht voor wat betreft wilde katachtigen en daar was de uitslag ook zo: maag/darmen werden niet gegeten tenzij van kleine prooi. Dus ik ga er maar van uit dat katten zonder kunnen.

Groetjes
Olga :D
Door Dtje
#449095
Kruimel schreef: Hoi Olga ;D ;D

Als ik kijk naar wat mijn katten van zelf gevangen prooi aten (ze doen dat niet meer, te oud/lui) dan was dat meestal niet de ingewanden, die werden er deskundig uit gefileerd. Zeker van grotere prooien zoals ratten en konijnen bleven de binnenste delen dan gezellig op mijn badkamermat liggen voor mij :-X :-X Alleen een muis of klein vogeltje ging heel naar binnen.

Ik heb er eens naar gezocht voor wat betreft wilde katachtigen en daar was de uitslag ook zo: maag/darmen werden niet gegeten tenzij van kleine prooi. Dus ik ga er maar van uit dat katten zonder kunnen.

Groetjes
Olga :D
Ok! dank jewel!
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door