Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door hiram
#446861
mn boxer heeft op zn anus :P een keine ontsteking.
ik ben er nog niet mee naar de da geweest omdat ik eerst eens wil kijken of het misschien niet uit zich zelf weg gaat maar als het over een paar dagen niet minder is geworden dan ga ik wel naar de da.
waarschijnlijk zal die wel antibiotica krijgen maar ik kan me herinneren dat dat ook de darmflora aantast.
dus d8 ik misschien is aanvullende probiotica wel een goed idee zodat niet alle goede bacterien ook het loodje leggen.
maar: kan probiotica wel met antibiotica tesamen worden gegeven?
hebben ze geen invloed op elkaars werking?
Door Lizzy
#446872
Ja, je kunt zeker probiotica tegelijkertijd met AB geven. Probiotica heeft geen negatieve werking op AB. Volgens Dr John McKenna, die het boek "Alternatieven voor Antibiotica" geschreven heeft, zorgt probiotica ervoor dat de goede bacterieen weer aangevuld worden maar probiotica zouden dus ook de negatieve bijwerkingen verminderen. Ik zou het ook nog tot een paar weken na de AB kuur blijven geven.
Door Peet
#446941
Wacht niet te lang met naar de DA gaan. Het zou een fistel kunnen zijn en daar kan je maar beter zo snel mogelijk bij zijn. :-\

Maar Probiotica is prima, vooral doen ;)
Door hiram
#449026
en hoe geef je die probiotica dan?
ik heb probiotic van de tuinen gekocht in poedervorm met wel iets van 7 stammen.
maar hoe geef ik het n hond zodat ie alles binnen krijgt en op een manier zodat de bacterien optimaal kunnen werken.
Door Femke
#449238
hiram schreef: en hoe geef je die probiotica dan?
ik heb probiotic van de tuinen gekocht in poedervorm met wel iets van 7 stammen.
maar hoe geef ik het n hond zodat ie alles binnen krijgt en op een manier zodat de bacterien optimaal kunnen werken.
ik strooi het altijd over het eten. Volgens mij als je het op z'n meest optimaal wil geven moet je een capsule leegstrooien in een half glas lauwwarm water en dit een kwartiertje laten staan. Dit stond tenminste op mijn vorige pot p.b.
Door hiram
#449562
Femke schreef: ik strooi het altijd over het eten. Volgens mij als je het op z'n meest optimaal wil geven moet je een capsule leegstrooien in een half glas lauwwarm water en dit een kwartiertje laten staan. Dit stond tenminste op mijn vorige pot p.b.
als je het over het eten strooit dan gaan de bacterien denk ik dood omdat de hond na het eten meer maagzuur gaat produceren om zn eten te verteren ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door