Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door JolandaB
#448676
Mijn honden staan sinds een maand of 5 op Carnibest en dat bevalt prima.
Nu heb ik wel steeds zoiets dat ik er wat aan toe wil voegen zoals vlierbes of zeewier voor een nog zwartere vacht, vit. C omdat het zo gezond klinkt.
Ik geef al zalmolie en zodra ik ergens iets lees over wat dan ook dan denk ik al ; zou dat iets zijn om aan de CB toe te voegen.
Puur en alleen om ze het beste te kunnen geven. Ik weet dat Barf waarschijnlijk nog beter is maar dat is voor mij geen optie.

Wat denken jullie, zal ik maar proberen al die toevoegingen uit m'n hoofd te zetten of vinden jullie bepaalde toevoegingen wel een goed idee?

Gr. Jolanda
Door Marieke
#448792
Ik zou persoonlijk niet standaard van alles gaan toevoegen. Ik zou eerder wat gaan afwisselen door eens wat vis te geven ipv carnibest of eens een keer wat ander vlees, als je eraan kan komen.

Misschien eens in de zoveel tijd ontgiften met chlorella.
Andere toevoegingen zou ik alleen geven als daar een aanleiding voor is, bv enting of lage weerstand.
Maar ja, dat is mijn mening.
Door Debora
#448851
Ikzelf vind het niet nodig om supplementen toe te voegen, het is toch al compleet? Wat ik wel doe is afwisselen met sardien, kippevleugel, runderriblap etc etc....
Gebruikersavatar
Door Nitus
#449069
[quote="JolandaB"]
Nu heb ik wel steeds zoiets dat ik er wat aan toe wil voegen zoals vlierbes of zeewier voor een nog zwartere vacht, vit. C omdat het zo gezond klinkt.
[/quote]

Dat vind ik dus geen reden om iets toe te voegen, tenslotte is Carnibest al compleet, maar als bv je hond slecht in de vacht zit, of een erge schilferhuid heeft zou je bv visolie of Borageolie toe kunnen voegen, dan heeft het ook nut ;).
Dit betekend voor mij, naar m'n hond kijken en indien nodig iets supplementeren, want elke hond heeft zo zijn eigen behoefte, dus zelfs met een complete voeding zoals CB of welk merk dan ook kán het zijn dat jou hond net iets extra nodig heeft.
Maar als jou hond er blakend van gezondheid uitziet dan zou ik dus niets toe gaan voegen.
Gebruikersavatar
Door JolandaB
#449121
Nou ze zien eruit om door een ringetje te halen ;D
Meestal probeer ik in het weekend iets anders te doen. Ze krijgen dan bv kippe- of eendenekken en dat vul ik dan aan met Huttenkase, yoghurt een eitje en wat vis.

Die toevoegingen is echt iets wat ik tussen mijn oren heb zitten en probeer het nu toch maar te laten gaan.

Ik heb wel ergens gelezen dat de zalmolie in de wintermaanden goed is.

Gr. Jolanda
Door tvs
#449744
ik geef sinds een tijdje kant en klaar. ik geef lupo en af en toe carnibest. dit los ik af met nekken karkas van konijn en sardientjes. in kant en klaar zit niet zoveel visolie , en ik geef dus iets bij. wier geef ik ook. te beginnen om de kleur al denk ik niet dat het veel uitmaakt, maar ik heb gelezen dat het een goeie transporteur van afvalstoffen is. vroeger had mijn hond last van pupsogen. nu nooit meer. dus misschien overbodig allemaal maar ik doe het dus toch.
Door Lizzy
#449802
Supplementen toevoegen aan een voeding die al supplementen bevat: ik zou er niet zomaar aan beginnen! En als je wat supplementeert, weet dan heel goed wat je supplementeert want soms kan TEVEEL van iets eerder schadelijk als gezond zijn!
Door bloemetje
#449833
Echt supplementen doe ik er niet bij.
Ik doe weleens een half rauw eitje erbij. Heel soms een drupje zalmolie.
'T is maar een klein hondje he ;). Ik heb nu ook al een keer hart van Rodi gevoerd. Dat vond hij ook erg lekker. Ik probeer een beetje afwisseling te geven af en toe want het blijft een zeur met eten. Ik ben echt nog niet toe aan kip geven. Ik blijf het eng vinden.
Door bloemetje
#449981
Gekookte filet is iedereen dol op hier :P
Ik wil ook graag eens een beetje soepvlees proberen. Is weer even wat anders. Mogelijk ook een keer pens van rodi ofzo. Ik vind filet rauw gewoon niks, Noah is er ook eens aan de razende diarree van geweest.
Door Daisy75
#449988
Doe dan idd af en toe lekker een eitje ofzo, een sardientje of vervang eens een complete maaltijd door vis...maar idd supplementen toevoegen is nergens voor nodig hoor!
Door tvs
#450021
[quote="Lizzy"]
Supplementen toevoegen aan een voeding die al supplementen bevat: ik zou er niet zomaar aan beginnen! En als je wat supplementeert, weet dan heel goed wat je supplementeert want soms kan TEVEEL van iets eerder schadelijk als gezond zijn!
[/quote]
volgens mijn informatie kan visolie helemaal geen kwaad , teveel kan hooguit wat dunne ontlasting geven zoals met alle olie. visolie is goed voor huid haar ogen nieren en hersenen, werkt weerstandverhogend en ontstekingsremmend. ikzelf en mijn kinderen nemen capsules en m'n hondje krijgt er een scheutje van in z'n voer, bij mijn hond merk ik het vooral aan de oogjes, geen pups meer. gewoon een extraatje. ik heb wel eens in peroide van grove rui wat biotine gegeven maar dat doe ik inderdaad alleen bij heel erg verharen.
Door judith1967
#450288
IK geef mijn honden 1 x in de week een capsule visolie,ze krijgen nml geen vette vis te eten.en vvor de ret doe ik er geen supplementen door.cb is kompleet,dusdan hoeft er niks doorheen
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door