Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door judith1967
#447321
Mijn honden krijgen nu 1 x per dag Cb,ze eten normaal gewoon 2 x per dag,maar nu wil ik dus s'morgens ook kvv gaan geven(ze eten sóchtends nog CKD :-[ :-[)En aangezien ik het best wel prijzig vindt dat Cb wilde ik het combineren met een iets goedkoper merk kvv.Nou zat ik dus te denken aan Rodi,(Rodi rundvlees met groenten en pens en lamshart is te koop hier)smuldier(stawi en ik heb ook het merk Runner gekocht.Moet ik dan sóchtends dan ook compleet geven of mag het ook enkelvoudig zijn ,want ik heb bv van Runner de kippenvlees en rundvlees en lamshart gekocht,en ik heb ook nog koolvisfilet in de vriezer liggen,kan ik dat zo combineren dus bv de ene dag de kip en de andere dag koolvis ect.

In het weekend probeer ik dan te barfen.
Laatst gewijzigd door judith1967 op zo 18 dec 2005, 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#447358
Dus je geeft dan 's morgens CB en 's avonds altijd een enkelvoudig voer? Of ook wel een compleet voer van Smuldier/Rodi/Runner? Ik vind persoonlijk 50% enkelvoudig voer zonder aanvullingen een beetje veel.... Hoewel ik bijv. niet weet wat er in Runner kippenvlees zit. Is dat alleen vlees of ook bot?
Door Peet
#447720
Ik doe dat ook vaak zo, hoor, maar ik wissel wel heel veel af.

Dus stel, ik voer altijd 'smorgens Cb...dan zorg ik dat ik voor 's avonds bijv Smuldier Vlees, Smuldier Kip en Smuldier Compleet op voorraad heb. De Vlees, Kip en Compleet varianten bevatten gemalen bot.

Daarnaast geef ik ook regelmatig penslappen en strotten of nekken, als ik er aan kan komen. Mijn ouwetjes doen het er zo prima op hoor :D
Door judith1967
#448049
Mss heb ik het niet helemaal duidelijk uitgelegd :-[ :-[
Mijn honden krijgen altijd gewoon 2 x per dag te eten.Nu krijgen ze sóchtends nog hun nierbrok(CKD) en sa'vonds dan hun portie CB.Omdat het gewoon heel goed gaat met dat kvv,wil ik s'ochtends ook heel graag vlees gaan geven.
Omdat ik de Cb toch prijzig vindt wilde ik dus wat goedkoper vleesvoedingen gaan geven erbij.IK heb ook niet zoveel ruimte in mijn vrieslade,dus ik dacht zelf aan Rodi(Bassie zit op minuutje lopen ;D)Rund met groenten en pens&lamshart heeft Bassie.
Ik heb zelf nog wat koolvisfilet en Runner liggen(kip,rund,lamshart).ER staat op de verpakkingen enkelvoudig voer en volgens mij zit er geen gemalen bot in,het staat er tenminste niet op,dus dan neem ik aan dat het er niet inzit?

dus zou ik dan s'ochtend Runner kunnen geven en s;avonds Cb of moeten alletwee de maaltijden kompleet zijn?.Of is het beter om net als Peet;Smuldier/Stawi te geven ,waar dus wel gemalen bot inzit??
Door Lizzy
#448471
Je kunt natuurlijk ook de Rodi en Smuldier en Runner afwisselen. Koolvis is ook prima, voor 1 keer per week, maar persoonlijk denk ik dat je beter vette vis kunt geven. Probeer eens zalmkoppen bij de visboer te scoren. Vaak kun je ze gratis mee krijgen! Rauwe sardien is ook prima. En verder zou je de enkelvoudige voedingen aan kunnen vullen met gezonde tafelrestjes. En 2 keer per week een eitje erbij geven is ook een prima aanvulling. Ik zou toch wel proberen om 1 keer per week ook iets te geven waar hij zijn tandjes eens lekker in moet zetten. Lekker stuk kalfswervel of lamsribben/schouder, etc.
Door judith1967
#449035
He,bedankt allemaal voor jullie reacties :) ;D Echt toppie.
Ik geef al 1 x per week een eitje door het voer.Maar 2 x per week mag ook ,dus dat zou niet teveel zijn voor ze?
Jammer het was vandaag markt,maar ik ga zaterdag even voor de rauwe sardientjes kijken,maar kan dat geen kwaad,want de vis wordt toch gezouten?
Ik heb ook zo wonder bullet gekocht,dus groentes kan ik nu ook lekker gaan pureren en invriezen.
Moet dan alleen nog even langs de islamitische slager voor de kalfswervel/lamsribben of schouder.En ik heb zowiezo ook nog penslap in de vriezer liggen.

Weet nu iig hoe ik het moet aanpakken.
Nogmaals bedankt allemaal ;) ;) ;)
Door ~anna~
#449787
[quote="judith1967"]
He,bedankt allemaal voor jullie reacties :) ;D Echt toppie.
Ik geef al 1 x per week een eitje door het voer.Maar 2 x per week mag ook ,dus dat zou niet teveel zijn voor ze?
Jammer het was vandaag markt,maar ik ga zaterdag even voor de rauwe sardientjes kijken,maar kan dat geen kwaad,want de vis wordt toch gezouten?
Ik heb ook zo wonder bullet gekocht,dus groentes kan ik nu ook lekker gaan pureren en invriezen.
Moet dan alleen nog even langs de islamitische slager voor de kalfswervel/lamsribben of schouder.En ik heb zowiezo ook nog penslap in de vriezer liggen.

Weet nu iig hoe ik het moet aanpakken.
Nogmaals bedankt allemaal ;) ;) ;)
[/quote]ik heb eindelijk rauwe sardientjes(diepvries) gevonden bij de islamitische slager voor 3,75 een kilo.
Vraag me af of dit niet te duur is?
Sorry dat ik het hier even neerzet.
Laatst gewijzigd door ~anna~ op do 22 dec 2005, 09:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#449799
judith1967 schreef: He,bedankt allemaal voor jullie reacties :) ;D Echt toppie.
Ik geef al 1 x per week een eitje door het voer.Maar 2 x per week mag ook ,dus dat zou niet teveel zijn voor ze?
Nee hoor, 2 rauwe eitjes per week is prima.
Jammer het was vandaag markt,maar ik ga zaterdag even voor de rauwe sardientjes kijken,maar kan dat geen kwaad,want de vis wordt toch gezouten?
Nee, rauwe sardientjes zijn rauw en ongezouten.
Door Lizzy
#449800
[quote="balupa"]
ik heb eindelijk rauwe sardientjes(diepvries) gevonden bij de islamitische slager voor 3,75 een kilo.
Vraag me af of dit niet te duur is?
Sorry dat ik het hier even neerzet.

[/quote]

Ik vind dat geen abormale prijs. Volgens mij betaal ik iets minder, maar niet veel (ik koop ze bij de groothandel).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door