Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Annieke
#447634
Ik geef Luna al sinds ze vijf á zes maanden is, brokken van FarmFood. KVV wordt aan gewerkt (kan nog niet ivm geen vriezerruimte, tegenwerkende ouders en weinig geld). Ik zie nu dat ze eigenlijk al erg gele tanden aan het krijgen is...

Weet iemand een brok die wat harder is en dus (hopelijk) wat minder aan haar tanden blijft plakken maar ook niet reteduur is? (geen 40 euro per zak)

Hopelijk kan ik vóór het nieuwe jaar een baantje als vakenvuller beginnen en dan is er iig iedere maand geld! ;D

Andere tips aangaande tandbehoud zijn uiteraard ook welkom! ;)
Laatst gewijzigd door Annieke op ma 19 dec 2005, 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Borke
#447642
Toen Borke ook nog brokken at, at hij Prins, dat zijn grote stevige brokken en daar waren zijn tanden mooi wit mee.
FarmFood lijkt een soort kleeflaagje over de tanden te leggen, ik vond zijn gebit er smerig mee worden.

Totdat je genoeg geld en vriesruimte hebt om je hond volledig op vers te zetten, zou je kunnen overwegen om op zaterdag en zondag vers te voeren. Dan gebruikt hij in ieder geval alvast twee dagen per week zijn gebit goed en met het kauwen van grote stukken vlees/bot 'poetst' hij mooi zijn tanden.
Je zou hem dan kip kunnen geven, dat is niet duur en goed verkrijgbaar.
Door Annieke
#447697
Smuldier neemt m'n moeder af en toe al mee, gelukkig. Alleen vorige week in 't weekend was ze ziek, Luna bedoel ik, en nu hebben m'n ouders liever dat ze gewoon op d'r brokken blijft... >:(

Kip is 'n idee... Ze heeft nog nooit echte botten gegeten, dus waarmee beginnen? Kippenekjes/vleugels? Kan ik dat op de markt krijgen of niet? En dan voor de zekerheid platslaan/inknippen.

Wat kost Prins? Ik kan 't via Willemse Diervoeders op bestelling in grootverpakking krijgen, moet ik dan de Junior Performance brok kiezen?

Kan ik van pens diarree verwachten? En waar kan ik dat vinden?

Alvast bedankt allemaal voor het meedenken! :-*
Door Annieke
#447704
[quote="Tinker"]
Misschien kun je als brok Cavom gaan geven?Dat is ook een brok waar geen chemische houdbaarheidstroep in zit(schijnt)en ook niet al te duur is.Ik zou idd ook eens gaan kijken zoals Pippy al zei om eens wat Smuldier Compleet bij C1000 te kopen kost maar € 0,59 per pakje(kun je gelijk vragen of ze een baantje voor je hebben ;))
[/quote]

Bedankt voor de tip! ;)
Dat is dan ook een wat hardere brok neem ik aan?
Door Annieke
#447811
Kan ik Luna gewoon 'cold turkey' overzetten op een andere brok of gaat dat niet meer met 8 maanden? M'n laatste zak FF is nl bijna op, en om nou een zak FF en nog een ander merk te kopen lijkt me ook niet zo handig... ???

Ze heeft voor zover ik weet nooit last (gehad) van 'vreemd' voer, maar toen ze van Arion overging op FF ging dat wel geleidelijk, ook omdat ik nog een halve zak Arion over had.
Door Tineke *
#447833
Je zei in een ander topic dat je 1 vriesla hebt.Daar kan nog best veel in,ik had er 6 kilo bibi in en 2 kilo pens.
Heb je al voor 8 dagen zet hem toch gelijk over.

Tineke
Gebruikersavatar
Door Angelique
#447875
[quote="Annieke"]

Dat is dan ook een wat hardere brok neem ik aan?
[/quote]

Het verkrijgen van tandsteen met brok heeft niets nada te doen met de hardheid van de brokken. Het is al jarenlang een bekend probleem bij FF dat sommige honden er heel snel een vieze gele tot bruine aanslag van op hun tanden krijgen.
Cavom en Prins super zijn ook geperste brokken maar schijnen deze " aanslag" problemen niet of minder te hebben.
Door crutz
#447953
[quote="Annieke"]
Kan ik Luna gewoon 'cold turkey' overzetten op een andere brok of gaat dat niet meer met 8 maanden? M'n laatste zak FF is nl bijna op, en om nou een zak FF en nog een ander merk te kopen lijkt me ook niet zo handig... ???

Ze heeft voor zover ik weet nooit last (gehad) van 'vreemd' voer, maar toen ze van Arion overging op FF ging dat wel geleidelijk, ook omdat ik nog een halve zak Arion over had.
[/quote]

als ik van wisselde liet ik ze een dagje vasten en dan gelijk over op de nieuwe brok (volgens mij kan vasten al prima op 8 mnd) wat je ook kan doen is 5 dagen vers (dat moet passen in je vriesla) en dan in 1 keer over op de andere brok

hier overigens ook problemen met de FF (zelfs zo erg dat t tandvlees bij een hele jonge hond, 6 mnd, ging bloeden van de aanslag/plak) Cavom gaf die problemen niet..............
Door Annieke
#448063
[quote="Angelique"]
Het verkrijgen van tandsteen met brok heeft niets nada te doen met de hardheid van de brokken. Het is al jarenlang een bekend probleem bij FF dat sommige honden er heel snel een vieze gele tot bruine aanslag van op hun tanden krijgen.
Cavom en Prins super zijn ook geperste brokken maar schijnen deze " aanslag" problemen niet of minder te hebben.
[/quote]

Aha, gevalletje dus van niet weten waar de klepel hangt ( ???) ;D

Ik ga morgen naar Willemse, maar ff kijken welke Cavom ze hebben... Prins moet ik bestellen. We gaan 't zien! ;D

Nou zat m'n moeder weer van; je moet gewoon haar tanden poetsen, niet steeds van voer wisselen.

Maar alleen tanden poetsen helpt denk ik maar weinig... ???

Eerst vijf dagen op vers moet ook kunnen, ze hebben smuldier ook bij de vomar en dat is om de hoek. Dan haal ik gewoon steeds per twee dagen, dan kan het in de koelkast bewaard worden.

Ik probeer eerst wel het vasten. Als ze daarvan dan toch aan de race gaat (denk het haast niet); gewoon doorvoeren of dan eerst vers (erbij, tweede maaltijd) geven?
Door Annieke
#448178
Dat ben ik wel met je eens Tineke. Ik wil Luna zo goed mogelijk kunnen voeren, maar omdat ik aan een beperkt budget vastzit gaat dat wat moeilijk merk ik.

En om terug te komen op je vorige bericht in dit topic; Tsja, die ene vriezerla is maximaal. Als 't aan m'n ma ligt krijg ik nog niet eens een halve. :(

Dus ik kan dan denk ik het beste gewoon even op FF blijven en in 't weekend een lap pens geven, en/of wat lichtverteerbare kip-onderdelen? En met overzetten op KVV maar even wachten tot ik een vast inkomen heb...

Heeft 't nut om haar na de brokken maaltijd een wortel te geven? Zodat ze haar tanden een beetje kan poetsen daarmee?

Ik heb een keer van die kauw-chips gehaald bij de dsz, van buffelhuid geloof ik. Daar kreeg ze er om de dag een van, en volgens mij hielp dat ook wel wat.
Laatst gewijzigd door Annieke op ma 19 dec 2005, 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door