Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Bullekes
#447729
Nou het advies op te beginnen met nekken heb ik gedaan helaas vielen de eendennekken en fazantennekken niet in de smaak... Kippennekken heb ik nog steeds niet kunnen vinden in mijn omgeving. Op de markt vertelde ze me dat die niet meer verkocht werden ivm teveel bacterieen.. Dus zal nog moelijk worden maar geef niet op Ga eind van de weke nog naar de markt in nijmegen en daar eens kijken.. Maar helaas heb ik dus nog steeds geen bot op het menu staan . Wat kan ik nu in de tussentijd toch gaan geven??????????? Ik hoor het graag :) woensdag staat er bot op het menu en ook zaterdag :)
Door the dude
#447789
Ik zou kijken of je vleugels kan krijgen en voorzichtig proberen terwijl je ze zelf vasthoud/.

Ik denk dat het eerste stukje (met die twee botjes) wel zal lukken..

(zo heb ik het mijn bulletje ook geleerd)
Door 202spots
#447791
'n hele kip kopen en zelf in stukken knippen ???
Door the dude
#447792
202Spots schreef: 'n hele kip kopen en zelf in stukken knippen ???
ook een goede !

er zitten allerlei stukken aan die goed zijn voor beginners
Door Tineke *
#447793
Ik bewerkte de vleugels(toen ik ze voor het eerst gaf)
even met een hakbijl.Nu eten ze hele grote poten zo op.

Tineke
Door Mevroi Kruim
#447887
Kipkarbo's zijn meestal goed te eten voor honden qua bot, er zit veel vlees aan en ze zijn niet duur.
Laatst gewijzigd door Mevroi Kruim op ma 19 dec 2005, 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door the dude
#448574
Kruimel schreef: Kipkarbo's zijn meestal goed te eten voor honden qua bot, er zit veel vlees aan en ze zijn niet duur.
Voor een franse bulldog is een kipkarbonade bijna onmogelijk om op te eten.

Het is te vierkant en te dik zeg maar, zodat hij er niet goed op kauwen kan.

Ik geef het wel maar dan door midden, dan kan hij ze wel zelf verwerken. Ik zou hiermee wachten totdat hij een ervaren bottenbull is.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door