Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Femke
#440211
Hoi!

Het beestenspul krijgt hier 2 keer per dag te eten, zowel de honden als de katten. De katten eten heel wisselend, de ene keer laten ze wat staan en de andere keer likke ze de bak zelfs helemaal schoon, en lopen ze te mauwen om voedsel.

Stan is gewoon normaal slank, maar Oliver is een stevige kat. Sinds hij volledig op vers staat is hij wel wat afgevallen maar nu is hij constant.

Moet ik nu zorgen dat er de hele dag eten staat? Of gewoon vasthouden aan de twee vaste porties per dag......
Door Laura1982
#440352
Hier krijgen ze 2 tot 3x per dag eten. Volgens mij is het beter als je gewoon 2 tot 3x per dag op zo vast mogelijke tijden eten geeft zodat ze regelmaat hebben. Dan wennen ze er zelf aan.

Meestal als ze hier zeuren om eten dan krijgen ze van mij een klein stukje CB.
Door Maris
#440362
Passie van mij krijgt 2x per dag (ben nog steeds erg blij dat ze eindelijk Bibi wil ;D ;D ;D)

En laat ze wat staan de 1e keer dan krijgt ze de 2e keer nog iets te bij als ze het goed opeet. En als ik hart geeft kan ik net zo goed het hele zakje erin doen want dat eet ze alsof ze 4 weken niet gegeten heeft.

En als ze natuurmix of rijst-kip krijgt eet ze als ze zin heeft. Poezen an ik er een gebruiks aanwijzing bij krijgen ::) ::)
Door Mevroi Kruim
#440976
Ik heb er 5 dus er blijft echt nooit wat staan ;D
Ik voor al zeker 30 jaar mijn katten 2x per dag, wat na 15 min. niet op is haal ik weg (gebeurt dus zelden). Zo worden ze niet te dik en krijgt elke kat wat hij/zij moet hebben.
Door Nelly
#441104
Hier krijgen ze 3 keer per dag, 's morgens bij het opstaan, want dan verrekken ze van de honger, en dan de andere 2 x gelijk met de honden. Er blijft zelden of nooit iets staan, daar zorgt Zipper wel voor. ::) ;D, die vreet nog uit de bakken van de honden als hij de kans krijgt :)
Door Debora
#441183
Hier krijgen ze 2 keer per dag. 's ochtends krijgen de katers eendagskuikens en de poes krijgt cb (die wil geen kuikens helaas) en smiddags/savonds krijgen ze wederom cb. Dat doe ik dan gewoon in 1 bakje omdat ze nooit met z'n 3en staan te springen om eten dan. Dus eten ze om de beurt. Ook goed, het komt wel op. Ik heb wel wat geminderd omdat ik merkte dat er cb bleef staan (wat de honden niet erg vonden overigens ;D)
En af en toe (als ik te laat de cb-rol uit de vriezer heb gehaald :-[) haal ik runderpoulet of kippemaagjes :)
Door jeanne
#443417
Hier ook twee keer per dag.
Wat Sjonnie savonds nog niet op heeft, geef ik aan de honden. (want dan blieft meneer het toch niet meer, hij wil zijn vers dus ook echt vers ;D)
De ene keer eet ie alles op, de andere keer komt ie na een uurtje terug om te eten, en soms eet ie maar een beetje. Je kunt er eigenijk geen pijl op trekken.
Maar hij krijgt gewoon 2 keer per dag eten in zijn bakje.
Door Loeka
#445824
Kruimel schreef: wat na 15 min. niet op is haal ik weg (gebeurt dus zelden).
Jemig, 15 minuten! Hier is hun portie binnen CB maximaal 5 minuten naar binnen gewerkt :P ;D Dan hebben ze echt wel genoeg gehad, ze zijn nl allemaal precies goed op gewicht. Kuikens of nekken doen ze uiteraard ietsipietsie langer over,

Maar ondertussen blijven blèren om meer... >:(
Door Nelly
#446253
Oh, maar dat is hier ook hoor, meestal wordt ik 's morgen om een uur of 7 wakker geblerd: Maham, eten! (door de katten dan he, kinderen heb ik niet) Ik probeer het dan nog een kwartiertje te rekken, maar ze geven toch niet op, dus geef ik dan maar toe. Als de honden zo rond het middaguur eten krijgen zijn de katten ook weer present, evenals 's avonds als het honden-etenstijd is. En soms willen ze 's avonds laat ook nog wel een hapje... ::) Ehhh, nee hoor, ik verwen m'n katten helemaal niet, hoe kom je erbij :-\
Door Maris
#446263
Toen Passie nog brokken at, at ze wanneer ze zin had. Maar nu krijg ze 2 keer per dag. Ze zeurt nog niet om eten, maar dat is denk ik de overstap nog naar 2 keer per dag eten, in plaats van wanneer je wilt. Maar als ik dr etensbakje pak. Maar niet uit wat ze aan het doen is, dan staat ze heerlijk in de keuken te brullen alsof er iemand op dr staart staat ;D ;D ;D en ik ben het niet ::)
Door karin2
#446281
hier krijgen de katten altijd direct blik en brok van mijn vriend als ze nog maar mauwen ::)
ook al mauwt Dumpy altijd omdat ze gewoon graag "tegenspreekt" als je iets zegt :-X
hoe komt het dat ze te dik zijn en ik ze niet aan vers krijg ??? >:( ::)
Door Nelly
#446290
Ja, die heb je ook, van die "kletskatten". Simply Red is er ook zo een. Zo gauw als die wakker is, begint-ie te ouweh**ren" totdat hij weer slaapt. Ik vind het wel gezellie hoor, dat geklets. :D Maar dat kletsen wil idd. lang niet altijd zeggen dat ze dan honger hebben.
Door Maris
#446292
Ik ben blij dat dieren niet echt kunnen praten anders, had ik echt asparines nodig met Passie. Die loopt de hele dag achter je aan te mekkeren. Zeg je wat dan geeft zij antwoord ;D ;D Wel heel gezellig maar niet als ik wil gaan slapen >:( >:( 8)
Door Mevroi Kruim
#447108
Loeka schreef: Jemig, 15 minuten! Hier is hun portie binnen CB maximaal 5 minuten naar binnen gewerkt :P ;D Dan hebben ze echt wel genoeg gehad, ze zijn nl allemaal precies goed op gewicht. Kuikens of nekken doen ze uiteraard ietsipietsie langer over,

Maar ondertussen blijven blèren om meer... >:(
Jahaa, gemalen voer, dat is hier ook in 0,1 seconde verdwenen, kunst ;D
Ik voer kip aan grote stukken, hele vleugels, nekken, onlangs dus een duif, lappen rundvlees, lam etc. Een van de katten heeft laatst een hele kipkarbo weggewerkt (die kreeg dus ook ff niks meer). EN hele sardienen en stukken zalm enzo. Ze zitten dus echt wel effe te knagen.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door