Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door superzonica
#446874
Hallo,

Ik heb sinds een tijdje een kat in huis rondlopen en ben nog een beetje aan het experimenteren met voer. Ze krijgt nu brokjes van RC maar ik heb inmiddels begrepen dat dit niet ideaal is. Ik vind versvlees wel een mooie optie maar om het allemaal wat complexer te maken wil ik graag biologisch (dus met EKO keurmerk) voeren. Dit omdat ik zelf ook zoveel mogelijk biologisch eet en vind dat ik dat ook aan mijn kat moet geven.... mits de kat daar wel bij vaart natuurlijk! Ik ben dus op zoek naar biologisch versvoer! Bestaat dit en zo ja: waar kan ik het krijgen?
Door Lizzy
#446887
conleeuw schreef: ha ha, lizzy was mij al voor ;D
Ja, maar jij geeft tenminste een directe link naar de site ;D!
Door superzonica
#446891
Zo! dat is snel! En geweldig dat het bestaat, ik ga er gelijk even naar kijken! Ik ben ondertussen ook deze site een beetje aan het doorspitten....

Dankjulliewel!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#446983
Bandit wordt gemaakt van biologisch vlees maar het voer heeft geen EKO keurmerk omdat het onmogelijk is om alle ingredienten biologisch in te kopen en dat het voer dan nog te betalen is (en als de ingredienten uberhaubt biologisch te verkrijgen zijn) as er zeg maar één produktje inzit wat niet biologisch is dan krijg je geen EKO keurmerk.
Bandit is dus bereid met vlees van de biologische boer maar heeft geen EKO omdat niet alle ingredienten biologisch zijn.
Door superzonica
#446985
sylvia schreef: Bandit wordt gemaakt van biologisch vlees maar het voer heeft geen EKO keurmerk omdat het onmogelijk is om alle ingredienten biologisch in te kopen en dat het voer dan nog te betalen is (en als de ingredienten uberhaubt biologisch te verkrijgen zijn) as er zeg maar één produktje inzit wat niet biologisch is dan krijg je geen EKO keurmerk.
Bandit is dus bereid met vlees van de biologische boer maar heeft geen EKO omdat niet alle ingredienten biologisch zijn.
nee, dat had ik ook al begrepen maar dit lijkt toch wel het allerbest in de goede richting te komen ;)

ik heb alleen nog niet kunnen ontdekken of het hier inde buurt (Utrecht) ergens te krijgen is.... weet iemand hier dat toevallig?
Door superzonica
#446993
Lizzy schreef: Volgens mij is Bandit trouwens wel bezig met het verkrijgen van het biologische keurmerk.
kijk! dat hoor ik nou graag ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#447000
sylvia schreef: as er zeg maar één produktje inzit wat niet biologisch is dan krijg je geen EKO keurmerk.
Dat is niet helemaal correct, er mag een percentage van (ik dacht) 7% niet-biologisch in een product zitten zonder dat dat ten koste gaat van het keurmerk.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#447106
Angelique schreef: Dat is niet helemaal correct, er mag een percentage van (ik dacht) 7% niet-biologisch in een product zitten zonder dat dat ten koste gaat van het keurmerk.
Ow oke , maar in iedergeval hebben ze dat dus nog niet.

Maar als je graag biologisch voert zit je dus bij Bandit goed :D
Door Kefraya
#447648
superzonica schreef: nee, dat had ik ook al begrepen maar dit lijkt toch wel het allerbest in de goede richting te komen ;)

ik heb alleen nog niet kunnen ontdekken of het hier inde buurt (Utrecht) ergens te krijgen is.... weet iemand hier dat toevallig?
Het dichtst in de buurt van Utrecht is Laren, dat is het enige adres dat ik van Bandit heb doorgekregen.
Als je in de buurt van Utrecht woont, kun je me even een pb-tje sturen. Ik heb nog een of twee bakken in de vriezer, dan kun je eerst proberen of ze het wel lusten.
Kefraya is nl. van de ene dag op de andere anti-Bandit geworden en ik heb nog wat over :-\
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door