Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door JolandaB
#446703
Zo'n week of 7 a 8 geleden ben ik begonnen met mijn kat over te zetten op carnibest. Dit leek allemaal voorspoedig te gaan totdat meneer er na 3 dagen ineens de brui aangaf. Op jullie advies heb ik toch doorgezet en ben gaan mengen met beetjes blikvoer. Dit ging allemaal vrij aardig en na verloop van tijd stond hij op de carnibest, de carnibest van de honden.
Op een gegeven moment had ik zoiets van he het lijkt wel of ik steeds meer voer weg moet gooien. Ik ben er toen goed op gaan letten en kwam tot de ontdekking dat Bibber broodmager was geworden en gewoon niet meer at. Ik heb hem toen naar de kliniek gebracht, ze hebben bloed afgenomen, zijn nierwaardes waren veel te hoog en hij is dus aan het infuus gegaan voor 3 dagen. Omdat er veel leuco's e.d. in zijn urine zaten is dat ook opgestuurd. Na 3 dagen spoelen en een AB kuur is Bibber weer helemaal in orde, waarschijnlijk heeft hij een nier ontsteking gehad. Omdat we dat in eerste instantie niet zeker wisten is Bibber op een nierdieet gegaan. Tsja wat doe je in zo'n geval. Het begon allemaal net nadat hij op kvv stond dus greep ik uit wanhoop naar de dieet brok.
Nadat ie een weekje braaf z'n dieet brokjes at begon Bibber ineens weer te zeuren om eten als ik de honden ging voeren, nou ben ik de rotste niet dus ik dacht vooruit laat ik het nog eens proberen. Ik geloofde mijn ogen niet. Hij vrat zijn bakje vlees in 1 keer leeg. De zak met brokken zijn de deur uit en Bibber eet alleen nog maar kvv met meer smaak dan ooit tevoren.
Van de week heeft hij voor het eerst de CB speciaal voor de kat gekregen, dit vindt hij maar niks. Veel te papperig hij heeft toch het liefst de grovere variant en eet weer gewoon met de honden mee.
Over een paar weekjes laat ik puur voor mijn eigen geruststelling nogmaals bloed afnemen maar ik ben er zeker van dat de uitslag goed zal zijn.

Het moraal van het verhaal is dus dat ik met een gerust hart kan zeggen dat ik een kvv kat heb, en ik ben er trots op ;D

Gr. Jolanda
Door Birgit
#446821
Superr hoor !
Fijn dat het weer goed gaat met Bibber.
Sam, onze kat eet ook CB met de hond mee. Wel geef ik Sam af en toe hart.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#446981
Hartstikke goed zeg :D

Ook hier hebben ze leiver wat grover eten als dat hele fijn gemalen. Dat is ook mede de reden voor mij geweest om met de katten te gaan barfen end at vinden ze helemaal geweldig.
Wat je buiten de honden CB nog kunt geven is bv stukjes soepvlees of hacheevlees een platgeslagen kippenvleugeltje
eens kijken hoe dat wordt ontvangen.
Gebruikersavatar
Door JolandaB
#452171
Bibber gaat helemaal los ;D
Hij eet kippenekken, eendenekken en vanmorgen had ie een stuk konijn.

Ik ga ook nog eens op zoek naar die kuikentjes ben zo benieuwd of hij weet wat ie daarmee moet doen.

Gr. Jolanda
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door