Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door geer
#446871
Ik weet niet of het door het weer komt...maar Sophie lijkt plots op allemaal plekken te smelten ::)... Of anders gezegd, in haar oksels (vochtig holletje) heeft ze een soort smetplek en haar lipplooien spelen ook ineens op. Het stinkt als een oordeel (haar lippen tenminste), is roze...en ziet er heel zielig uit, al lijkt ze er geen last van te hebben. Ik denk dat ik haar een paar keer niet genoeg onder d'r okseltjes heb afgedroogd, en door de nattigheid haar huid 'weg' is gewreven, het is echt een rauwe plek.

Wat kan ik hier nu het beste opsmeren, wat werkt het snelst en effectiefst. Ik smeer er nu Prodier Wondgel op, maar mij lijkt dat het juist droog moet blijven. Ik geef haar ook Mezereum (inwendig)... Iemand nog tips?
Door Lizzy
#446876
Ik heb bij Whoofer calendula gesmeerd en daar werd het alleen maar erger van. Op een gegeven moment heb ik het schoongemaakt met een vrij sterke Echinacea Extra Forte (met Cats Claw en Plantago) schoongemaakt en er verder niks aan gedaan.... Beetje extra vitamine C inwendig en beetje Echinacea inwendig is misschien ook geen verkeerd idee?
Door geer
#446878
Lizzy schreef: Ik heb bij Whoofer calendula gesmeerd en daar werd het alleen maar erger van. Op een gegeven moment heb ik het schoongemaakt met een vrij sterke Echinacea Extra Forte (met Cats Claw en Plantago) schoongemaakt en er verder niks aan gedaan.... Beetje extra vitamine C inwendig en beetje Echinacea inwendig is misschien ook geen verkeerd idee?
Dat dacht ik ook... Echinnacea heb ik in poedervorm in huis, vit c. ook... Ik zou ook Zink/Zwavelpasta kunnen smeren, dat wordt ook ingezet bij paarden met van die natte plekken...maar heb daar eigenlijk niet zoveel ervaring mee...
Door Lizzy
#446886
geer schreef: Dat dacht ik ook... Echinnacea heb ik in poedervorm in huis, vit c. ook... Ik zou ook Zink/Zwavelpasta kunnen smeren, dat wordt ook ingezet bij paarden met van die natte plekken...maar heb daar eigenlijk niet zoveel ervaring mee...
Gewoon proberen. Doe je 1 plek wel en 1 plek niet en bestudeer je daarna het verschil!
Door conleeuw
#446893
ik ben een aanhanger van zink, en moet zeggen dat ik daar redelijk veel success mee boek. Ik zou het zeker proberen. ;D
Door conleeuw
#446901
geer schreef: 't is alleen zo rete-duur ::) ;D Maar ik ga het proberen ;)
Zie het als een investering in jou hond ;D tja je moet er ook iets voor over hebben ;D
Door geer
#446935
Maar...zou ik de zink zwavelpasta ook op haar lipplooien kunnen smeren? Is dat niet mega-goor? En is dat niet gevaarlijk, aangezien het echt alleen voor uitwendig gebruik is?
Door conleeuw
#446956
geer schreef: Maar...zou ik de zink zwavelpasta ook op haar lipplooien kunnen smeren? Is dat niet mega-goor? En is dat niet gevaarlijk, aangezien het echt alleen voor uitwendig gebruik is?
ik doe het wel, alleen erug dun, en hou ze dan even in de gaten, als ze niet meteen likken, doen ze het meestal niet, en af en toe likken ze er wel wat van op natuurlijk, maar ik heb nog nooit enig reactie gezien.

Op een honden gezondheid site vindt ik dit:

Wet Eczema. If the skin is red and looks wet and raw, with puslike crusts, it is probably wet eczema. Treat with sulphur-based ointment, but if it continues then a visit to the vet is indicated. He will probably give an injection or pills to help.

Op de petshed site hebben ze ook een skin care ointment met zink en zwavel.

http://www.petshed.com/products/item283.asp



overiginds,
What do you use to treat a pig with sore skin?


Oinkment ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door