Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Sennaruby
#446788
Gisteren heb ik een potje met Mariadistelcapsules gekocht om aan Senna te geven om haar lever te ondersteunen omdat zij dagelijks 125 mg fenobarbital krijgt. Nu vraag ik me af hoeveel ik haar ervan moet geven ???

Senna weegt 29 kilo en de samenstelling van de capsule is 390 mg Sylibum marianum en gestandaardiseerd op 1,5% silymarine. Volgens de gebruiksaanwijzing mag/moet een mens er 3 per dag van nemen en ik een boek heb ik gelezen dat voor gebruik van een hond de dosering gedeeld moet worden door 2.2 en vervolgens gedurende 5 dagen 1x per dag gegeven moet worden, dan 2 dagen niets en dat gedurende 2 maanden volhouden en dan een week rust. Dan eventueel weer opnieuw beginnen.
Gisteren heb ik Senna een hele capsule gegeven... Wie weet of dit goed is of hoe het echt moet?!

Alvast bedankt!!!

Groetjes,

Fieke
Gebruikersavatar
Door Angelique
#446802
Tja, de meeste potjes voorzien alleen in "mensenvoorschrift". Ik geef mijn 35kg. Groovy circa 4 x per week 1 capsule van 300mg. Hierbij zie ik een positief verschil, dus daar houd ik het voorlopig ook maar bij. Onze Groovy hapt 150mg PB per dag en met de mariadistel erbij zagen we dus vrij vlot dingentjes als sloomheid verdwijnen. Oftewel, ze werd weer vrolijker en aktiever.

Barfplaats wordt gesponsord door