Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Toran
#441737
Ik ben een vrij onregelmatige bezoeker van dit forum. De laatste keer dat ik hier was vertelde ik over mijn kitten die ik wilde gaan barfen. Daar is eerlijk gezegd vrij weinig van terecht gekomen :-\
In de tussentijd heeft hij nog een jonger vriendinnetje erbij gekregen en nu heb ik dus een kitten van een maand of 6 en eentje van 4 maanden.
Een gezellige boel dus!
Ik gaf ze een 'goede' brok, maar ze eten enorm veel en de kosten liepen hoog op. Dus toen heb ik een zak Tom Poes gehaald maar ik ben daar helemaal niet tevreden mee. Dus op het gegeven moment was het alleen nog maar Tom Poes brok en blikvoer en dat is natuurlijk niet goed ;)
Ze kregen wel al regelmatig Smuldier dus ze zijn gewend aan kvv.
Ik heb hier gisteren gepost dat er van mijn goede voornemens niet veel terecht was gekomen en ik ben daarna gelijk naar de Ranzijn gegaan.
Ik heb Energique gehaalt voor ze en ik heb diepvrieskuikens gehaalt ;D
Ik heb net een kuiken aan stukken geknipt en dat gegeven en ze eten het nog op ook :o ze eten eerst het kuiken en daarna het versvlees.
Een kuiken is ook BARF toch?
#442045
Sterker nog, da's echte barf, itt tot kompleet versvoer als Energique ;D ;D
Het gaat helemaal goedkomen met je kittens! Als ze nu al kuikens eten dan is de rest een eitje (trouwens ook erg goed voor ze ;D ;D)
Door Toran
#444871
Ja klopt, dat heb ik ook gedaan ;D
Maar de kater, Humpie, heeft er het liefst 4 per dag... wat een vreetzakje is dat zeg :P maar alleen kuikens geven is niet voldoende toch?
Is het beter als ik er ook diepvriesmuizen bij geef?
Ze vinden KVV veel minder lekker eigenlijk :o...
Door Nelly
#446278
Zeker is eendagskuikens echt Barf, maar niet voldoende, d.w.z. niet afwisselend genoeg. Jammer dat je katten geen kvv willen eten. Kun je in de plaatselijke dsz geen kopvlees, spiervlees, schapenvlees, pens e.d. krijgen? Als ze dat willen eten, dan zou je al een heel stuk in de goede richting komen, zonder blik enzo te hoeven voeren.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#446681
Toran schreef: Ja klopt, dat heb ik ook gedaan ;D
Maar de kater, Humpie, heeft er het liefst 4 per dag... wat een vreetzakje is dat zeg :P maar alleen kuikens geven is niet voldoende toch?
Is het beter als ik er ook diepvriesmuizen bij geef?
Ze vinden KVV veel minder lekker eigenlijk :o...
Muizen in het menu doen kan maar ik zou er ook nog wat andere dingen bij doen, iniedergeval iets van kip,lam,geit rund , hou ook rekening met de calcium dus dat er voldoende bot gegeten wordt of dat dit vervangen wordt door bv gemalen eierschalen.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door