Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door oscar
#446635
Probleempje,

Help: waar kan ik in Deventer en omgeving aan kippen karkassen e.d. komen. Slagers/poeliers verkopen alleen hele kippen voor menselijke consumptie.

Lex
Gebruikersavatar
Door Nitus
#446675
In Schalkhaar zit volgens mij een kippenslachterij, voor het adres moet je even in de goudengids kijken. Of probeer het eens bij een poelier op de markt.
Door roefus
#446696
Ja......die markt........was mijn 'plekkie' vandaag ook.......
Geloof WEL dat ze me raar aankijken.........drie 'soeppakketten' van kippenruggetjes......
WAT moet 'dat mens' daarmee????
Wellicht 'dakloos'.....en ze moet 'nog wat'?

Maar evengoed, ik wen er maar aan.
Yessss......ik ben 'dakloos' en wil soeppie 'trekken'.

Maar.......lekkere ruggetjes vol vleesje (bah bah) en voor 1 euro, pakweg 1200 gram..........

Ik voelde me weer even 'gered'.
Alsof ik ECHT iets bereik....met dat 'op jacht' zijn.......
Gebruikersavatar
Door sylvia
#446731
roefus schreef: Ja......die markt........was mijn 'plekkie' vandaag ook.......
Geloof WEL dat ze me raar aankijken.........drie 'soeppakketten' van kippenruggetjes......
WAT moet 'dat mens' daarmee????
Wellicht 'dakloos'.....en ze moet 'nog wat'?

Maar evengoed, ik wen er maar aan.
Yessss......ik ben 'dakloos' en wil soeppie 'trekken'.

Maar.......lekkere ruggetjes vol vleesje (bah bah) en voor 1 euro, pakweg 1200 gram..........

Ik voelde me weer even 'gered'.
Alsof ik ECHT iets bereik....met dat 'op jacht' zijn.......
Nou dat heb je netjes ingekocht :D
Door Lizzy
#446735
oscar schreef: Probleempje,

Help: waar kan ik in Deventer en omgeving aan kippen karkassen e.d. komen. Slagers/poeliers verkopen alleen hele kippen voor menselijke consumptie.

Lex
Hoi Lex, allereerst: welkom op Barfplaats!! Ik weet niet wat jij aan de poeliers vraagt, maar als je om iets vraagt dat niet geschikt is voor menselijke consumptie: dan hebben ze dat niet. Dat gaat namelijk verplicht naar de Rendac (oftewel destructie). Je hebt delen van de kip nodig die wel geschikt zijn voor menselijke consumptie maar die normaal gesproken naar de fabriek gaan waar ze nog alle restjes vlees van de botjes afplukken en waarvan ze dan van het vlees kip-nuggets maken.
Door Lizzy
#446736
p.s., kijk ook even in de categorie vraag & aanbod. Misschien staan daar al adresjes bij.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#446746
oscar schreef: Probleempje,

Help: waar kan ik in Deventer en omgeving aan kippen karkassen e.d. komen. Slagers/poeliers verkopen alleen hele kippen voor menselijke consumptie.

Lex
Als het een heel groot probleem wordt kan ik je wel helpen Lex. Je moet dan wel naar Hengelo komen, maar dat is vanuit Deventer goed te doen. Laat het maar weten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door