Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sanyo
#445864
Sanne lijdt aan een auto-immuunaandoening, dit uit zich er oa in uit dat haar nieren niet goed functioneren, ze niet voldoende rode en witte bloedcellen heeft en een chronische darmonsteking.
Dit laaste is de reden geweest om over te gaan op verse voeding ipv de nierdieetbrokken. Verder staat ze op de prednison, zodat haar bloedwaardes van de bloedplaatjes niet te laag worden.
Haar energie was binnen een week nadat ik met Carnibest was begonnen stukken beter, en ook haar vacht begon zich te verbeteren. De bloeduitslagen van nieren en bloedcellen bleven stabiel.
Sinds deze zomer ben ik begonnen met zelf samenstellen, en sinds september doe ik dat nu volledig.

Deze week weer haar bloed laten controleren, en er was een super uitslag!!! De waardes voor de nierfunctie zijn sterk verbeterd (sinds ze ziek is nog nooit zo laag geweest) en de aantallen bloedcellen vallen binnen de normaalwaardes.
Tijdens het consult viel het de da al op hoe geweldig Sanne er uit ziet: mooie, volle, galnzende, zachte en goed gepigmenteerde vacht.(voorheen had ze geen ondervacht, de rest was vaal,dor, dof, droog en wijduitstaand). Ik heb alleen gezegd "tja, ander voer". Als reactie kreeg ik een nietszeggende blik(ze weet ondertussen dat ik anti brok ben).

Nu de bloeduitslag zo super was, was ze toch wel erg geintresseerd in wat ik dan nu precies voerde.
Ik heb haar uitgelegd dat ik nu zelf samenstel, geen koolhydraten meer geef en alles vers voer. Ze dacht toen dat ik dan alleen "koe en kip" zou voeren.
Vervolgens heb ik mijn diepvriesinhoud opgesomt, en gezegd dat daar van het weekend nog hert, fazant en struisvogel bij kwam. Toen werd ze helemaal positief!

Het was het beste om inderdaad minimaal 5 verschillende eiwitbronnen te geven, en allerlei chemische toevoegingen die in brokken zitten te vermijden.
Ik heb haar geantwoord dat haar visie een half jaar geleden toch wel anders was (licht uitgedrukt).
Blijkt dat haar zoontje nu voedingsallergieën te hebben voor allerlei E-nummers, zodat ze nu voor hem ook bijna niets kant en klaar meer koopt en veel zelf maakt.

Daardoor had ze zich wat verder verdiept in vodingsallergieën en toch wel wat tot andere gedachten gekomen. Super, vind ik het, dat ze er nu veel meer voor openstaat. Tja, ze kan ook niet anders als ik met zoveel overtuigend bewijs kom, in levende lijve!
Ze vindt alleen moeilijk om tegen haar klanten te zeggen om maar lappen vlees te gaan voeren. Ik heb haar gezegd dat compleet vers voer een goed alternatief kan zijn. Ze gaf aan dat ze nog wel een aantal honden in gedachten had die daar voor in aanmerking konden komen.
Verder vond ze het erg leuk om hierover met mij van gedachten te wisselen.
Het was echt een leuk telefoongesprek.

Maar het meest blij ben ik natuurlijk, dat het nu weer zo lekker met Sanne gaat, terwijl zo ook nog eens enorm geniet van haar barfmaaltijden!
Door Lizzy
#446488
Wauw, wat een supergoed nieuws zeg. En wat onwijs positief dat je DA er zo goed op reageerde. Wie weet gaat ze zich toch meer in voeding verdiepen, dat zou leuk zijn!!!!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door