Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door webster
#446445
Ik ben nu sinds begin Oktober bezig met het voeren van kvv en langzaam aan steeds meer BARF .Ik heb vande week voor het eerst groentemix gemaakt en gegeven De ene dag krijgt hij KVV en de andere dag probeer ik zelf wat samen te stellen ,bijvoorbeeld een lap pens groentemix en dan ter afsluiting kippennekken . Heb geprobeerd deze vast te houden maar dit kost mij mijn vingers ze gaan zonder te kauwen rechtstreeks de keel in het is net een slang,maar ik zie in de ontlasting geen sporen van kraakbeen dus zullen ze wel goed verteren. Nu is mijn vraag kan ik de kippennekken beter vervangen door kalfsribben of als tussenstap kippenpoten(bouten)????
Het gaat hier om een kleine Rottweiler reu van 15 maanden dus al met veel kaakdruk.
Door Lizzy
#446448
Ik zou dingen als heel konijn, parelhoen, eend, kip geven. En dan zodanig grote stukken daarvan dat hij er lekker op moet happen. Als dat goed gaat, dan denk ik dat lamsribben (niet 1 rib!), lamsnek, lamsschouder en kalfsribben, kalfswervels en geitenribben, geitennekken, etc. die lekker bevleest zijn ook gegeven kan worden.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#446670
Ja, een rottweiler slurpt een kippennekje in één keer naar binnen ;), maar zoals je gemerkt hebt kan dat geen kwaad. Ik denk dat je als volgend bot beter lamsribben kunt geven ipv kippenpoten. En idd zoals Lizzy al zegt, niet 1 ribje maar meerdere aan elkaar vast. Je kan ook eens kippenvleugels proberen, maar die zou ik dan in het begin in het bochtje inknippen, want sommige honden denken dat het eenhapscrackers zijn :o ;D.
Door sentinel1984
#447273
voor de leetijd hoef je het niet te laten. Want mijn hond (nu 8 maanden) kreeg op zijn 3de maand al een kippennek en met 3,5 maand een poot.

Hij krijgt met kerst een spare-rib of kalfs staart. (hij mag ook speciaal eten :P)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door